Sign in to follow this  
TromBone

Etappe 11 | Assisi-Osimo | 16/05

120 posts in this topic

Ronde van Italië

16/05

Assisi-Osimo 156 km

Nog eens een aankomst op een muurtje, weer een ideale kans voor een nieuwe oplawaai aan Froome en uiteraard de 2de ritwinst van Tim Wellens. Sinds de etappe die hij won heeft Wellens zich telkens koest gehouden met het oog op deze etappe. 

Parcours

G18_T11_Osimo_alt_jpg.jpg

Korte etappe met een paar steile knikjes, op 30 km van de meet ligt de tussensprint op een helling van een 2-tal km met pieken tot 16%. 

G18_T11_Osimo_ukm_jpg.jpg

Op 5 km van de meet is er een kasseihelling van 300 meter met pieken tot 16%. plaatsing zal dus van uiterst belang zijn. Daarna dalen tot 2.5 km van de meet om na zo'n 700 meter te beginnen aan de slotklim met 500meter aan 12 procent ligt het zwaartepunt in het begin. Daarna is het een kilometer aan 6 procent om vervolgens de laatste 300meter vlak te sprinten.

Favorieten

763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfe

Tim Wellens is zonder twijfel de beste puncher in deze Giro, de vraag is of hij nog voldoende conditie gaat hebben om iedereen zo belachelijk te maken zoals hij dat met Landa en Poels deed in de Ruta del Sol. Voor de rest zullen het ook gewoon de klassementsrenners zijn die hier vooraan gaan eindigen. (deze tekst is een kopie van een vorige etappe!)

Edited by TromBone

Battaglin hier. Zou ook wel weer lekker zijn hoor, als 'ie er eindelijk eens echt doorkomt. 

Battlegin :poundit: 

Heerlijk Italiaans inderdaad. Denk dat er nog wel iemand wegglipt op het eind.

De Marchi, LL Sanchez, Maestri & Masnada... Die gaan het niet halen voor de dagwinst.

Wie gaat er rijden? Lottonl die gisteren alles al hebben gegeven en de andere lotto. 

Toch geen losers vooraan buiten Loser Lummel natuurlijk

4 minuten geleden zei TromBone:

Wie gaat er rijden? Lottonl die gisteren alles al hebben gegeven en de andere lotto. 

Ik denk sowieso voor Battaglin en Wellens
Misschien voor Woods, Visconti (Ulissi, al lijkt me die niet echt in vorm), Goncalves? Quickstep misschien voor Schachmann?

Edited by Jodelaar

Katusha zal sowieso wel weer gaan rijden voor niks.

haha, die zitten ook alweer niet mee he :lachen:

Edited by Ralf Mackenbach
schreef 'kneusjes', maar het is heel moeilijk om mee te zitten, zei Robert. Dat maakt je niet gelijk een kneusje. Als ik daar zou rijden, zou ik nergens anders meezitten dan in een eenkoppige mongolenwaaier. Dus ik heb kneusjes verwijderd. Was niet lief.

20 minuten geleden zei TromBone:

ze gaan echt geen 3 man laten rijden hoor ;c dan zouden ze echt complete mongolen zijn. lottonl gaat sowieso wel rijden.

Kroon :lachen:
Die gozer heeft echt zo'n hekel aan die andere kneus die naast hem zit hé.

8 minuten geleden zei AngliVentoux:

Katusha zal sowieso wel weer gaan rijden voor niks.

kan iemand uitleggen wat katusha nog in het wielrennen doet? moet wel echt het slechtste/duurste team zijn wat ooit heeft rondgereden ;c 

10 minuten geleden zei Tim:

Er zijn dus blijkbaar tig versies van dat nummer uitgebracht hè.

Het origineel zou dit zijn:

wel lekker dit. gaan we strijd zien tussen de klassementsmannen. ik gok dat betancur wint.

Edited by den zwartjoekel

1 minuut geleden zei den zwartjoekel:

wel lekker dit. gaat we strijd zien tussen de klassementsmannen. ik gok dat betancur wint.

Betancur wint gdverdomme achterstevorne op ze fiets bogota-style coke snuivend terwijl chavez en carapaz de rest vernedert door symbolisch een ezel te offerne alvornes de meet te overschrijdne!!! of moet ik resultatne posten???

over Chaves btw

maurits1972 - 16 mei 2018 om 11:33
Dit is wel een hele aparte inzinking. Kan een bizar slechte dag zijn bv door allergie/ziekte. Je zag het vroeger weleens vaker, was er iets mis gegaan in de “medische”begeleiding. Dat gevoel bekruipt me hier ook.