Jonas

Etappe 15 | Tolmezzo - Sappada | 20/05

Wie wint dit grapke?  

12 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Wie wint dit grapke?

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 05/20/2018 at 11:00 AM

360 posts in this topic

Citaat

Beste wielerliefhebbers,

Eerst en vooral wil ik jullie een gelukkig nieuwjaar wensen, dat al jullie sportieve verwachtingen mogen uitkomen.
Persoonlijk hoop ik andermaal op een spektakelrijk wielerseizoen.
2017 was fantastisch met een waanzinnig voorjaar voor de Belgen, een ongelooflijke Giro en een mooi najaar. Enkel de Tour ontgoochelde qua spankracht.

2018 is een groot vraagteken. Waarom? In de eerste plaats omdat er nog geen uitspraak is over de salbutamol-zaak van 4-voudig Tourwinnaar Chris Froome. Wordt hij geschorst of niet? Dat is een belangrijke factor voor de grote Rondes dit jaar.
Kan Tom Dumoulin zijn rol als grote uitdager waarmaken? Het Monster uit Maastricht verdedigt, tegen alle wensen van de Nederlandse fans in, zijn titel in de Giro. De Tour? Dat valt nog te bezien.
Bij Movistar zijn alle ogen gericht op het trio Valverde-Landa-Quintana. Op papier een superteam, maar zal het wel een hechte ploeg zijn? Of komt er ruzie van?

Quickstep rijdt voor het eerst in 15 jaar een voorjaar zonder Boonen. Ook Gilbert wordt een jaartje ouder. Wie vult die leemte in? Stybar, Terpstra of de Stier van Ingelmunster, Yves Lampaert? En kan Fernando Gaviria Kittel doen vergeten?
Peter Sagan is papa geworden en droomt van Sanremo en Roubaix. Wordt hij dit keer wel gespaard van pech? Met Oss heeft hij alvast een stevige knecht aangeworven.
Greg Van Avermaet moet het dus zonder zijn rechterhand doen. Kan hij ook met Roelandts als waakhond zijn grote droom waarmaken en de Ronde op zijn palmares schrijven?

De titel van deze thread doet jullie wenkbrauwen waarschijnlijk fronsen. De aandacht wordt deze keer gevestigd op de wedstrijden van bij ons. Van Flanders Classics. Het codewoord van dit najaar bij alle perspresentaties was “eigen identiteit.”
Omloop Het Nieuwsblad is compleet vernieuwd. De laatste 60km zijn identiek aan de finale van de ‘oude’ Ronde van Vlaanderen. Met de Muur en de Bosberg. Aankomst in Meerbeke. Niet meer in Gent dus.
Nokere Koerse: nieuw parcours met nieuwe kasseistroken.
Gent-Wevelgem: 2e jaar op rij de passage van de Plugstreets.
Dwars door Vlaanderen: wijziging op de kalender, woensdag voor de Ronde. Nieuw parcours met Trieu als scherprechter.
Scheldeprijs: start in Terneuzen, waaierkoers. Radicale wijziging.

Benieuwd hoe snel deze wedstrijden met een vernieuwde look zullen opgepikt worden door het publiek en hun plekje zullen veroveren in de wielerharten.

Het wielerjaar trapt traditioneel af met de Tour Down Under. Deze zesdaagse WT-koers in en rond Adelaide wordt van 13 tot 21 januari verreden en live in de huiskamer gebracht via betaalzender Play Sports. Mét Sagan en mét Greipel.

Iedereen een boeiend wielerjaar toegewenst!

En onthoud...

VIVE LE VELO! klap.gif klap.gif klap.gif

DE STIER VAN INGELMUNSTER ;c ;c ;c

8 minuten geleden zei den zwartjoekel:

als dit zo doorgaat tot de voet van die hoge col zometeen dan wordt het episch. kunnen de favorieten al gaan.

Wat?

"Chasse patate zou Karl Vannieuwkerke zeggen."

Wat? ;c;c 

En dat inademen steeds van die Belgenbrabbelaar ;c

Edited by Zeus

STYBAR SNOEPT PUNTEN AF VOOR ZIJN KOPMAN VIVIANI

DAT HEEFT HIJ GOED GEZIEN 

WAT EEN PLOEGENSPEL WEER VAN DE WOLFPACK

11 minuten geleden zei Zeus:

En dat inademen steeds van die Belgenbrabbelaar ;c

Dit maakt me echt onrustig

Net alsof ik zelf lucht te kort kom nu

1 minuut geleden zei Salvatore:

dat domme kind snapt echt niks van de koers he? genant gewoon.

2 minuten geleden zei Salvatore:

Maar de derde in het sprinttreintje van Viviani verslaat Modolo in de sprint? :lachen:

Of ging die niet voluit of zo?

4 minuten geleden zei Bram:

Maar de derde in het sprinttreintje van Viviani verslaat Modolo in de sprint? :lachen:

Of ging die niet voluit of zo?

Modolo heeft nooit kunnen sprinten toch.

Voor al die mensen met digitale tv: je kunt de audio ook op Engels zetten. Ik trek die Vanbelleghem echt niet meer. Rip Kroon ook. Is die weg omdat hij Jeroentje liep te pesten?

Edited by Wasabi

engelse commentaar is nog veel meer kanker. ik kan carlton kirby niet uitstaan. die snapt er niks van, ziet niks, herkent niks en doet alsof hij nog heel interessant is ook.

13 minuten geleden zei LSDS:

DE STIER VAN INGELMUNSTER ;c ;c ;c

Die schrijfstijl is net zo tyfusverwekkend slecht als zijn commentaar. Godverdomme zeg.

Zojuist zei den zwartjoekel:

engelse commentaar is nog veel meer kanker. ik kan carlton kirby niet uitstaan. die snapt er niks van, ziet niks, herkent niks en doet alsof hij nog heel interessant is ook.

Maar zit die er elke dag? Je hebt soms ook een ander duo toch, en die kerel die altijd loopt te schreeuwen is wel vrij episch.

2 minuten geleden zei Wasabi:

Voor al die mensen met digitale tv: je kunt de audio ook op Engels zetten. Ik trek die Vanbelleghem echt niet meer. Rip Kroon ook. Is die weg omdat hij Jeroentje liep te pesten?

Dinsdag terug kroon volgens mij. Dat we daar al blij van moeten worden zegt veel he.

2 minuten geleden zei den zwartjoekel:

Ik heb geen idee wie er nu zit maar het is vooral fijn om dat zoemende kutstemmetje van Jeroen niet meer in mijn hoofd te horen rondzingen.