Sign in to follow this  
LSDS

Etappe 17 | Riva del Garda - Iseo | 155 km

131 posts in this topic

Ronde van Italië

23/05

Riva del Gardo - Iseo 155 km

"Putain, waarom start Sagan nooit in de Giro?" Ja, ik vraag het mij ook af. Dit zijn gewoon cadeautjes voor de beste renner van de wereld. Normaal gesproken krijgen we vandaag een sprint, maar heel misschien zullen enkele snelle mannen of goedlachse Colombianen niet samen met het peloton aan de meet geraken.

Bam. Klimmen vanaf de start. Tien kilometer aan een kleine vijf procent, het stelt eigenlijk niet veel voor. Een geoefende prof moet dit wel overleven. Nadien volgen over de gehele rit ongeveer evenveel hoogtemeters als in de eerste tien kilometer samen, voornamelijk verspreid over twee andere hellingen. Waarom we hier één bergsprint hebben, begrijpt geen kat.

Riva del Garda ligt natuurlijk aan het Gardameer. Ik ben er ooit een keer in gaan zwemmen, en ik moet zeggen dat het smaakte naar meer. Wie denkt aan meren in het noorden van de laars en koers, komt vrij snel uit bij de Ronde van Lombardije. En wie was daar eigenlijk de laatste winnaar?

3, 2, 1, ...

Natuurlijk was dat Nibali!

Nibali is de grootste Italiaanse coureur van deze generatie, dat staat buiten kijf. Geen renner kan beter cadeautjes uitpakken dan de Siciliaan. Dat zagen we onder meer in de afgelopen Milaan-Sanremo, de Giro van 2016 en de Vuelta van 2010. Ergens is dat nog altijd beter dan je vinger snijden aan het inpakpapier, zoals bijvoorbeeld ene Sep Vanmarcke al vaker overkomen is.

Over tot de orde van de dag. Vandaag gaan we normaal gesproken sprinten. Ondanks de +/- 1400  hoogtemeters verspreid over drie beklimmingen, gaat vandaag gewoonweg gesprint worden om de zege. De laatste zestig kilometer zijn zelfs 'Vlaams vlak' te noemen.

etappe-17-profiel.jpg?01

Tussen de Zoncolan en vandaag zat ondertussen al een rustdag, dus de sprinters zullen één van hun laatste kansen sowieso willen grijpen. Ik tip dan ook Elia Viviani en Sam Bennett voor de zege. Zeg dat Raymond van het Groenewoud het gezegd heeft!

Favorieten

Elia Viviani

Sam Bennett, Sacha Modolo

Vluchters

**

Francesco del Ponte, Tom Boonen, Jan Bakelants

*

Andere sprinters die aanwezig zijn in deze Giro

Edited by LSDS

:wub: Mooie omgeving, hopelijk ook beelden vanaf de start.

Het Iseomeer :poundit:

Het huidige peleton is zo saai dat ik liever een terrasje ga doen!

Nog beter: koers kijken vanaf het terras.

10 minuten geleden zei TromBone:

Het huidige peleton is zo saai dat ik liever een terrasje ga doen!

soms is een terrasje gewoon leuker dan de koers hoor, zou je ook wel snappen als je vrienden had

47 minuten geleden zei mdmazing:

soms is een terrasje gewoon leuker dan de koers hoor, zou je ook wel snappen als je vrienden had

Nee mijn drugs zijn mijn vrienden

Ledromeer :wub:
Zeker geen beelden vanaf het begin?

Beter. Wel jammer dat de eerste 5km in een tunnel is.

Dr zijn (zware onweers) buien mogelijk, maar dat is heel moeilijk te voorspellen waar deze vallen.

21 minuten geleden zei Jodelaar:

Dr zijn (zware onweers) buien mogelijk, maar dat is heel moeilijk te voorspellen waar deze vallen.

Niet in de tunnel toch?

Nee haha daar probeer je al twee keer een mooi grapje te maken!

7 minuten geleden zei Matthijs:

Nee haha daar probeer je al twee keer een mooi grapje te maken!

Weet je al waar de Eurosport studio is?

58 minuten geleden zei Crashtester:

Niet in de tunnel toch?

Vorig jaar hagelde het zelfs in de tunnel!
https://streamable.com/2i0xo

Zou wel mooi zijn als het zo ook gaat spoken vanmiddag, maar daar is het te koud voor.

Edited by Jodelaar

Het is jammer dat er geen Contador meer is, die zou bij 56 seconden achterstand nog alles uit de kast halen. Dumoulin lijkt zich al gewonnen te geven. Aanvallen op de klimmen gaat hem niet worden, maar je kan wel in een overgangsritje een onverwachte aanval plaatsen met je team. Contador was ook minder dan Purito toen hij die Vuelta won. Probleem is alleen dat Yates gewoon aanvalt als hij de beste is en Purito een wieltjeszuiger was. Ik zie Yates eerder nog meer tijd pakken dus dan alleen maar verdedigen nu.

Edited by God