Sign in to follow this  
LSDS

Etappe 21 | Nagirocriterium van Rome | 115 km

17 posts in this topic

Christopher Froome schrijft vandaag de derde grote ronde op rij op zijn naam en daarmee wielergeschiedenis. Dit kunststukje hebben enkel Merckx (natuurlijk) en Hinault (ook natuurlijk) ooit al gepresteerd, toen de Vuelta nog voor de Giro plaatsvond. Indien The Kenyan Alien ook nog de Tour weet te winnen, evenaart hij het record van Merckx (natuurlijkst) die ooit vier grote rondes op rij al winnend wist af te sluiten.

Alvorens Froome zich -mogelijk voor even, maar daarover ga ik in wat volgt gewoon zwijgen- Girowinnaar mag noemen, moet natuurlijk de slotrit nog gereden worden. In tegenstelling tot voorgaande jaren vindt de laatste etappe dit jaar plaats in Rome. De geschiedenis van deze wereldstad loopt terug tot in 753 voor Christus, toen stichters en tevens tweelingbroers Romulus en Remus hun woongebied een naam gaven.

Zoals gebruikelijk wordt verwacht dat er gesprint gaat worden om de zege. En zeg nu zelf, hoe zwaar een rittenkoers ook is, zelfs met een peloton dat onder meer 5 Gilberts, 4 Nibali's die nog enkele seconden moeten winnen, 3 Boonens en 2 Sagans en 1 Froome aan de leiding bevat, draait onderstaande rit meer dan waarschijnlijk uit op een massasprint.

stage-21-profile.jpg?01

Tenzij... Een Gentse heerscher... Daar anders over denkt...

keissedurbridge.jpg

Iel-Jo! Iel-Jo! Iel-Jo! Iel-Jo!

Nee, Elia Viviani wil naar zijn vijfde zege op drie weken tijd sprinten, dus dit kan gewoon niet. Verder staat Iljo Keisse ook gewoon niet eens aan de start van deze koers, dus de kans lijkt me klein dat hij vandaag met de zegeruiker aan de haal gaat.

FAVORIETEN

Elia Viviani
Sam Bennett

Halve noboby's zoals Van Poppel

**
Driekwart nobody's zoals Modolo

*
Tom Dumoulin. Met hem weet je nooit.

Het was me een waar genoegen. Ciao. :)

Edited by LSDS

Deze liet wel lang op zich wachten. 

Qua serieusheid verdient ie wel een 9.

ik hoop het lijkt me echt een rit voor Betancur

En dan te denken dat Sammetje Bennett gewoon een gevalletje abortus was geweest als hij vandaag was geboren ^^ 

Mooi ritje door Rome, jammer van het neutraliseren

Sprinten met 12 renners ;c 

Bennett minder sterren dan Viviani... Raarrrrrr

15 minuten geleden zei Matthijs:

Bennett minder sterren dan Viviani... Raarrrrrr

Jij hebt zelf minder sterren dan ik. :zwaaien: