Sign in to follow this  
Matthijs

Dauphine | Categorie bloedjegijl

215 posts in this topic

4 minuten geleden zei den zwartjoekel:

omdat bernal aanvankelijk niet de tour zou doen en ze nog nooit een neoprof de tour hebben laten rijden. laat staan een van amper 21.

Of misschien hebben ze gewoon gezegd, hé die Bernal doet het uitstekend in alle grote koersen, die kunnen we in de Tour wel gebruiken. En als hij vermoeid geraakt sturen we hem terug naar huis.

Thomas was ook 21 toen hij de Tour reed in 2007

Volgens Sky zou de Vuelta voor te veel druk te zorgen dus mag hij naar de Tour. Wel een kutreden eigenlijk, maar Froome start denk ik wel gewoon, ze schijnen nu 1500 pagina's te hebben ingeleverd in zijn zaak.

Edited by AngliVentoux

16 minuten geleden zei Se7en:

Of misschien hebben ze gewoon gezegd, hé die Bernal doet het uitstekend in alle grote koersen, die kunnen we in de Tour wel gebruiken. En als hij vermoeid geraakt sturen we hem terug naar huis.

Ja voor fucking Barloworld dat met moeite aan 9 volwaardige profs kwam. Is toch nog iets anders dan Sky, dat gaat om te winnen. 

Stuurt Team Sky straks klimsensatie Egan Bernal naar de Tour? "Veel fans zijn bang dat ik me zal opbranden, maar ik weet waarmee ik bezig ben", zegt de jonge klimmer aan de Colombiaanse krant El Espectador.

Bernal: "Fans willen niet dat ik me al opbrand"

Winst in de Tour of California, 2e in de Ronde van Romandië, 6e in de Tour Down Under. De Colombiaan Egan Bernal telt nog maar 21 lentes, maar is dit seizoen een van de succesvolste klimgeiten.

"We hadden nooit durven te denken dat de resultaten al zo snel zouden komen", zegt Bernal, die sinds dit jaar voor Team Sky uitkomt. "Of ik de Tour rijd? Dat is nog niet zeker, maar ik zit wel in de preselectie."

In de wielerwereld klonk al kritiek op de mogelijke deelname van Bernal (21) aan de Tour. "En ik begrijp de kritiek. De mensen zeggen dat ik nog te jong ben en dat ik stap voor stap moet groeien. Ze willen niet dat ik me zal opbranden."

"Maar alles hangt af van de trainingen. Ik probeer niet meer uren te trainen dan andere profs van 21. En mijn kracht en kadans op training stemmen ook overeen met die van een 21-jarige. Ik ga dus nog niet te diep."

image.gif.44ba1cd52f63e900d84d0e08ab9ac6f0.gif

"Speciaal als ik Froome aan Tour-zege kan helpen"

Als Bernal de Tour-selectie van Sky haalt, wat wordt dan zijn rol? "Team Sky zal zeker niet zeggen dat ik de Tour moet winnen", vertelt Bernal. "Dat is net het mooie aan de ploeg, ze leggen me amper druk op. In de Tour zou dat hetzelfde zijn."

"Als ik naar de Tour ga, zal ik strijden voor het doel van de ploeg: Chris Froome aan zijn 5e Tour-zege helpen. Ik zou me volledig leegrijden voor hem. Het zou speciaal zijn als ik achteraf kan zeggen dat ik Froome aan een Tour-zege heb kunnen helpen."

Het was maar een voorbeeld dat ze een renner hebben die op die leeftijd de Tour heeft gereden, en waar het achteraf ook gewoon mee goed is gekomen

Lijkt me dat Bernal in de Sky rangorde zeker even goed staat als Thomas indertijd bij Barloworld

10 minuten geleden zei Se7en:

Het was maar een voorbeeld dat ze een renner hebben die op die leeftijd de Tour heeft gereden, en waar het achteraf ook gewoon mee goed is gekomen

Lijkt me dat Bernal in de Sky rangorde zeker even goed staat als Thomas indertijd bij Barloworld

Thomas was toen toch nog een baanwielrenner van wie totaal niet verwacht werd dat hij drie weken lang bergop ging mee doen? En dat lijkt me Bernal, als klimmer, toch anders te liggen. Heb het rittenschema nog niet bekeken, maar doorgaans zijn de bergritten geconcentreerd in de derde week, dus je verwacht op z'n minst al dat hij in goede conditie daar geraakt. 

Dan is Betancur 2011 (?) mss een beter vergelijkingspunt, toen die vierde werd in de (19e?) etappe van de Giro die Kyrienka won. Maar ja, dat was de Tour niet.  

EDIT: nuja dat slaat ook nergens op want het ging erom dat Sky geen procontinentaal team is. 

Edited by Juraj

En dat Bernal gewoon kenkergoed is. En dit een overbodige discussie is.

Want Froome gaat gewoon de Tour rijden ook.

8 uur geleden zei Se7en:

jah hoor, alsof sky met een ploeg van 8 man ook maar een risico gaat nemen met een renner naar huis sturen ;c dit geloof je toch zelf niet?

2 uur geleden zei Juraj:

Wie heeft vandaag gewonnen? 

Benoot

2 minuten geleden zei TromBone:

Benoot

En dit is je eerste post erover? Mooie supporter ben jij

9 uur geleden zei Grandaddy:

Komen hier dan eindelijk die bergritten uit de Giro of hoe zit dat nu? :s:s:s:s:s:s

zonder gekheid het parcours deze dauphinee is serieus zwaarder dan de volledige giro ;c 

Ja, als Pinot hier mee zou doen, zou hij tijdens de TTT al dood van zijn fiets vallen

Gruwelijk gewoon :poundit:

2 uur geleden zei den zwartjoekel:

zonder gekheid het parcours deze dauphinee is serieus zwaarder dan de volledige giro ;c 

kan Het Orakel dan ook even de top-6 voorspellen?

EVEN VOOR DE SFEER BOYS:

Zin in Zwitserland :poundit:

nee man.

moet de ikea bestormen en lampen ophangen.

en een beetje een kast inruimen.

dusja...

tour doe ik wel wat ofzo

vant weekend ook geen tijd. moet pils tappen bij de clup

1 uur geleden zei Fiets:

nee man.

moet de ikea bestormen en lampen ophangen.

en een beetje een kast inruimen.

dusja...

tour doe ik wel wat ofzo

vant weekend ook geen tijd. moet pils tappen bij de clup

Hoe vaak ga jij naar de Ikea dan? ;c Je woont er onder tussen praktisch. :L