Sign in to follow this  
Sammow

[POLL] Rode Duivels op het WK

Hoe ver geraakt België dit WK?  

62 members have voted

1. 1. Zeg maar

• Uitschakeling in groepsfase
    • 8e finale
    • Kwartfinale
    • Halve finale
    • Finale verliezen
      0
    • Weredlkmapioen

77 posts in this topic

Mensen afbreken omwille van slechte voorspellingen is de nationale sport op ons geliefkoosde forum. Daarom deze poll.

Ik zal proberen tijdig een uitlagtopic aan te maken :banana: 

Edited by Sammow

Achtste finale eruit tegen Colombia

:bacca:

53 minuten geleden zei Sammow:

Mensen afbreken omwille van slechte voorspellingen is de nationale sport op ons geliefkoosde forum. Daarom deze poll.

Ik zal proberen tijdig een uitlagtopic aan te maken :banana: 

Wat een heerlijke Bultjepoll

Groepsfase eruit, tenzij Kompany te geblesseerd is. Dan sowieso achtste finale eruit

Waar blijft het topic over Oranje zodat de drie eersterondestemmers zich daar kunnen uitleven?

24 minuten geleden zei Sammow:

Gats ;c Panama en Tunesië

Vraag het dan niet :L

Citaat

Nederlandse ex-international schrijft vreemde column: “Dit België gaat niets presteren op het WK. Alwéér niet”

Gisteren om 16:14 door vtvn | Bron: DE LIMBURGER - Print - Corrigeer

Nederlandse ex-international schrijft vreemde column: “Dit België gaat niets presteren op het WK. Alwéér niet”

FOTO: PHOTO NEWS

De Rode Duivels trekken als schaduwfavoriet richting het WK in Rusland. Zonder Matz Sels, Christian Kabasele, Jordan Lukaku en Christian Benteke. Dat viertal viel vandaag af. Nederland doet straks niet mee op het WK, maar dat wil niet zeggen dat er niet over geschreven wordt. In De Limburger schreef Ronald Waterreus echter een column die de wenkbrauwen deed fronsen.

De doelman speelde in zijn carrière zeven keer voor Oranje en was vooral bekend als de nummer één van PSV. Hij won vier keer de Eredivisie met de club uit Eindhoven en hing in 2007 de handschoenen aan de haak.

In zijn column haalt Waterreus hard uit naar het beleid bij de Rode Duivels. Hij ziet geen team, geen eenheid en dus geen kansen op een wereldtitel. Met verwijzingen naar de niet-selectie van Radja Nainggolan, ‘Matrasgate’ en de “strijd” tussen Walen en Vlamingen.

Ronald Waterreus bij PSV. FOTO: PN

“In vergelijking met de Belgen zijn wij natuurlijk koorknaapjes”

“Er zijn van die zekerheden in het leven waar je altijd op terug kunt vallen. Je wordt een keer geboren, je gaat een keer dood. En het is hommeles bij het nationale voetbalelftal van België”, zo begint Waterreus, die ook inspeelt op de discussie rond de niet-selectie van Radja Nainggolan. “Gewezen bondscoach Marc Wilmots uitte stevige kritiek op zijn opvolger Roberto Martinez omdat hij AS Roma-vedette Radja Nainggolan niet selecteerde. Waarna vervolgens bekend werd dat diezelfde Nainggolan wél groot staat afgebeeld op het vliegtuig waarin de Belgen naar Rusland reizen. PR-technisch niet heel erg slim.”

Voor Waterreus is het duidelijk. “Echt, mensen. Over Oranje wordt vaak beweerd dat het altijd bonje is rondom een eindtoernooi, maar in vergelijking met de Belgen zijn wij natuurlijk koorknaapjes. Zet twee Belgen met elkaar in een hotelkamer en grote kans dat na een half uur het volledige interieur vernieuwd moet worden.” En dus is de conclusie van de Nederlander duidelijk. “Ik zag dit weekend alweer ergens een cynische tweet voorbij komen van ‘Il Ninja’, de grote afwezige bij de Belgen. Veelzeggend. Ik geef u nu alvast op een briefje dat dat vliegtuig met zijn beeltenis weer heel snel terug is in Brussel. Dit België gaat niets presteren op het WK. Alwéér niet.”

Kijk dat vind ik nu eens leuke artikels. Je begint met een stelling die ook volgens mij pertinent bewaarheid zal worden zijnde België gaat niets presteren op het WK, en onderbouwt die vervolgens op volstrekte debiele wijze met nonsens argumenten en gebrek aan Belgenkennis aan de hand van volzinnen als deze 

“Er zijn van die zekerheden in het leven waar je altijd op terug kunt vallen. Je wordt een keer geboren, je gaat een keer dood. En het is hommeles bij het nationale voetbalelftal van België”,

"Zet twee Belgen met elkaar in een hotelkamer en grote kans dat na een half uur het volledige interieur vernieuwd moet worden"

Lol, alsof Belgen iets recht in elkaars gezicht zouden zeggen ipv achter de rug om, laat staan het met elkaar zouden uitvechten. Die gaan huilen bij de staf en wie daar de beste (pijp)beurt maakt, krijgt een plaats in de basiself ten koste van de ander. 

Belgie kan prima Wereldkampioen worden zeg, wat een gouden generatie hebben jullie ! 

Ach ja, volgens iedereen is het WK op papier tot aan de halve finales al gespeeld. ;c Met wat pech ligt België er in de achtste finales uit en met wat geluk speel je in de kwartfinales tegen de winnaar van Mexico-Zwitserland.

Roland Waterkneus (of Kankerneus voor de @Matthijs'jes onder ons) moet je niet serieus nemen.

Al heeft ie een punt

maar ja, de enige nederlander die jullie blieven is jantje boskamp

terecht wel

maar toch, de man heeft het iq van een breinaald.

al zegt hij wel met koek en al waar het op staat.

iets wat jullie belgen niet kunnen zoals Driek opmerkt.

is cultuur uiteraard

maar wel een tumor van jewelste.

ik vind @Master Hofkens bijvoorbeeld een onmetelijke lul.

savoldelli de valk vond dat ook, maar itt tot mij, vertelde hij het niet en face.

dat is toch wel een doodzonde.

en wel zijn aandelen aannemen...

ik had daarentegen pur sang geweigerd.

Aad de Mos vergeet je, kleppie

Citaat

maar ja, de enige nederlander die jullie blieven is jantje boskamp

En Jantje Mulder. Vlaamse voetbalprogramma's lijken lijken wel met quota voor Nederlanders te werken. Die De Leeuw (niet de kale, maar die snuiver die wat op Kieft lijkt) zit om onverklaarbare redenen ook altijd in dat soort uitzendingen. En de gehandicapte broertjes van Koeman en De Boer doen ook nog regelmatig hun zegje. 

Alleen Boskamp zegt ie ;c 

Edited by Juraj

Achtste finale. Polen of Colombia maakt niet uit. Zijn allebei een stuk beter.

2 uur geleden zei Fiets:

Roland Waterkneus (of Kankerneus voor de @Matthijs'jes onder ons) moet je niet serieus nemen.

Dit. Gadverdamme wat heb ik een hekel aan die gast. Heeft duidelijk heel goed naar Arno Vermeulen gekeken en neemt zichzelf nu ook heel erg serieus. Ik bedoel, hij is nog niet afgezakt naar niveautje Van Breukelen (die gewoon echt het iq van een geaborteerde foetus heeft) maar wel hetzelfde type. Als keeper al. Superfanatiek doen om je middelmatigheid maar te verbergen.

2 uur geleden zei Fiets:

Al heeft ie een punt

Maar dit ook. Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk he.

En ok, omdat ik ook de beroerdste niet ben: kwartfinale halen jullie nog. Dan is het wel over.