• 0
Sign in to follow this  
Timwindt123

niveau op pcm

Question

4 answers to this question

• 0
14 minuten geleden zei delegendelolsmurf:

dikkenek!

Het probleem is gewoon dat sinds een paar jaar de AI in PCM echt dommer en dommer wordt. In 2013 (?) had je voor het eerst dat ze je in de finale soms extreem lieten wegrijden (zo won ik eens met Machado Milaan-Sanremo met 2 minuten voorsprong na een aanval vlak voor de Poggio ;c). Dit jaar slaat het echt helemaal nergens op. Wanneer de renners die achtervolgen dood zijn of bepaalde ploegen die belangen hebben bij het achtervolgen geen knechten meer in de groep hebben zitten, gaat die groep bijna stilstaan. ;c Zo won ik onlangs nog een vlakke rit met 1 minuut voorsprong na een solo van 30 kilometer waarbij het peloton op 5 kilometer van de meet me bijna te pakken had, ik me zelfs liet inlopen en mijn inspanning minderde, maar net op dat moment de knechten op waren en ik dus nog op 5 kilometer terug een minuut bij elkaar kon fietsen. ;c ;c ;c

Verder maakt de AI zichzelf bergop ook steeds dood door veel te agressief te fietsen. In elke zware koers word je met voldoende goede renners gedurende de rit niet gelost op korte beklimmingen op bolletje 80-85, maar rijden de andere renners daar wel veel harder waardoor ze geen antwoord hebben op een versnelling van jou op het einde. ;c

In de sprint kan je sinds een aantal jaar ook zelf sturen waardoor je met een goed treintje en een voldoende goede sprinter quasi onklopbaar bent omdat je met zelfs een gemiddelde hardrijder op bolletje 90-95 altijd op kop kan geraken in het peloton, terwijl renners zo'n inspanning gemakkelijk kilometers kunnen volhouden. ;c Ik heb zelfs met klassementsmannen top 10 kunnen rijden in vlakke Tourritten. ;c

Die eerste twee puntjes zijn echt belachelijk. Dit in combinatie met het absurde effect van dagvormen heeft er bijvoorbeeld al voor gezorgd dat ik een bergrit met 3 zware cols heb weten te winnen met Brambilla die vorm +5 had en uit de groep der favorieten ontsnapte op 5 kilometer voor de top van de slotklim. ;c (noot: Tegenstanders heetten onder meer Quintana en Nibali. ;c) Zelfs op 'superextreem' kan je dus de meest belachelijke resultaten behalen.

• 0

Daar heeft LSDS best wel een punt ja.

Om het toch aan te passen moet je het volgende doen:
via een editor de local.cdb openen, dus niet je savegame of de DB.

In STA_race_difficulty bepaalt de kolom gene_f_refcaraccoeff de moeilijkheidsgraad. De getallen zijn een vermenigvuldiging van de stats van de AI. Oorspronkelijk is dat volgens mij als volgt:

Easy 0,9599999979
Medium 1
Hard 1,024999976
Extreme 1,04999952

Dat kan je veranderen naar wat je wilt, maar ik zou voorzichtig zijn met die factor. (1,1 maakt van een 70KL al een 77 KL natuurlijk)

• 0

Bedankt @LSDS en @tinyriconen

Ik ga eens proberen dat te veranderen. Want wat ik van jullie begrijp dat dus AI dramatisch is, daar kan ik mezelf helemaal in vinden. @LSDS jouw voorbeelden komen mij bekend voor. MSN kan je met elke renner winnen wanneer je maar een gat heb op de poggio en daarna met inspanningscursor 99 naar beneden rijd, dan heb je in principe al gewonnen. Ik bepaal in een carrière wie ik een overwinning het meest gun in deze koers.

En in het klimmen kan ik me nog meer vinden in wat jij zie, in PCM 2017 gebruik ik treintjes om te klimmen om de concurrentie helemaal kapot te rijden, laatste in de giro deed ik de met Sunweb: Dumoulin - Oomen - Verveake - Haga, ik begon in de ritten met 3 á 4 cols op de 2 na laatste col en reed constant de concurrentie aan gort. Won uiteindelijk 7 van de 8 bergritten en het klassement eindigde ik 1 en 4. Dumoulin had 17 minuten voorsprong op Quintana die tweede werd. Mollema eindigde 10e op meer dan 50 minuten. Na deze Giro wou ik toch eens vragen of dat anders kan...

Ben nu met Kelderman in voorbereiding op de Tour en voor het realistische wil ik die niet winnen maar strijden voor een top 5, wat bij een renners als Kelderman hoort.

Ik heb wel gelezen dat in PCM 2018 de AI verbeterd wordt ik hoop dat ze zich aan hun woord houden want dit is dramatisch.