Sammow

Ronde van Frankrijk 2018: Deelnemers

232 posts in this topic

15 uur geleden zei Sammow:

De Tour-selectie van Movistar

• Andrey Amador (CRi)
  • Daniele Bennati (Ita)
  • Imanol Erviti (Spa)
  • Mikel Landa (Spa)
  • Nairo Quintana (Col)
  • José Joaquin Rojas (Spa)
  • Marc Soler (Spa)
  • Alejandro Valverde (Spa)

die gaan dus echt mega veel tijd verliezen in de ploegentijdrit ;c altijd oliveira ipv rojas en anacona ipv soler. die gast reed me een partij slecht de laatste tijd ;c 

Edited by den zwartjoekel

15 uur geleden zei Crashtester:

Wordt toch helemaal niks met Mobistar joh. Quintana en Landa staan na etappe 9 waarschijnlijk al op een flinke achterstand en Valverde gaat de Tour echt niet winnen. 

hoe kom je daarbij? quintana heeft nog nooit tijd verloren op de kasseien. waar zou hij daar in godsnaam op flinke achterstand moeten komen te staan? ;c 

Heeft Quintana ooit een fatsoenlijke kasseienkoers gereden überhaupt? Ik kom niet verder dan twee keer Dwars door Vlaanderen, een DNF-je in de E3 en die flutrit die Martin toen won. Zo'n rit gaat dit ook worden trouwens, of het weer moet zo zijn als in 2014.

Valvede die de tour zou winnen :notworthy:

In een klap de beste renner ooit

5 uur geleden zei Luuk.:

Heeft Quintana ooit een fatsoenlijke kasseienkoers gereden überhaupt? Ik kom niet verder dan twee keer Dwars door Vlaanderen, een DNF-je in de E3 en die flutrit die Martin toen won. Zo'n rit gaat dit ook worden trouwens, of het weer moet zo zijn als in 2014.

hij heeft al 2x eerder over de kasseien in de tour gereden en verloor welgeteld 0 seconden.

Dit is wel een veel zwaardere etappe dan die vorige twee keer.

8 uur geleden zei den zwartjoekel:

hoe kom je daarbij? quintana heeft nog nooit tijd verloren op de kasseien. waar zou hij daar in godsnaam op flinke achterstand moeten komen te staan? ;c 

Deze staat nu op mijn afwasmachine geplakt

22 uur geleden zei Hendrik:

giphy.gif

9 uur geleden zei den zwartjoekel:

Met de TTT gaan ze al achterstand oplopen. En als rit 9 serieus gekoerst gaat worden, wat ik wel verwacht, dan zie ik die dwerg daar echt niet volgen nee.

Ik ga er niet van uit dat Movistar veel verliest in de ploegentijdrit.

1 uur geleden zei Crashtester:

Met de TTT gaan ze al achterstand oplopen. En als rit 9 serieus gekoerst gaat worden, wat ik wel verwacht, dan zie ik die dwerg daar echt niet volgen nee.

dat gebeurde in 2015 ook en quintana volgde makkelijk. kasseien stellen niks voor. alleen als het regent. let wel ik hoop op regen hoor. zal mij een worst zijn of quintana wint. ik wil spektakel maar beweren dat quintana op de kasseien veel tijd gaat verliezen is iig nog nooit gebeurd net als in de waaiers overigens.

1 uur geleden zei Matthijs:

Ik ga er niet van uit dat Movistar veel verliest in de ploegentijdrit.

zeker wel. zo mogelijk hun slechst mogelijke renners uitgekozen. wat moet je ook met die nietsnut rojas als je oliveira hebt die in alles beter is en in tijdrijden en kasseien 3 klassen beter.

20 minuten geleden zei den zwartjoekel:

zeker wel. zo mogelijk hun slechst mogelijke renners uitgekozen. wat moet je ook met die nietsnut rojas als je oliveira hebt die in alles beter is en in tijdrijden en kasseien 3 klassen beter.

Ik dacht dat kasseien niks voorstelden?

50 minuten geleden zei den zwartjoekel:

Hoewel ik denk dat Oliviera inderdaad van meer waarde is in een ploegentijdrit dan Rojas, is het natuurlijk wel een raar (doch hardnekkig) misverstand dat goede tijdrijders ook per definitie goed zijn in het rijden van een ploegentijdrit - en andersom, vooral andersom. Die twee disciplines zijn qua type inspanning namelijk behoorlijk verschillend. 

Edited by de dromer

3 minuten geleden zei de dromer:

Hoewel ik denk dat Oliviera inderdaad van meer waarde is in een ploegentijdrit dan Rojas, is het natuurlijk wel een raar (doch hardnekkig) misverstand dat goede tijdrijders ook per definitie goed zijn in het rijden van een ploegentijdrit - en andersom, vooral andersom. Die twee disciplines zijn qua type inspanning namelijk behoorlijk verschillend. 

leg dan uit waarom ploegen die ploegentijdritten winnen altijd bestaan uit tijdrijders? ;c zie ieder wk en elke ploegentijdrit van niveau. tijdrijders zijn in principe altijd goede ploegentijdrijders.

Op 25-6-2018 om 17:22 zei Sammow:

Lekker wagonnetje aanhangen bij de neutrale motor en ze zijn er zo weer bij

Of wachten op een geneutraliseerde afdaling.

Zojuist zei den zwartjoekel:

leg dan uit waarom ploegen die ploegentijdritten winnen altijd bestaan uit tijdrijders? ;c zie ieder wk en elke ploegentijdrit van niveau. tijdrijders zijn in principe altijd goede ploegentijdrijders.

Dat laatste meestal wel ja, maar er zijn denk ik genoeg renners die een erg goede ploegentijdrit kunnen rijden, terwijl ze echt géén tijdrijders zijn. Een ploegentijdrit is (in tegenstelling tot een individuele tijdrit) namelijk veel meer een kwestie van interval: doortrekken op kop, aanpikken achteraan en tussendoor even 'herstellen'. Dat maakt het bovendien mentaal ook een andere zaak.