Sammow

Ronde van Frankrijk 2018: Deelnemers

248 posts in this topic

5 minuten geleden zei den zwartjoekel:

leg dan uit waarom ploegen die ploegentijdritten winnen altijd bestaan uit tijdrijders? ;c zie ieder wk en elke ploegentijdrit van niveau. tijdrijders zijn in principe altijd goede ploegentijdrijders.

;c

Wat is dit voor onzin ;c

15 minuten geleden zei den zwartjoekel:

leg dan uit waarom ploegen die ploegentijdritten winnen altijd bestaan uit tijdrijders? ;c zie ieder wk en elke ploegentijdrit van niveau. tijdrijders zijn in principe altijd goede ploegentijdrijders.

Dat zegt hij niet. Boonen en Sagan waren/zijn goed in ploegentijdritten. Het is eerder zo dat bijvoorbeeld ook goede waaierrijders meestal goed zijn in ploegentijdritten. Aan een dwerg als Porte heb je ook niet per se meer dan aan Vanmarcke of Van Avermaet in een vlakke/glooiende ploegentijdrit. 

Edit: Niki Terpstra!!! Redelijk goede tijdrijder, uitstekende ‘ploegentijdrijder’. :) 

Edited by LSDS

26 minuten geleden zei LSDS:

Dat zegt hij niet. Boonen en Sagan waren/zijn goed in ploegentijdritten. Het is eerder zo dat bijvoorbeeld ook goede waaierrijders meestal goed zijn in ploegentijdritten. Aan een dwerg als Porte heb je ook niet per se meer dan aan Vanmarcke of Van Avermaet in een vlakke/glooiende ploegentijdrit. 

Edit: Niki Terpstra!!! Redelijk goede tijdrijder, uitstekende ‘ploegentijdrijder’. :) 

Vermote, wisniowski, martinelli.. Ook allemaal geen sterren maar wel wk in 2016

56 minuten geleden zei de dromer:

Dat laatste meestal wel ja, maar er zijn denk ik genoeg renners die een erg goede ploegentijdrit kunnen rijden, terwijl ze echt géén tijdrijders zijn. Een ploegentijdrit is (in tegenstelling tot een individuele tijdrit) namelijk veel meer een kwestie van interval: doortrekken op kop, aanpikken achteraan en tussendoor even 'herstellen'. Dat maakt het bovendien mentaal ook een andere zaak. 

Terpstra is er een voorbeeld van.

En idd, waaierrijders kunnen dat perfect.

28 minuten geleden zei Matthijs:

En idd, waaierrijders kunnen dat perfect.

Quintana gaat dus shinen! 

2 uur geleden zei de dromer:

Dat laatste meestal wel ja, maar er zijn denk ik genoeg renners die een erg goede ploegentijdrit kunnen rijden, terwijl ze echt géén tijdrijders zijn. Een ploegentijdrit is (in tegenstelling tot een individuele tijdrit) namelijk veel meer een kwestie van interval: doortrekken op kop, aanpikken achteraan en tussendoor even 'herstellen'. Dat maakt het bovendien mentaal ook een andere zaak. 

ieder wk ploegentijdrijden of ploegentijdrit in een grote ronde wordt gewonnen door een ploeg bestaande uit vrijwel geheel tijdrijders.

1 uur geleden zei Tjebco:

Vermote, wisniowski, martinelli.. Ook allemaal geen sterren maar wel wk in 2016

zijn wel alle 3 tijdrijders

2 uur geleden zei LSDS:

boonen en sagan waren ook goed in tijdritten, zeker kortere tijdritten. niki terpstra idem, vanmarcke heb ik nog nooit in een ploegentijdrit goed mee zien doen en van avermaet kan ook korte tijdritten aan.

1 uur geleden zei Matthijs:

Terpstra is er een voorbeeld van.

dat is ook gewoon een goede tijdrijder. sterker nog het is een achtervolger op de baan altijd geweest.

Je mist het hele punt.

Stel dat er in PCM naast de stats TIJD (voor tijdrijden) PRO (voor prologen) ook een stat PTT (ploegentijdritten) zou bestaan, dan heeft Terpstra op de eerste twee misschien 73 en 76, en op de derde 82.

Mijn Italiaans is te slecht om dit in Eurotournormen te vertalen, anders had ik dat gedaan om het nog duidelijker te maken.

Je kunt bijvoorbeeld een top 40 lijst van beste ploegentijdrijders maken met een aantal bijnamen om je punt duidelijk te maken!

18 minuten geleden zei Matthijs:

Je kunt bijvoorbeeld een top 40 lijst van beste ploegentijdrijders maken met een aantal bijnamen om je punt duidelijk te maken!

Een top-6 werkt altijd beter voor mijn gevoel, maar dat ben ik maar he.

39 minuten geleden zei Matthijs:

Zo werkt het niet. Ik kan wel 40 betere ploegentijdrijders dan Terpstra geven, Niki Terpstra, Boris Carène en Mario Aerts Rik Verbrugghe incluis.

Edited by LSDS

6 uur geleden zei Gratemans:

Een top-6 werkt altijd beter voor mijn gevoel, maar dat ben ik maar he.

Top 6-lijsten zitten in het hoofd, in tegenstelling tot top 40-lijsten.

6 uur geleden zei Matthijs:

en op die lijst zouden dan ook de beste tijdrijders zitten. de beste ploegentijdrijders zijn gewoon gasten als dumoulin, dennis, martin etc.

4 minuten geleden zei Matthijs:

Top 6-lijsten zitten in het hoofd, in tegenstelling tot top 40-lijsten.

ik doe altijd top 300 lijsten ofzo.

wie zijn de echte podiumkandidaten naast Froome en Nibali