Sammow

Ronde van Frankrijk 2018: Deelnemers

248 posts in this topic

23 uur geleden zei LSDS:

Je mist het hele punt.

Dit @bultje

23 uur geleden zei LSDS:

Je mist het hele punt.

Stel dat er in PCM naast de stats TIJD (voor tijdrijden) PRO (voor prologen) ook een stat PTT (ploegentijdritten) zou bestaan, dan heeft Terpstra op de eerste twee misschien 73 en 76, en op de derde 82.

Mijn Italiaans is te slecht om dit in Eurotournormen te vertalen, anders had ik dat gedaan om het nog duidelijker te maken.

Misschien wil @Jodelaar het voor je vertalen?

11 uur geleden zei den zwartjoekel:

naamsverandering dus geen grote ronde meer

;c

6 uur geleden zei Sammow:

Froome geen kans wegens?

giro. froome kan dat niet aan. dumoulin wel. die is ook minder diep hoeven gaan denk ik.

en froome is de enige die in dit peloton twee grote rondes na elkaar heeft gereden en gewonnen, dus als er iemand is waarvan je misschien wel kan zeggen dat hij het aankan is hij het wel. 

Edited by mdmazing

17 uur geleden zei mdmazing:

ik kan mij anders een enorm grauwe dumoulin herinneren in de giro

omdat hij net over je moeder was klaargekomen

Op 26-6-2018 om 21:49 zei Matthijs:

Terpstra is er een voorbeeld van.

Bijvoorbeeld. Hoewel ik Daniel Oss misschien nog wel een beter voorbeeld vind. Zelf geen supertijdrijder, maar altijd van grote waarde tijdens een ploegentijdrit.

Een beetje eenzelfde verhaal heb je met renners die in een kopgroepje behoorlijk door kunnen beuken, terwijl ze nog niet een paar kilometer solo kunnen rijden. Dat weet ik helaas uit eigen ervaring :lol:

Edited by de dromer

1 uur geleden zei de dromer:

Bijvoorbeeld. Hoewel ik Daniel Oss misschien nog wel een beter voorbeeld vind. Zelf geen supertijdrijder, maar altijd van grote waarde tijdens een ploegentijdrit.

Een beetje eenzelfde verhaal heb je met renners die in een kopgroepje behoorlijk door kunnen beuken, terwijl ze nog niet een paar kilometer solo kunnen rijden. Dat weet ik helaas uit eigen ervaring :lol:

en waaruit zou blijken dan dat oss en super ploegentijdrijder is?

12 uur geleden zei den zwartjoekel:

en waaruit zou blijken dan dat oss en super ploegentijdrijder is?

Omdat ie bij BMC - dat ploegentijdritten behoorlijk serieus neemt en vaak meedingt om de prijzen - jaar op jaar onderdeel uitmaakte van het WK-team.

16 minuten geleden zei den zwartjoekel:

en dat doet hij alleen ofzo, die ploegentijdrit? waarom zou een rohan dennis niet veel beter hierin zijn?

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat vrij beperkte tijdrijders soms toch een goede ploegentijdrit kunnen rijden, omdat het nou eenmaal niet precies dezelfde kwaliteiten vereist. Dat Oss altijd opgesteld werd, laat dit wat mij betreft zien. BMC gaat die gast namelijk echt niet elke keer weer opnieuw selecteren als hij telkens de zwakste schakel blijkt te zijn.

7 minuten geleden zei de dromer:

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat vrij beperkte tijdrijders soms toch een goede ploegentijdrit kunnen rijden, omdat het nou eenmaal niet precies dezelfde kwaliteiten vereist. Dat Oss altijd opgesteld werd, laat dit wat mij betreft zien. BMC gaat die gast namelijk echt niet elke keer weer opnieuw selecteren als hij telkens de zwakste schakel blijkt te zijn.

Dat weet je toch niet? Misschien heeft Oss wel weet van het feit dat de ploegleider de zus van Van Avermaet had geneukt en dreigde hij ermee dat te vertellen aan de kopman, wat tot ongelooflijk veel miserie zou leiden, waardoor de ploegleider waarvan sprake er dus maar voor koos om telkens Oss op te stellen om zo alle miserie te voorkomen.

Ik bedoel maar: dat hoeft niet noodzakelijk met Oss zijn ploegentijdrijdenkwaliteiten te maken hebben! 

Zojuist zei TromBone:

Ene Tom Boonen was daar ook altijd heel goed in.

die was ook heel goed in korte tijdritten.