Sign in to follow this  
Taz

[PCM2016 | MOE_1] Mapei Cycling Team

145 posts in this topic

@Angus1997 @Jowinho Bedankt voor de reacties!!

Ja, zo halen we onze (persoonlijke) doelstelling nog net binnen maar hopelijk doen we in de Tirreno toch wat meer op de eerste rijen mee!

ekey6f.jpg

Oja, inderdaad! Paris - Nice heeft er acht, dat vergeet ik vaker. Maar die zal jij niet meer vergeten denk ik. Een heel knappe en lekkere overwinning van Brambilla, zodat deze zo-zo ronde in een klap verandert in een succes!

Prima begin in Italië, netjes in de middenmoot. Het biedt nog perspectief voor een klassement, al ga je voor ritzeges natuurlijk. En wat een selectie heb je hier zeg. Ik hoop van harte dat je slaagt in je opzet. Battaglin, Visconti, Vanmarcke, Moser en Colbrelli als knechten. Menig ploeg die daar jaloers op zal zijn.

Parijs - Nice is er natuurlijk acht ja haha. Prachtige zege met Brambilla! Hopelijk kun je dat in Italië doortrekken. De ploegentijdrit is in ieder geval degelijk.

Ploegentijdrit is altijd moeilijk als je niet echte die toptijdrijders hebt. Een plaats in de middenmoot is meer dan degelijk. 

Meh... ploegentijdritten zijn altijd gruwel op PCM. Niettemin niet heel veel verloren en een degelijke 12de stek is niks om je voor te schamen. Nu de rest van de rond wel even bazen met Viviani en Pozzo ;)

@Angus1997 @Jowinho @Enrici Bedankt voor de leuke reacties, ploegentijdritten zijn inderdaad niet echt mijn specialiteit. Maar omdat ik hier nu mijn carrière deel en bijgevolg alle ritten (toch zeker op World Tour-niveau) zelf speel, word ik ook wel beter in het werk dat me oorspronkelijk minder ligt.

@tinyriconen Ja een zalige selectie, in principe kan ik op ieder terrein meespelen.

aczwut.jpg

EDIT: Kleine correctie: Het was natuurlijk Pozzovivo's tweede overwinning, na Laigueglia)

Edited by Taz

Kijk eens aan, direct de toon gezet met Pozzo. Knap je overwicht situatie uitgespeeld, dat is zo makkelijk nog niet. 

Ook nette podiumplek met Viviani als je ziet hoe sterk ploegen als Katusha en Lampre zijn deze koers.

Heel mooi scherp gekoerst met Pozzovivo (en je hele ploeg eigenlijk). :) Ook in de derde rit zit je er goed bij, al moest je het helaas afleggen tegen de twee grote concurrenten. Pozzovivo staat nu in ieder geval vrij kort in het klassement, dus kom maar op!

Knappe zege met Pozzovivo. Hij doet ook meteen terug mee in het klassement. 

Mooie slimme zege met Colbrelli en ook Pozzovivo is gewoon lekker bezig. (Net als Visconti overigens). De verschillen zijn minimaal dus zelfs met alleen bonificaties zou je nog een mooi sprong in het klassement kunnen maken.

Knap de zege gepakt met Colbrelli en Pozzovivo doet voorlopig wat hij moet doen. 

Mooie zeges met Colbrelli en Pozzovivo in Italië, goede start zo. Hopelijk kan Pozzo in het klassement ook (blijven) meedoen!

Deze Tirreno kun je wel geslaagd noemen denk ik: Drie ritzege, een top-10 in het klassement en zowel de berg- als puntentrui mee naar huis nemen. 

Met een tijdrit is het altijd lastig als je een klassementsman als Pozzovivo hebt. Dan is negende overall, binnen een minuut, geen verkeerd resultaat. Daarnaast heb je gewoon een flinke hoeveelheid succes geboekt deze ronde. De overwinning van Vanmarcke is wel een hele mooie! Heel mooi uitgespeeld, want op een heuvelachtig terrein Boem en McCarthy verschalken is niet vanzelfsprekend.

Goed gerelativeerd. Drie ritzeges en twee truien, das echt meer dan prima. De ritzege van Vanmarcke trouwens op knappe wijze behaald. Altijd lekker als je zo'n uitval tot een goed eind kunt brengen.