Enrici

[PCM17|MOE_02] Team Felbermayr

180 posts in this topic

Bedankt voor alle reacties mensen!! Het nieuwe seizoen laat nog even op zich wachten, volgende week maandag verwacht ik de ploegenvoorstelling te kunnen doen. Last-minute vakantie geboekt. ;) 

Op 30-10-2018 om 22:06 zei Enrici:

Last-minute vakantie geboekt. ;) 

Dat je gelijk hebt!!

Edited by Taz

@Taz @yannicwkp @tinyriconen @SeanSchleck @Sem @Angus1997 @Joaquin Purito Rodriguez @Jowinho, bedankt voor de reacties! De transfers was ik zelf ook erg blij mee. De Costa Ricaan en de Deen zijn misschien een beetje vreemde eenden in de bijt, maar wel grappig dat jullie op dezelfde argumenten komen als ik: kleurtjes van de vlag + het is een klimmer. Had natuurlijk liever iets anders, maar het was erg moeilijk om goede renners te vinden die bij ons wilden tekenen... Anyway, seizoen 3 gaat van start!

at.gif Ploegenvoorstelling 2020
Voor het komende seizoen heeft Felbermayr zich wederom versterkt! De Oostenrijkse ploeg is aan een aardige opmars binnen de wielersport bezig en wil zich dit jaar nog maar op het hoogste podium laten zien. De volgende mannen gaan dat voor Felbermayr moeten doen:
15fk475.png

Grosschartner heeft wel heel mooie stats zeg! Het verbaast me dat hij een relatief laag GEM heeft. Verder is het fijn om te zine dat je minder afhankelijk bent van enkele sterkhouders, maar nu een redelijk ruime groep hebt met renners die ook in de zwaarder bezette wedstrijden wel wat kunnen scoren. Lutsenko, Zoidl, Grosschartner, Selig, Haller, Preidler, Rivera, Auer, Pernsteiner. Ja, ik kijk uit naar dit seizoen :) Benieuwd naar de planning en doelstellingen.

Lekker uitgerust? ;) 

Een mooie ploeg voor volgend seizoen met goede groep mannen die punten kunnen pakken op verschillende terreinen. 

Mooi team, kan je leuke dingen mee doen. Grosschartner en Lutsenko gaan echt knallen voor je team dit jaar!!

Hopelijk groeien youngsters als Zimmermann, Auer en Lehner lekker verder!!

Mooi team, en zeker die Grosschartner heeft wel goede stats. Hopen dat renners als Rivera zich ook goed ontwikkelen. Die laatste kan trouwens een topper worden (toch in PCM18, in m'n 5de seizoen in m'n pro Cyclist carrière was hij één van mijn concurrenten in de Vuelta en had hij 82 klimmen). 

@Taz @Joaquin Purito Rodriguez @yannicwkp @Angus1997, bedankt voor de reacties! @tinyriconen, bedankt! Het gemiddelde van Grosschartner is inderdaad niet bijzonder hoog, komt door de randstats denk ik. Hij kan in ieder geval lekker meekomen! @Jowinho, als Rivera daar in mijn carrière al in de buurt komt ben ik al heel erg blij :D Voor nu eerst de doelstellingen en een kort schema!

at.gif Doelstellingen 2020

Voor het komende jaar heeft Team Felbermayr de volgende doelstellingen meegekregen. Het is het laatste contractjaar van de Oostenrijkse transportgroep als sponsor, dus het is de ploeg eraan gelegen om de resultaten te boeken om voor volgend jaar verzekerd te zijn van een sponsor.

Januari-februari:
In januari staan er direct een paar hele pittige doelstellingen op het programma. Selig en Grosschartner zijn de aangewezen mannen om deze doelstellingen te gaan binnen slepen.

• Top 3 - Vuelta Ciclista a Mallorca (Grosschartner)
  • Top 10 - Dubai Tour (Selig)
  • Top 10 - Vuelta Ciclista a Murcia (Grosschartner)
  • Top 5 - Tour of Oman (Grosschartner)

Maart-april:
Traditiegetrouw gaan we in maart en april richting de klassiekers. Felbermayr heeft met de komst van Lutsenko direct een aantal doelstellingen op het klassieke gebied gekregen.

• Top 5 - Dwars door Vlaanderen (Lutsenko)
  • Win - Driedaagse de Panne-Koksijde (Lutsenko/Haller)
  • Top 10 - Scheldeprijs (Haller)
  • Top 5 - Paris Camembert (Lutsenko/Zoidl/Haller)

Mei-juni:
Alleen in mei hebben we doelstellingen, juni wordt dit jaar overgeslagen. Wel hebben we in mei een grote doelstelling, namelijk een top-10 klassering in de Pro Tour Eschborn - Frankfurt. Ook de 4 Jorurs de Dunkerque staat op het programma.

• Top 10 - Eschborn - Frankfurt, Rund um den Finanzplats (Selig)
  • Etappezege(s) - 4 Jours de Dunkerque (Selig/Grosschartner)

Juli-augustus:
De belangrijkste ronde van het jaar is ook dit jaar weer een doelstelling: de Ronde van Oostenrijk. Daarnaast staat de Tour of Utah er ook op, nadat Grosschartner deze vorig seizoen wist te winnen.

• Win - Internationale Österreich Rundfahrt (Zoidl)
  • Etappezege(s) - Larry H. Miller Tour of Utah (Grosschartner/Selig)
  • Win - Ötztal Pro Classic (Zoidl/Grosschartner)

September-oktober:
De laatste loodjes zijn dit jaar niet de minsten. Kunst is om dit jaar ook deze maanden te presteren, dit wilde de afgelopen seizoenen niet echt lukken.

• Etappezege(s) - Post Danmark Rundt (Selig/Haller)
  • Etappezege(s) - Presidential Cycling Tour of Turkey (Lutsenko).

We hopen u allen weer in grote getalen bij de koersen te zien!

at.gif Team Felbermayr

Uitdagende doelstellingen, Grosschartner en Lutsenko lijken me je belangrijkste pionnen te worden!! Ik ben benieuwd!!

Vooral benieuwd hoe Lutsenko het gaat doen dit seizoen, maar ook met de rest van je kopmannen moet je toch wat potten kunnen breken. Interessante koersen met leuke doelstellingen.

Mooie en diverse doelstellingen. Die heb je zeker nog niet gehaald, maar dat bieden heel mooie uitdagingen. Vooral ook doordat het over het volledige jaar is verspreid.

@yannicwkp @Taz @Jowinho @Angus1997 @tinyriconen, bedankt voor de reacties! Alle mensen die gestemd hebben ook enorm bedankt! Erg trots en blij met mijn prolongatie van het zilver! :D

es.gif Vuelta ciclista a Mallorca
Team Felbermayr: Mikkel Bjerg, Felix Grosschartner, Daniel Lehner, Marcel Neuhauser, Hermann Pernsteiner, Johannes Schinnagel, Rüdiger Selig, Georg Zimmerman
Sponsordoelstelling: eindig in top-3

We beginnen direct met een lastige doelstelling, want de complete wereldtop staat aan de start in Mallorca. Desondanks gaan we vol goede moed van start. In de eerste etappe komt het nog niet helemaal uit de verf, Selig wordt twaalfde in de sprint. Peter Sagan wint, voor Dylan Groenewegen en Marc Sarreau. Vervolgens gaan we direct de zwaarste etappe rijden, vol door het hooggebergte. Het is duidelijk dat het seizoen net begonnen is en écht veel aanvallen zien we niet. Hierdoor kan Grosschartner mooi blijven aanklampen bij de favorietenploeg. Alleen Richard Carapaz heeft een kleine versnelling in huis en pakt de ritzege en de leiderstrui met dertien tellen voorsprong op de rest. 

In de derde etappe zien we eigenlijk hetzelfde beeld, maar is het parcours nu wat minder zwaar. Felix, die slechts 23 tellen achter Carapaz staat, besluit om op de één-na-laatste beklimming het heft in handen te nemen. Hij gaat brutaal aan kop rijden van de favorietengroep, die snel uitdunt. In de afdaling herstelt hij zich wat, waarna hij op de laatste korte beklimming wederom de gashendel open trekt. Vlak voor de top valt een gaatje en besluit Grosschartner helemaal door te trekken! Hij komt solo over de streep en staat nu in dezelfde tijd als Carapaz, die helaas nog een paar honderdsten over houdt op de Oostenrijker. Deze voorsprong komt in de laatste etappe niet meer in gevaar, dus helaas geen eindoverwinning voor Felix, maar wel een mooi resultaat en de eerste doelstelling gehaald! De vierde, vlakke etappe wordt weer gewonnen door Sagan, Selig wordt ditmaal tiende.

Uitslag:

:geel: Richard Carapaz Astana Pro Team 15h54'19
2 Felix Grosschartner Team Felbermayr Simplon Wels s.t.
3 Gianni Moscon Movistar Team + 13
4 Thibaut Pinot Astana Pro Team + 17
5 Jesus Herrada Movistar Team + 22
:groen: Peter Sagan Bora - Hansgrohe 76pts
:bollen: Alex Kirsch Trek Segafredo 36pts.
:wit: Milan Menten EF Education First - Drapac 15h54'42

Edited by Enrici

Doelstelling binnen en een prachtige ritzege erbij. Netjes! Brutaal gekoerst en je wordt er ook nog eens voor beloond. Tegen Sagan is het moeilijk op boksen in de spurt... maar verder toch een meer dan prima ronde gereden.

Edited by Angus1997

Doelstelling gehaald, maar toch zeer zuur dat je 2de wordt. Zeker als je in dezelfde tijd staat.