Sign in to follow this  
Kampers

[PCM 2018] Ervaringen

11 posts in this topic

En wat vinden jullie er tot nu toe van? Ik heb vandaag 1 ritje gedaan naar Alpe D'Huez.

Ik dacht we nemen geen Sky of dergelijke anders winnen we de rit...

Ja of 14

De veranderingen lijken me vooral te zitten buiten het koersbeeld, met name in de contracten, maar vooral we daar zitten is het nog even wachten natuurlijk..

Qua graphics is het niets veranderd maar qua ai zeker wel. Zo heb ik even de Tour de France gereden, veel gesimuleerd en enkel de bergetappes en de laatste rit naar Parijs. Om het verschil te zien. Bij de bergetappes reden er steevast enorme groepen vooruit. En ook echte goede renners die hun tour nog wilden redden, zoals Chaves, Valverde en nog meer. In de afdalingen heb ik al verschillende valpartijen meegemaakt waar dan goede renners bij betrokken waren. werd er helaas niet doorgetrokken door andere ploegen (kan ook zijn dat de kopmannen er bijna allemaal bijlagen, want soms viel het halve peloton). Als je zelf in de kopgroep zit en je wilt winnen mag je zkeer niet teveel doen, want dit bekoop je zelfs op niveau normaal. 

x15my1kf.png

Aanval Froome op leider Porte

De sprintetappe was geheel anders. Vijf man op kop, enkel De Gendt als bekende. Werden ingerekend en de sprint zelf was realistisch. Moet er zelf enorm aan wennen, want op drie kilometer van de meet reed ik met Groenewegen nog voorin, om vervolgens 21e te worden :tranen: 

2qk1u7.png

De Cav wint op de Champs-Ellysees

Kortom, zelfs als je PCM 2017 al hebt dan vind ik PCM 2018 een aanrader, al is het maar om de gameplay (toch het belangrijkst).

Als je overigens de valpartijen op 1.0 zet dan vallen ze echt om de haverklap. Zo reed ik eens de Brabantse Pijl, losse rit, en toen reden er op 70km van de meet nog maar 26 man in het peloton. De rest was door valpartijen al quasi kansloos. Helaas voor mij kreeg ik toen een freeser (ik kan de muis wel bewegen maar het scherm staat op pauze en reageert niet meer op mijn keyboard) en moest het helemaal weer opnieuw doen. Nu ik de valpartijen op 0.4 heb gezet is het enigszins realistisch. Ook reed ik net de Giro met Muduolin en toen viel hij wel acht keer in een etappe. Net als de rest van het peloton overigens.

Er is overigens een database uit, met variants en dergelijke. 10 Gb aan data. Te vinden in de betere steam store. 

Valpartijen zijn er inderdaad erg veel. 

Ik ben begonnen met een team. Alle transfers zijn op 1 augustus zowel jeugd als profs. 
Vind het contracteren wel beter en makkelijker. 

Wat ik wel bijzonder vind is dat renners die goed presteren maar overstappen naar een ander team, hun punten meenemen. 

dan is een 3 jarig contract ineens niet lang. 

Ander nadeel is dat je niet echt kan beginnen met een lange carrière aangezien er zeer waarschijnlijk wel updates komen. 

Klopt het dat je de doelen niet meer aan kan aanpassen in career? 

Ja dat heb ik meer gehoord. Die mogelijkheid is eruit gehaald. Het is te hopen dat dat wordt gecompenseerd in de transferperiode. Je moet toch ergens die financiële beloning voor je resultaten krijgen?