Sammow

WK 2018 Kwartfinales

168 posts in this topic

8 uur geleden zei PCMfan2014:

Dit meen je toch niet he?

Jawel, maar ik heb het dan uiteraard nog steeds over het matchen van 1e en 2e ploegen in een groep.

Maar Rahz en Rubennnnnnn haalden wel goeie punten aan

Lekker match trouwens

Die lelijke Fransen zijn hopelijk gewoon een formaltiteit want laat ons eerlijk zijn die kunnen er helemaal niks van

Voor de rest is dit gewoon lekker genieten :) 

6 uur geleden zei Keuteberg:

wat? 2e helft kan ik zo 3x opnoemen dat een Braziliaan hem vrij had kunnen inschieten van binnen de 16 meter, zonder een Belg in de buurt. :')  gewoon een beetje mazzel dat ze hun vizier daar niet op scherp hadden.

Verder prima 1e helft, jammer dat ze in de 2e helft niks meer durfden. Ook counters in de 2e helft niet goed, paar keer flink vernaggeld het af te maken

Dit postte ik in de rust.

10 uur geleden zei AngliVentoux:

Echt uitgespeelde kansen heeft Brazilië ook niet gehad hoor, vooral uit die corners wat gevaar (wat niet zoveel met de tactiek heeft te maken). En de tactiek die gehanteerd wordt is ideaal om mee te counteren, de Bruyne komt nu tot zijn recht.

Wat praat jij vaak tegenstrijdig zeg.

Haal nu je geliefde xg er maar bij. 2,5/3 om 0.45 ofzo.

6 uur geleden zei Lampie Basso:

Hoe mensen hier naar voetbal kijken. Eerste helft had Brazilië ook al pech en werkte de tactiek eigenlijk ook niet. Tweede helft was het probleem niet dat België niet meer durfden, maar dat ze niet meer konden. 

Precies.

Wel geniaal door Lukaku als rechtsbuiten in te zetten en De Bruyne hals diepe 10. In eerste helft snapte Brazilië daar niets van

2 minuten geleden zei dvsermelo:

Wat praat jij vaak tegenstrijdig zeg.

Haal nu je geliefde xg er maar bij. 2,5/3 om 0.45 ofzo.

Ah, dit was in de rust zie ik nu.

9 uur geleden zei Lampie Basso:

Hoe mensen hier naar voetbal kijken. Eerste helft had Brazilië ook al pech en werkte de tactiek eigenlijk ook niet. Tweede helft was het probleem niet dat België niet meer durfden, maar dat ze niet meer konden. 

Met Witsel en Felliani is het ook niet zo vreemd dat je niet meer aan voetballen toekomt en bent overgeleverd aan de missers van Brazilie.

Maar als je wint is alles goed, bij Sporza spraken ze blijkbaar over een tactisch masterplan.

Edited by groen_

23 minuten geleden zei groen_:

Met Witsel en Felliani is het ook niet zo vreemd dat je niet meer aan voetballen toekomt en bent overgeleverd aan de missers van Brazilie.

Maar als je wint is alles goed, bij Sporza spraken ze blijkbaar over een tactisch masterplan.

De commentator van de NOS ook. Alles in het plan van "ocach van Belgie" komt uit.. Niet te geloven, die mensen hebben weinig verstand van voetbal. Teveel bier op zeker?

https://www.vi.nl/audio/dat-courtois-uitblonk-geeft-wel-aan-dat-belgie-dit-niet-verdiende

http://voetbalflitsen.nl/nieuws/n9kngr/video-goal-brazilie-belgie-0-2-kevin-de-bruyne

Ik zie nog steeds niet goed of Lukaku een assist geeft op de Bruyne, of dat de Braziliaan met een sliding de bal bij de Bruyne brengt. Wel een prima actie overigens van Lukaku, als vooractie.

Het schijnt dat de Belgen dat spel hier gaan winnen

Fellaini speelde anders wel een enorm nuttige wedstrijd, bleef ook heel vaak hangen waardoor onze backs konden oprukken. En lukaku op rechts bleek achteraf ook een gouden zet. 

Het is simpel, bijna iedereen van ons was op niveau en zeker onze sterspelers waren geweldig in de eerste helft terwijl brazilië misschien wat onder hun niveau bleef en de belgen het geluk aan hun zijde hadden. Is verder niks mis mee en is ook gewoon een logische reactie als je 2-0 voorstaat dat je nog meer achteruit gaat leunen, maar onze counters kwamen er ook gewoon niet meer zo goed uit. 

Edited by Little Goliath

Tering dat schot van Fellaini na tien minuten waar die corner uit komt. Een heel marktplein kwam niet meer bij van het lachen. Wat een klungel. Maar bleek dus dat hij gewoon met opzet een corner versierde om zo de pre-assist voor Fernandinho te geven. Die kerel denkt gewoon next level. Schieten op doel is zoooooooo passé. Die bal gewoon keihard tegen een Braziliaans been schoppen en dan op de corner toeslaan. Mooi man. Die hele Fellaini is ook helemaal geen voetballer volgens mij, wat het des te knapper maakt dat je dan toch op het grootste voetbaltoernooi ter wereld tweemaal je ploeg over de streep trekt. Dat is uniek in de sportgeschiedenis. 

Frankrijk - België wordt echt een muntje opgooien voor mijn gevoel. Allebei evenveel kwaliteit, maar zijn echt details die het beslissen. 

Bij België de eigen goal van Fernandinho en Frankrijk de blunder van Muslera. Bij Frankrijk de goal van Varane (en identieke kopbal van Caceres die er dan weer niet in gaat) en die rebounds van Godin en Thiago Silva die er niet invliegen. 

Frankrijk had minder problemen, maar ook een slechtere tegenstander. België had het geluk, net als tegen Japan. Wat dat betreft vind ik de Fransen iets soevereiner. 

wat een kutwissels trouwens. typisch martinez/belgisch om dan je enigste spits eruit te halen en nog een extra controlerende middenvelder erop te gooien. had toen even een Robbenmomentje

Het schijnt dat Frankrijk heel slim is dus die gaan winnen.

Nee hoor.

Finale wordt Infaam Brabant - Sovjetunie

Kan niet anders.

1 uur geleden zei delegendelolsmurf:

wat een kutwissels trouwens. typisch martinez/belgisch om dan je enigste spits eruit te halen en nog een extra controlerende middenvelder erop te gooien. had toen even een Robbenmomentje

Ja die lukaku wissel begreep echt niemand he. Speel je los op de counter, haal je je enige diepe spits eruit ;c 

16 uur geleden zei AngliVentoux:

En ik had niet gehoopt dit ooit te moeten zeggen, maar Brazilië mist Casemiro.

Natuurlijk missen ze die. Is een beest.