Matthijs

WK 2018 Halve finales

163 posts in this topic

3 minuten geleden zei Gratemans:

Nu wil ik hier niet de gedragsanalyse posten die een hele bevolkingsaard ontrafelt, maarreh.... ik zag net de reacties van Belgische supporters op het verlies en iedereen is eigenlijk gewoon goed vrolijk. Dan ga ik toch wel denken dat men er dus eigenlijk helemaal niet in geloofde he.

Zijt ge nu een pakske serieus of wat? :lachen: 

Nee maar 10 minuten na het verliezen van een halve finale ben je toch verdomme teleurgesteld of niet dan?

(en ik was semi-serieus natuurlijk. kan ook dat ze de vrolijkere types er tussenuit plukten)

Edited by Gratemans

43 minuten geleden zei Gratemans:

EK gedevalueerd? Wacht maar tot het WK van 2026. 

48 landen ;c

echt, ;c;c;c

Wat? Ik hoop dat dat zonder kwalificatie is dan?

1 minuut geleden zei Sammow:

Ik hoop dat ook trouwens! 

2 minuten geleden zei Sammow:

Het schijnt dat als je die vraag 6 keer herhaalt op het forum, de moeder van Reuell dan verschijnt en je alles met haar mag doen wat je maar wilt.

Baal enorm, maar toch weet ik een klein lichtpuntje te vinden: de reacties onder de FB-posts van Sporza :lachen: 

Dat is toch ook wel het mooie van toernooivoetbal. Ik bedoel, je ziet dat België wil spelen, en dat Frankrijk blijft op de counter loeren, en zolang het nog 0-0 staat levert dat nog echt wel tof voetbal op in de eerste helft. Jammer alleen dat Frankrijk de eerste was om te scoren. 

Andersom had het leuker gemaakt.

En Fransen zijn kutvolk, maar het neemt niet weg dat ik telkens wel een beetje voorvocht produceerde bij sommige moves van Mbappé.

(on a sidenote: ik vind juist blanke Fransozen irritant. De andersgekleurden vind ik semi-fransen en daardoor heb ik er automatisch meer sympathie voor. Ben ik daar de enige in?)

Fransozen zijn kut.

En waarom in de 2e helft Hazard zowat tussen Kompany en Alderweireld ging spelen en Fellaini dan maar wat linksbuiten ging staan snap ik al helemaal niet. Zekr niet als je in de eerste helft zag dat die Pavard totaal geen weerwerk kon bieden tegen Hazard (bij de enkele keren dat we dan toch gevaarlijk waren).

8 uur geleden zei Gratemans:

Het schijnt dat als je die vraag 6 keer herhaalt op het forum, de moeder van Reuell dan verschijnt en je alles met haar mag doen wat je maar wilt.

Kwam hem net tegen aan de ontbijttafel bij zijn moeder en hij eist dat jij je verontschuldigt

6 uur geleden zei Rahz:

Fransozen zijn kut.

En waarom in de 2e helft Hazard zowat tussen Kompany en Alderweireld ging spelen en Fellaini dan maar wat linksbuiten ging staan snap ik al helemaal niet. Zekr niet als je in de eerste helft zag dat die Pavard totaal geen weerwerk kon bieden tegen Hazard (bij de enkele keren dat we dan toch gevaarlijk waren).

Ik gok omdat Hazard ook andersom Pavard telkens kwijt was en daardoor alleen al in het laatste kwartier van de eerste helft 2 open kansen ontstonden.

Hoor overal dat België veel beter was. Dat viel wel mee toch? Aan de bal leuk, maar creëerden vrijwel niets. Wat opportunistische ballen van Mertens misschien en afstandsschot van Witsel, maar de kansen van Frankrijk waren groter (Giroud twee keer, Griezmann, Tolisso).

Perfect plan van de Fransen. De Belgen laten uitrazen en zelf beetje counteren. 

Edited by dvsermelo

Niet dat het mooi is, integendeel. Sommige ploegen spelen om meer te scoren dat de tegenstander, de andere om minder tegen te krijgen dan de tegenstander. Heb het gevoel dat die laatste tendens steeds meer aan het overheersen is. Zonde, maar effectief. 

3 uur geleden zei dvsermelo:

Hoor overal dat België veel beter was. Dat viel wel mee toch? Aan de bal leuk, maar creëerden vrijwel niets. Wat opportunistische ballen van Mertens misschien en afstandsschot van Witsel, maar de kansen van Frankrijk waren groter (Giroud twee keer, Griezmann, Tolisso).

Perfect plan van de Fransen. De Belgen laten uitrazen en zelf beetje counteren. 

Precies. Alleen het eerste halfuur waren de Belgen beter, met die 30 ballen die Chadli vrij (maar helaas slecht) kon voorgeven. Misschien is het verhaal toch heel wat anders als Meunier daar staat. 

Maar het laatste kwartier van de eerste helft was het bibberen, beven en blij zijn met 0-0. Die lijn trok Frankrijk in de tweede helft door: tot die goal hebben de Belgen volgens mij geen seconde balbezit gehad. Daarna doen de Fransen gewoon exact hetzelfde als wat de Belgen tegen de Brazilianen gedaan hebben. Toen heette dat nog "moedig strijden" en "je kop ervoor gooien". Nu het aan de andere kant is, wordt dat plots "anti-voetbal" en "kutfransozen die de bus parkeren". 

Wereldkampioen hypocrisie zijn de Belgen al langer dan vandaag. Dat is wellicht nog het meest verbindende tussen Vlamingen en Walen. 

Ik vind het oprecht zeer jammer dat België eruit ligt :( Maar die tweede helft hebben ze ook niks meer gecreëerd. Ik heb ze geen moment alles of niets zien spelen. Dit Frankrijk is ook echt een verschrikking om te zien, met die spelers dit anti-voetbal op de mat leggen.

Ik had het er gisteren nog over met iemand, wat is de erfenis van Mourinho? Ik denk serieus dat het feit dat we nu zoveel teams vanuit een zeer sterke en bijna ondoordringbare verdediging zien spelen met echt twee blokken een erfenis van Mourinho is. Die man heeft het voetbal echt kapot gemaakt.

1 uur geleden zei Juraj:

Precies. Alleen het eerste halfuur waren de Belgen beter, met die 30 ballen die Chadli vrij (maar helaas slecht) kon voorgeven. Misschien is het verhaal toch heel wat anders als Meunier daar staat. 

Maar het laatste kwartier van de eerste helft was het bibberen, beven en blij zijn met 0-0. Die lijn trok Frankrijk in de tweede helft door: tot die goal hebben de Belgen volgens mij geen seconde balbezit gehad. Daarna doen de Fransen gewoon exact hetzelfde als wat de Belgen tegen de Brazilianen gedaan hebben. Toen heette dat nog "moedig strijden" en "je kop ervoor gooien". Nu het aan de andere kant is, wordt dat plots "anti-voetbal" en "kutfransozen die de bus parkeren". 

Wereldkampioen hypocrisie zijn de Belgen al langer dan vandaag. Dat is wellicht nog het meest verbindende tussen Vlamingen en Walen. 

Toch nog een verschil met Giroud die op 5m van zijn backlijn stond en Lukaku die nog probeerde de bal bij te houden aan de middencirkel.

23 minuten geleden zei Skyver:

Toch nog een verschil met Giroud die op 5m van zijn backlijn stond en Lukaku die nog probeerde de bal bij te houden aan de middencirkel.

Jah omdat die Giroud er helemaal geen kut van kan. Mbappé en Griezmann probeerden wel nog uit te breken. 

Dat verschil heb ik ook al benoemd zien worden op Social media. Maar het is helemaal geen verschil. Beiden is gewoon tegenhouden en niet te veel doen.

Zo gingen Hazard en De Bruyne tegen Brazilië vanaf de 80ste minuut ook telkens op zoek naar overtredingen tegen.

Dat maakt toch geen fuck uit? 

Frankrijk had betere cijfers, enkel balbezit niet.. Ik ben het eens met Juraj. Verschil met Brazilië was dat Brazilië niet in balans was en veel ego tripping. Kante is echt belangrijk.