Salvatore

10/07 | Etappe 4 | La Baule - Sarzeau | 195 km

38 posts in this topic

opcjuf.jpg

La Baule - Sarzeau
|| 10/07 || 195 km ||

Na een uiterst spectaculaire ploegentijdrit gaan we gewoon weer door met de traditioneel veels te lange en saaie kutetappes! Maar goed, het is de Tour. Dus laten we niet verongelijkt gaan zitten doen. Nu weet ik ook wel dat dit voor de meesten gewoon een werkdag is; desalniettemin wat wielergeraleteerde tips voor degenen die dit toch willen uitzitten!

Kijktip: Ronde van Vlaanderen 'achter de schermen'
Luistertip: Podcast 'Yous en Yay' met kunstenaar Piet Parra (die oa. over wielrennen vertelt)
Leestip: De laatste Bahamontes over de Tour van '98

Contexte Historique

Ik kan maar beter meteen met de deur in huis vallen. Ik houd van stranden met flats op de achtergrond. De desolaatheid van het plaatje raakt mij dieper dan elk kunstwerk op aarde. Ik zie Meursault die op zo'n strand een Arabier doodschoot. Ik zie een middelmatige voetballer eindelijk genieten van zijn pensioen. Ik zie stelletjes op het punt staan het uit te maken. 
Het strand van La Baule is er zo één. Hiervandaan start ons geliefde peloton, waarna ze landinwaarts rijdt, om uiteindelijk weer terug te keren naar de Atlantische kunst, ietsje noordelijker weliswaar, in Sarzeau.

La Baule-Escoublac
Het strand van La Baule

Le Parcours

tour-de-france-2018-stage-4-profile-47f1445ad3.jpgWe rijden voornamelijk door het binnenland. Van waaiers is dus geen sprake. Ook al omdat er geen beaufortje aan wind staat. Waarschijnlijk kunnen we dus genieten van het Patrick Bevin en Tim de Clercq die om beurten op kop van het peloton rijden, terwijl er een paar nietsnutten vooruit fietsen (niet dat Bevin en de Clercq geen nietsnutten zijn trouwens). En dan na 195 kilometerrrrrr... eenmaal, andermaal: sprinten! Wie staat er op het hoogste schavot in Sarzeau? Sagan zakte er in de ploegentijdrit doorheen. Gaviria ook. Michel Wuyts gaat dat vast nog wel een paar keer zeggen deze etappe. Veel kijkplezier!

Les Favoris

Gaviria

Kittel, Sagan 

Cavendish, Groenewegen, Kristoff, Laporte

**
Colbrelli, Degenkolb, Dumoulin, Dupont, Hagen, Majka, Naesen 

*
Matthews

Naesen :lachen:

21 minuten geleden zei Reuell:

Naesen :lachen:

Kek filmpje trouwens

Hoe kut zijn de interviews van Carl Berteele met een Franse en Belgische renner uit hetzelfde team over de wedstrijd van vanavond ;c

Het is ook duidelijk dat geen enkele van die gasten ook maar iets geeft om voetbal. 

Wuyts die denkt dat ze het gaan redden vooraan. 

Dan moeten ze wel heel goed samen blijven werken hoor. 

Mannen van Hilaire en Direct Energie zijn tevreden met een podiumplek. En Cofidis is met twee dus één zal zich wel gaan leeg rijden. Pourqoui pas hein.

Ik bedoel maar: als ze Milaan-San Remo aan Nibali cadeau doen, dan zie ik ze ook wel in staat om een Tourrit weg te geven.  

Edited by Juraj

Helemaal als ze té lang van quickstep blijven profiteren. Maar zullen zo toch wel wat anderen mee gaan rijden lijkt me.

Nee joh, vals plat ook nog zo. 

En het zijn geen enorme klasbakken ofzo he, we hebben het over renners van het kaliber Claeys en Cousin. 

1 minuut geleden zei Gratemans:

Helemaal als ze té lang van quickstep blijven profiteren. Maar zullen zo toch wel wat anderen mee gaan rijden lijkt me.

Ja Dimension Data ;c

Rijden die even achteruit zeg

Ook dat het gat gewoon 1 minuut is en je dat dan niet ff dicht rijdt. :tranen: En dan heb ik het niet over nu, maar een uur geleden.

Flinke val wel. 

Niet de dag van Gesink :( Tweede val al :( 

Edited by aron24

Dat kon je dus inderdaad niet. 

Bewerk je post anders even waardoor ik een schizofrene debiel lijk, kut aron :L