• 0
Sign in to follow this  
Chris Driel

Lachis handleiding

Question

Hallo is er ook een lachis editor handleiding?

Ik wil graag ene pcm 2017 db editten maar vind het lastig het volgende te editten:

- Vorm, frisheid en vermoeidheid renners

- Budget van de ploeg (dat je dus niet failliet gaat)

ik hoor het graag.

4 answers to this question

• 0

Hi Chris,

Er is niet zozeer een handleiding specifiek voor de Lachi, maar ik heb wel deze voor de Full Editor. Dat maakt echter niet uit, ongeacht de editor zijn de tabellen hetzelfde. Alleen het programma eromheen verschilt, dus deze werkt prima als leidraad. Wat wel kan zijn is dat de volgorde (en soms de benaming) van kolommen is gewijzigd in de loop der jaren.

Handleiding Full Editor.pdf

• 0

Om even in te pikken op wat Tinyriconen hierboven aanhaalt:

De handleiding van de Full Editor is gemaakt ten tijden van Pro Cycling Manager 2012. Sindsdien zijn er inderdaad een aantal wijzigingen geweest aan de databases. In PCM 2017 is de vorm, frisheid en vermoeidheid van de renners helemaal anders dan in PCM 2012. Ik vrees hierdoor dat je voor dit aspect weinig aan de handleiding gaat hebben. Het budget aanpassen van het team zoals normaliter analoog moeten zijn als beschreven in de handleiding.

Ik kan wel even kijken of ik kan vinden hoe je de vermoeidheid, vorm en frisheid dient aan te passen in Pro Cycling Manager 2017.

• 0

Zoals gezegd heb ik even opgezocht hoe de vermoeidheid, vorm en frisheid van de renners wordt weergegeven in een database van Pro Cycling Manager 2017. Om dit aan te passen dien je naar de tabel 'DYN_Cyclist_fitness" te gaan. Hier wordt per rij per renner de frisheid en dergelijke weergeven. Als het goed is zie je in de eerste kolom een ID staan. Dit komt overeen met de renner ID. Het renner ID kan je terug vinden in Cyclist. Hier staan gewoon naam, voornaam en renner ID weergegeven.

Kolom Value_i_FIT en Value_i_NPT komen overeen met de vorm van de renner. In deze kolommen kunnen volgens mij enkel negatieve waarden worden ingevuld en in beide kolommen dien je ook dezelfde waarden te zetten.. Welke waarden er juist overeenkomen met welke vorm in-game weet in niet exact; maar volgens mij is het hoe dichter bij nul, hoe beter de vorm. Ik heb in een savegame van 2016 even gekeken en kwam tot dit overzichtje:

-5536: Excellent

-9374: Very good

-15464: Good

-19855: Average

-28747: Mediocre

Ik heb geen idee of je ook nog andere waarden kan gebruiken, en dat wanneer je bijvoorbeeld '-1' invult, de uitstekende vorm langer blijft als bij '-5536'.

Value_i_fat_phy komt overeen met de vermoeidheid. Geen vermoeidheid is gewoon een waarde van '0'.

Value_i_freshness is de frisheid van de renner. Het systeem werkt analoog als de kolom Value_i_FIT. Opnieuw geen idee welke waarden exact dienen gebruikt te worden, maar andermaal een overzicht:

-5536: Excellent

-16026: Very good

-26174: Good

Dit allemaal is gebaseerd op een savegame van Pro Cycling Manager 2016. Ik heb zelf geen PCM 2017, maar vermoed dat het systeem gewoon hetzelfde is.

Hopelijk heb je hier wat aan @Chris Driel

• 0

Top in ieder geval voor het uitzoeke!!

dingrn zijn idd erg veranderd, maar dit komt Goed. 

Ik heb zelf een ploeg gemaakt en de vraag blijft dan ook, hoe jan ik geld toevoegen of onbeperkt budget