Sign in to follow this  
delegendelolsmurf

deelnemers

108 posts in this topic

Dat Mollema erop staat.

Nee effe serieus. Ik heb normaal een hekel aan zaken doodrelativeren, maar San Sebastian is gewoon een criterium na de Tour. Dit jaar hadden we 1 serieuze renner in de top 10. Yates was in 2015 ook niet de topper die hij nu is. Dat is niveau Barredo, Mollema, LL Sanchez, Gallopin, ...

Ik bedoelde gewoon dat ik er maar 3 keer een wereldcoureur heb weten winnen op meer dan 10 edities (2 keer Valverde, 1 keer Gilbert en de laatste twee jaar heb ik niet gekeken). Vaak wint daar iemand van wie dat tot dan toe de grootste overwinning is, en dat zegt veel.

Kwiatkowski en Alaphilippe mag je ook wel tot die categorie rekenen. Hebben allebei niet de erelijst van die andere (andere twee, vooruit), maar kunnen toch een eind in de buurt komen. 

Nederland heeft een loeisterke selectie, maar de enige met kansen op winst is Poels. Mollema en Dumoulin kunnen namelijk niet weg demarreren en zullen sneller achtervolgd worden dan Poels, alleen die moet dan wel in topvorm zijn.

Buiten dat moeten we geen Nederlander als wereldkampioen willen. 

5 minuten geleden zei Matthijs:

Kwiatkowski en Alaphilippe mag je ook wel tot die categorie rekenen. Hebben allebei niet de erelijst van die andere (andere twee, vooruit), maar kunnen toch een eind in de buurt komen. 

Ja, dat bedoelde ik dan ook impliciet door aan te geven dat ik de laatste twee jaar niet gekeken heb.

Poels rijdt ook altijd rotslecht voor Nederland. 

Edited by AngliVentoux

2 uur geleden zei Matthijs:

Nederland heeft een loeisterke selectie, maar de enige met kansen op winst is Poels. Mollema en Dumoulin kunnen namelijk niet weg demarreren en zullen sneller achtervolgd worden dan Poels, alleen die moet dan wel in topvorm zijn.

Buiten dat moeten we geen Nederlander als wereldkampioen willen. 

Dumoulin als wereldkampioen zou niet vervelend zijn. Maar de rest van de selectie moet je niet willen nee

3 uur geleden zei AngliVentoux:

Poels rijdt ook altijd rotslecht voor Nederland. 

True, die heeft volgens mij nog nooit een goed WK gereden.

1 uur geleden zei Reuell:

Dumoulin als wereldkampioen zou niet vervelend zijn. Maar de rest van de selectie moet je niet willen nee

Buiten de grote rondes zie je hem nooit.

Zojuist zei delegendelolsmurf:

het zou niet vervelend zijn. Dat is de juiste omschrijving. Goed gedaan Reuell.

Goed gequote, lullie

Ik zou het best vervelend vinden eigenlijk.

Niet vergeten dat we voor Sagan een hele resem kleurloze wereldkampioenen gehad hebben hè. Het kan zomaar zijn dat we weer met de vloek van de regenboogtrui te maken gaan krijgen. Dumoulin lijkt me daar nou niet echt het meest vatbaar voor.

17 minuten geleden zei Matthijs:

Ik zou het best vervelend vinden eigenlijk.

Jij vindt alles vervelend als het geen valverde gaat zijn.

Nee.

Alaphilippe, Tim Wellens, Froome (ondanks weinig gereden dit seizoen), zelfs Kwiatkowski: allemaal prima kampioenen die een heel jaar door mee strijden voor winst overal.