Danny

[Blog] Danny's Muziekopinie

44 posts in this topic

Sinds woensdag weer songfestival dag is ga ik voortaan hier stukjes van deze (of afgelopen als ik de nieuwe ronde nog niet heb geluisterd) schrijven

Elodie, Michele Bravi, Guè Pequeno - Nero Bali (2018)

We gaan wederom een Italiaans nummer behandelen, en wel het nummer dat voor mij persoonlijk het beste nummer van de afgelopen editie was. De video is in Italië wel bekend want het heeft toch zeker 24 miljoen views.

We gaan wederom een zomers nummer krijgen. De stemmen van de zangers zijn weer heerlijk en de muziek maakt je gewoon aan het dansen. Het rap-gedeelte is dan wel wat minder, maar je kan toch niet alles hebben toch? Ik geloof dat die Elodie wel pot is, want met zo'n kapsel zou ik zeker niet rond gaan lopen. Die Guè Pequeno iis ook een aparte verschijning. Ik vind hem een beetje op Mr. Polska lijken.

Maar goed, luister en geniet van wederom een Italiaanse nummer :)

Danny!:max:

Op 21-11-2018 om 10:38 zei delegendelolsmurf:

Danny updates hoer

Op 22-11-2018 om 09:16 zei Jeis:

Danny!:max:

Excuses heren, door uitstapjes, ziek zijn en gewoon te weinig tijd ga ik het iets anders aanpakken. Ik zal vanaf nu geen vast schema meer aanhouden, gewoon omdat ik simpelweg slecht ben in het handhaven ervan (ik had een soortgelijk dingetje lopen op het Engelstalige forum en twee dingen is gewoon teveel, en dus stopte ik met alle twee, maar aangezien er toch mensen zijn die dit volgen ga ik wel weer verder hoor!) Ik post nu gewoon wanneer ik er zin in heb :whistling:

Edited by Danny

Ik ga weer soort van verder van waar ik gebleven was, met het Engelstalige forum. Hieronder zien jullie wat juweeltjes uit de afgelopen edities

Little Big - Skibidi (2018)

Nothing But Thieves - Amsterdam (2017)

Tom Grennan - Sober (2018)

Dit is mijn top drie van de halve finale waar ik in de maand November in zat. Little Big is gewoon een geniaal nummer met en soort van Russische Psy-achtige dansje erbij die alleen hun kunnen bedenken. Nothing But Thieves is al meer dan een jaar oud, maar ontdekte ik via het forum en dat is, ondanks dat het niet geheel mijn stijl is, gewoon een lekker plaatje. Tom Grennan heeft dan weer een heerlijke stem als je het mij vraagt. Het nummer op zich is niet heel veel maar zijn stem zorgde ervoor dat het toch in mijn top 3 zat.

Wat vinden jullie van deze drie?

Edited by Danny

Vanavond een stukje over de winnaar van een andere contest waar ik aan meedoe!

@delegendelolsmurf @Jeis @aron24 @Stefanvk @levi en alle anderen die nog interesse hebben :)

Edited by Danny

Laat ik wat meer uitleggen. Je hebt de originele competitie, waar 55 mensen aan mee mogen doen (dit is het maximale en zijn altijd dezelfde mensen. Als er 1 iemand binnen 10 edities niet drie keer niet stemt of geen inzending instuurt, dan ligt hij eruit en wordt hij vervangen door iemand van de wachtlijst). En je hebt de wachtlijst-competitie, waar ongeveer 35 mensen aan meedoen (mensen op de wachtlijst en mensen die op vrijwillige basis meedoen van de originele competitie om zo meer nummers te hebben).

Nu is net een wachtlijst-editie afgerond en dit nummer heeft gewonnen :)

Ward Thomas - Lie Like Me (2018)

Dit vrolijke nummer had met overmacht de finale gewonnen. En het is een lekker nummertje hoor. Hoewel ik het slechts vijf punten had gegeven (en mijn 12 punten 4e werd, waar ik ook zeker tevreden mee was) had het met een verschil van 17 punten gewonnen van Britney Spears' "Criminal" en Nico Santos' "Safe". 

Op zich is het een lekker nummertje, maar ik vind dat er iets mist. Er zit geen goede beat in en dat vind ik jammer. De zang is dan wel weer goed en dat maakt het dat het goed te luisteren was.

Cazzi Opeia & Jin X Jin - Batman & Robin (2017)

Mijn favoriet van deze editie was de gekke verschijning Cazzi Opeia samen met Jin X Jin) met Batman & Robin. In het nummer zingt ze over een natte droom samen met Bruno Mars en Nicki Minaj, terwijl ze Batman & Robin wil hebben. Daarnaast zingt ze ook iedere keer over bananen en komkommers, en dat maakt het dan ook weer komisch.

Het gekke is, dit nummer heeft ook geen goed beat, maar de tekst en de melodie zijn zo'n oorwurm geworden dat ik het by far het beste nummer vond van deze editie. Verder kan ik er nog over zeggen geniet van deze plaat en ik hoor wel wat jullie ervan vonden

Bedankt @Siempie en @delegendelolsmurf voor de likes :)

Edited by Danny

Bij het eerste nummer miste inderdaad. Had hem ook pas op plek 13 in de finale gezet. :P 

Het tweede nummer heeft een aardig refrein, maar overall vond ik het persoonlijk net iets too much. In deze halve finale heeft het nog 6 punten gekregen, maar had dit lied in de andere semi (die ik sterker vond) gezeten, dan zou het maar 1 punt hebben gekregen. 

Het is alweer ruim een week geleden dat ik een update heb gegeven. Zéér slecht van mij :(

Mark Ronson ft. Miley Cyrus - Nothing Breaks Like a Heart (2018)

Ik ga proberen voortaan de 538 alarmschijf te presenteren voor jullie. De alarmschijf van afgelopen week is de nieuwe van Mark Ronson samen met Miley Cyrus, en zij zingen het nummer 'Nothing Breaks Lika a Heart'. Dit nummer vind ik persoonlijk niet slecht, noch goed. Het hangt er een beetje tussen in. Het refrein is wel goed, maar het mist iets. Het is niet zo dat ik het makkelijk in mijn hoofd laat hangen of er op zou moeten dansen. Ik zou mijn god niet eens weten hoe ik hier op moet dansen :P

Maar goed. Mark Ronson dus, ik geef het een zesje

Dom Dolla - Take It (2018)

Ook de 538 Dance Smash ga ik behandelen. Afgelopen week was dit Dom Tolla met "Take It". Dit is echt een clubhit die eerlijk gezegd niet op de radio thuis hoort. Dit nummer moet gewoon lekker in de clubs blijven, want op de radio gaat niemand dit leuk vinden. Ik snap niet dat 538 hiervoor heeft gekozen omdat het gewoon een reteslecht is. Die stem die er in zit is vreselijk, de drop al helemaal. Hier kan je bijna niet op dansen joh. Ik geef dit dan ook een 2

Na een tijdje rond te hebben gespeurd in de Spotify lijsten (van andere landen), wil ik jullie toch eventjes de muzieksmaak van de andere landen geven

Ariana Grande - Thank U, Next (2018)

De nummer 1 op Spotify is op dit moment Ariana Grande met haar nummer Thank U, Next. Met 7,4 miljoen plays heeft dit nummer bijna twee keer zoveel plays als de nummer 2 DJ Snake. Ze staat op dit moment in 23 landen bovenaan in de Spotify lijst, waaronder de VS (2.475.095 plays), het VK (667.163 plays), Australië (357.200 plays) de Filipijnen (328.244 plays) en Canada (284.681 plays). van de overige 17 landen haalt ze nog eens 451.803 plays. Deze landen zijn onder andere België, Maleilië, IJsland, Zuid-Afrika, Litouwen, Vietnam en Israël. 

Persoonlijk vind ik dit nummer retesaai. Een beetje Drake-achtig wel, en daar vind ik dus niks aan. Er is niks wat ik leuk aan dit nummer vind en daarom verbaasd het mij een beetje waarom dit zo populair is. Ik heb het ook nog nooit in Nederland gehoord, maar dat zal wel door Sinterklaas komen. Maar goed, hierbij de onterechte nummer 1

MERO - Baller Los (2018)

De nummer 1 met de meeste plays daarna is de Duitse MERO met 622.533 plays in Duitsland. Het nummer staat alleen bovenaan in de Duitstalige landen (Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk).

Dit is een kruising tussen rap en urban muziek denk ik. En ik moet zeggen dat ik dit niet tegen vind vallen. De snelle raps zou ik hem niet na kunnen doen, en het gaat me misschien wel iets te snel, maar het refrein is niet verkeerd. Prima nummertje dus

Aimyon - Konya Kono Mama (2018)

Dan gaan we naar Japan, waar Aimyon bovenaan staat. Dit nummer heeft 44.806 plays en is dus eigenlijk een laagvlieger. Maar waarom komt deze hierin voor? Gewoon, omdat het kan en ik ook wat Aziatische muziek wil laten horen.

Dit is niet het beste Japanse nummer dat ik heb gehoord, maar het is heel anders dan de normale J-POP, en dat is ook een keer leuk. Hoewel ik er niks van versta is het toch aardig om naar te luisteren.

Bedankt @delegendelolsmurf, @aron24 @levi voor de likes en berichten trouwens :)

Edited by Danny

Dat lied van Ariana Grande staat puur op 1 omdat het Ariana Grande is. Hetzelfde als bij Drake dus.

Nieuwe post, nieuwe Alarmschijf en Dance Smash :D

Anne-Marie & James Arthur - Rewrite The Stars (2018)

De volgende alarmschijf is voor de reimagined versie van het nummer "Rewrite The Stars" van de film The Greatest Snowman. Zelf is dit wederom niet mijn smaak, maar het is best te luisteren. Voor zover ik weet kan ik de oude versie van de film niet meer herinneren, maar dit kan ik wel bekoren. Te rustig voor mij, dat wel, maar ook niet zo erg dat ik er een hekel aan krijg.

Hardwell ft. Conor Maynard & Snoop Dogg - How You Love Me (2018)

De Dance Smash dit keer is voor een mainstream nummertje van Hardwell, dat alleen de dance smash is geworden omdat Hardwell waarschijnlijk een contract heeft met 538 dat hij vaak de dance smash wordt in ruil voor dat hij vaak langs gaat komen in de studio. 

Dit nummer is persoonlijk één van zijn slechtste nummers die ik heb gehoord. Er zit helemaal geen dance aan maar gewoon een zoetig pop nummertje. Het enige wat er nog goed aan is, is de rap van Snoop Dogg, maar die zal zich ook wel weer omgekocht hebben. Zie hier de invloed van 538 dus :(

De spotify-stats dan :)

Erik Follestad & Linni Meister - Juletragedien (2018)

Sinterklaas is weer het land uit en dat betekend tradiotioneel Kerstmuziek! En nee, ik ga geen oude meuk afsprlen, maar de nummer 1 op Spotify in Noorwegen! En dat is Erik Follestad & Linni Meister met Juletragedien (De Kersttragedie). En hoewel de mevrouw in de video één van de lelijkste vrouwen is die ik ooit heb gezien, is dit nummer toch één van de beste van het nieuwe jaar. Geen zoetigheid, maar een lekker Noors genre nummer zoals je die alleen in Noorwegen hebt. Top dus!

Omer Adam - Rachok Mikulam (2018)

We gaan naar de Spotify-lijst van Israël! Gisteren stond daar namelijk Omer Adam met 8.150 plays op 1. Reden om te luisteren natuurlijk, en ik kreeg een heel lekker nummertje te horen. Het refrein is heel vrolijk en blijft snel in je hoofd zitten, en dat moet ook bij zo'n nummer. Ik had nog nooit van Omer Adam gehoord, maar ik blijf deze man toch wel volgen :)

Luister en geniet van was Israël te bieden heeft :)

XXXTENTACION - Whoa (Mind In Awe) (2018)

Hoewel Ariana Grande nog steeds bovenaan staat in de wereldwijde lijst, is er vandaag iets opmerkelijks gebeurd. In de VS staat ze inmiddels op twee, en daar staat ondertussen het nummer van XXXTENTACION (Whoa (Mind In Awe)) bovenaan!. Dit nummer staat op dit moment op drie wereldwijd en heeft ondertussen twee keer zoveel streams op Spotify dan op Youtube.

Eerlijk gezegd had ik weer een Urban-achtig nummer á la Drake verwacht op 1 in de VS, maar dit nummer is toch niet verkeerd te noemen. Geen donkere teksten, geen gekke beat, gewoon een nummer waarvan je verwacht dat deze veel wordt gedraaid door verschillende mensen. Ik zou het niet in de Benelux verwachten op de radio, maar het is toch niet verkeerd naar mijn mening...

Dan gooi ik er nog wat willekeurigs in, uit mijn eigen 2018 spotifylijst

Dimitri Vegas & Like Mike vs KSHMR - OPA (2018)

Het eerste nummer dat uit de hoge hoed komt is Dimitri Vegas, Like Mike en KSHMR met hun Griekse nummer OPA! Dit nummer is in de eerste instantie niet heel erg goed, maar de Griekse drop is op zich wel lekker te noemen. Ik heb dit in juli best wel veel gedraaid omdat het toch wel wat anders is dan normaal en dat is ook wel een keer leuk. 

Vraag me af wat jullie er van vinden :)

RIzE - Take You There (2018)

Het volgende nummer dat eruit kam was van RIzE, een hele onbekende DJ uit Oostenrijk die door het YouTube kanaal Superior Tracks is overgenomen. Hoewel het nummer slechts 12.000 views heeft, vind ik hem toch wel lekker. Ik houdt aan de ene kant wel van dat ruigere EDM, maar sensitive tracks vind ik ook wel lekker af en toe hoor en daar is dit een mooi voorbeeld van.

Ik hoop dat jullie kunnen genieten van dit nummer :)

Bro - Sydpå (2018)

De derde track die eruit komt is wederom een Deense track, en toch wel een lekker pop nummertje hoor. Ook dit nummer is uitgebracht in het begin van 2018, en dat is natuurlijk expres gedaan, want dit zomernummertje moet natuurlijk in de zomer vaak te horen zijn. En dat heeft ook gewerkt ook, want her heeft inmiddels 6,7 miljoen views op Youtube, meer dan dat Denemarken inwoners heeft!

Luister en geniet van dit lekkere nummer :)

Erg leuk om al die hits uit andere landen te ontdekken. Blijven posten zou ik zeggen. Zeker de Scandinavische hits vind ik wel leuk. 

Die van KSHMR is geniaal idd!

Vandaag weer de spotify-lijsten afgespit en heb er weer een paar voor jullie uitgekozen

Paulo Londra - Adan y Eva (2018)

Allereerst het nummer dat in heel Latijns-Amerika bovenaan staat of heeft gestaan op spotify. Landen als Spanje, Peru, Chili, Costa Rica en zijn geboorteland Argentinië staat Paulo Londra al een tijdje bovenaan, en ik moet toegeven dat dit nummer niet verkeerd is. Normaal staan deze landen vol met reggaeton, maar dit valt reuze mee. Zeker omdat Paulo een beetje sneller praat dan de normale mensen die dit soort muziek zingen en de tune ook wel lekker klinkt.

Gaat dit ook een hit worden in de Benelux?

Jennie - Solo (2018)

Dan gaan we eens naar Zuid-Korea, waar we Jennie tegenkomen. Deze vrouw is onderdeel van de girl-band Blackpink. En nee dit is geen traditionele K-Pop band met allemaal cosplay en dat soort zooi. Nee hier zit echte rap tussen. Ze zijn overweldigend populair in Azië, maar nu heeft Jennie dus een Solo track genaamd "Solo", en die gaat ook zeker hard. Dit nummer staat namelijk op nummer 1 in Thailand en Indonesië en in de top 3 in Vietnam en Singapore. Zuid-Korea heeft zelf geen Spotify-lijst met daarin de meest gedraaide tracks, maar ik denk dat als ze die zullen hebben, dat "Solo" nog  best hoog zou staan.

Het nummer van Jennie is dan wel weer wat zoetig, maar de drop en het refrein vind ik op zich niet slecht. Typisch Aziatische drop ook die je alleen daar vindt, en na het een tijdje geluisterd te hebben kan ik het wel waarderen

Evelina - Nostalgiaa

Tot slot reizen we weer af naar het noorden van Europa, namelijk naar Finland, waar we Evelina ontmoeten. Met 47.372 plays vandaag een laagvliegertje, maar dat maakt het nummer niet minder goed. De Finse taal schijnt één van de moeilijkste talen te zijn om te leren, maar dat maakt hem niet minder mooi. Ik vind Finse pop dan ook altijd heerlijk om naar te luisteren en dat is nu ook niet anders. Dit is wederom typisch Fins en staat daarom verdient op 1 in Finland :)

Wederom een Spotify-update :)

Dit zijn de nummer 1 wisselingen van vandaag ten opzichte van gisteren

Costa Rica - Paulo Londra - Adan Y Eva --> Pedro Capó, Farruko - Calma (Remix)
Duitsland - MERO - Baller Los --> Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Litouwen - Ariana Grande - Thank U, Next --> Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You
Slowakije - Wham! - Last Christmas --> Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Vier wijzigingen dus vandaag, waarbij drie voor Mariah Carey. MERO staat nu nergens meer op 1, nadat hij ook in Zwitserland en Oostenrijk zijn plek moest afstaan aan Mariah Carey gisteren.

Dan gaan we door met een aantal nummers

Pedro Capó, Farruko - Calma (Remix)

De meest vooruitsprekende die ik aan jullie ga voorstellen is Pedro Capó en Farruko. Nadat ze vandaag Costa Rica veroverde, staan ze nu in drie landen bovenaan (ook in Colombia en Mexico staan ze namelijk bovenaan). 

Ik vind het zeker geen slecht nummer, zeker het begin spreekt mij erg aan. De stem van Pedro is zacht en dat is goed voor je gehoor. Het refrein is een beetje raggae en dat geeft het ook wel een leuk tintje aan. Dus hierbij de remix van Calma

Lomepal ft. Roméo Elvis - 1000°C

Dan gaan we naar Frankrijk, daar Lomepal de Spotifylijsten al drie dagen domineert. Eerst stond hij samen met Orelsan met het nummer "La Vérité" bovenaan, en nu twee dagen met dit nummer.

Zelf ben ik niet heel erg fan van dit soort muziek, maar het is niet zo dat ik het nooit zou gaan luisteren. Er zijn vele ergere nummers van deze soort namelijk. Maar ik geloof dat sommige van jullie die wel kan waarderen.

Gülşen - Bir İhtimal Biliyorum

Tot slot reizen we af naar Turkije, waar Gülşen al twee dagen leidt. Dit doet ze met overtuiging, want ze heeft 40.000 plays meer dan de nummer twee. Dat is op zich niet veel, maar wel als zij zelf maar 120.000 plays heeft.

Dit nummer is wel typisch Turkse pop. Wel wat rustige Turkse pop als zeg ik het zelf. Ik houdt meer van dat up-tempo Turks, maar dit is toch zeker niet onaardig te noemen. Zou trouwens geen flauw idee hebben hoe ik hierop zou moeten dansen...

Edited by Danny