Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

64 posts in this topic

Hallo allemaal! Ik heb de afgelopen dagen zeeën van tijd dus laat ik dan ook, naast mijn net opgestarte blog, meteen een nieuw songfestival-verhaal beginnen!

Zoals jullie misschien al weten is het verhaal van Levi en Michal Kwiatek net afgelopen en er is aangekondigd dat MK (alleen of met andere?) doorgaat met Songfestival 4. Die gaat er zeker komen, maar waarom zouden we geen twee songfestivalverhalen  tegelijkertijd kunnen starten? Precies, eigenlijk niet want er zou teveel overlapping zijn, maar wat als ik jullie zeg dat met dit verhaal er bijna geen overlapping is met het verhaal van MK!

We gaan allereerst eens uitleggen wat een songfestival-verhaal allemaal inhoudt. Daarvoor kan u=ik jullie naar het verhaal van Levi en MK verwijzen, maar wat als je daar geen zin in hebt? Het is allemaal heel simpel. Je stuurt een nummer met de Youtube-video naar mij toe per PM, die zet ik dan samen met de andere inzendingen in een bericht en jij maakt van alle inzendingen een top 10. Dit doe je door punten toe te kennen (12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt) Die tel in dan bij elkaar op en het nummer met de meeste punten wint de ronde! Er wordt uiteindelijk ook een klassement bijgehouden na elke ronde. Diegene die laatste is geworden krijgt 1 punt, de nummer één-na-laatst krijgt 2 punten enzovoort.

Voor diegene die het nog niet wisten, ik heb al redelijk wat ervaring met songfestival-verhalen. Ik ben namelijk de organisator geweest van de eerste twee edities (1e editie alleen, 2e editie samen met Michal Kwiatek). Maar dit verhaal wordt heel anders dan de traditionele verhalen!

Wat is er allemaal nog meer anders? Nou, als eerste worden er geen thema's gekozen. Iedereen is vrij om te sturen wat hij maar wilt. Er is slechts één maar. Het nummer moet op zijn vroegst maximaal 1 maand oud zijn! In dit verhaal gaan we namelijk kijken wat de beste nieuwe release van de maand is. Elke ronde duurt een maand. Deze begint op de 1e van de maand en eindigt op de laatste van de maand. Alle nummers die in de maand daarvoor zijn uitgebracht mogen meedoen. Bijvoorbeeld: De eerste ronde begint op 1 november en eindigt op 30 november. Dan mogen alle nummers die uitgebracht zijn in oktober meedoen :)

Wat is er nog meer anders? Nou, er zijn strengere regels van het niet stemmen. Niet stemmen in een ronde betekent directe diskwalificatie en geen deelname aan de volgende ronde. Natuurlijk worden er reminders gestuurd dat je moet stemmen, maar het blijft uiteraard je eigen verantwoordelijkheid.

Verder is dus alles toegestaan, ook covers en remixen van een nummer dat niet is uitgebracht binnen de bedoelde datum, zolang de release van de cover or remix maar in de maand oktober is geweest. Hoe kan je de datum van release nou vinden? Ik kijk vaak op iTunes, maar op het internet is er ook zat over te vinden. Mocht er echt niks te vinden zijn, dan is de vroegste Youtube-video geldig. Verder zijn ook andere muziekplatformen zoals Soundcloud en Bandicamp toegestaan.

Nog een hele grote wijziging in vergelijking met de eerdere verhalen is: de organisator maakt geen verhaaltjes meer over de liedjes, maar dit wordt gedaan door jullie zelf! Het is niet verplicht natuurlijk, maar wie kan er beter vertellen over je liedje dan jijzelf? Ik stel wel een limiet op dat het niet langer mag zijn van 250 woorden, om het overzichtelijk te houden.

Verder nog, het klassement wordt ook anders opgedeeld dan normaal. Hoewel ik hierboven had uitgelegd dat het klassement gebaseerd is op positie, wordt het in dit verhaal gebaseerd op het behaalde punten. Ik tel de punten die je met je nummer hebt behaald van 5 edities bij elkaar op en de winnaar daarvan wint het klassement. Dan begint het weer opnieuw Dit om ervoor te zorgen dat nieuwe mensen ook de kans krijgen om een klassement te winnen. Ook ga ik een hele andere manier gebruiken van uitslagen gebruiken. Hoe dat zit, zien jullie later nog wel.

Tot slot ga ik het nog even hebben over mijzelf. Natuurlijk kan ik bij het controleren van een inzending wel iets over het hoofd zien, dus ik zou het fijn vinden als jullie mij kunnen helpen als jullie een eerdere releasedatum hebben gevonden dan dat ik heb (zeker als dit buiten de maand is gevallen). De regel hiervoor geldt: Als binnen twee dagen een nummer niet acceptabel is bevonden, dan mag diegene zijn nummer nog vervangen. Gebeurt het daarna, dan is hij gediskwalificeerd, maar mag de volgende ronde nog wel meedoen.

Dat was hij volgens mij! De eerste ronde begint dus op 1 november. Dit is volgende week donderdag. alle liedjes die zijn uitgebracht tussen 1 oktober en 31 oktober zijn toegestaan! Ik denk dat een week wel voldoende is om iets uit te zoeken. Mag de beste winnen!

Tags

Diegene die met FS3 hebben meegedaan:

@Michiel910715, @Jarne, @aron24, @suigfdhuibsyret, @Evert, @Jimski, @PinGuN667, @robbe007, @Stefanvk, @Mark0174, @Erik, @Aaron, @freire28, @LSDS, @Michal Kwiatek, @Jodelaar, @wielermannetje, @Hendrik, @tijs02, @Stinooo, @levi, @Dahls, @Stijn_D-V, @Luuk., @Mark1987, @Cyril, @Jeis, @Zeus, @sepvanmarckefan, @Siempie

Diegene die in mijn blog meedoen en misschien ook zin hebben om zijn muzieksmaak te delen met de rest:

@Ralf Mackenbach, @delegendelolsmurf, @Tijn

Tag liep vast maar deze mensen wil ik ook nog taggen omdat ik denk dat deze mensen met hun zijn muzieksmaak ook nog iets kunnen toevoegen en met goede releases kunnen komen

@Jonas, @verkeersborden @Винокуров, @Rubennn, @Amnesia, @AngliVentoux, @Fiets

Dus mensen! De eerste ronde begint op donderdag 1 november en de deadline om iets in te sturen is voor 6 uur! Alles dat uitgebracht is tussen 1 oktober en 31 oktober 2018 mag meedoen!

Edited by Danny

Waarschijnlijk in, maar ik heb eerst nog wat nieuwe releases die ik in moet halen.

Ik doe uiteraard weer mee

Dus als ik het goed begrijp singles die voor het eerst uitkomen in oktober en non-single album tracks van een album dat uitkwam in oktober?

9 minuten geleden zei Cyril:

Dus als ik het goed begrijp singles die voor het eerst uitkomen in oktober en non-single album tracks van een album dat uitkwam in oktober?

Zolang de release datum op ITunes maar in oktober 2018 is. Als een nummer als single uitkomt in oktober maar het album waar deze ook op staat is van april dan is deze niet toegestaan. Als er een album in oktober is uitgekomen dan mogen alle nummers daarvan ingezonden worden, mits er geen singles van dat album eerder zijn uitgebrcht. Mocht het nummer niet op Itunes staan dan zoek ik een andere optie om de release datum te vinden. Is dat niet mogelijk dan is de vroegst mogelijke youtube-video, soundcloud of bandicam release geldig

Edited by Danny

Hey maar dit is wel geniaal. Ik hoop dat ook met MK overlegd is hierover. En dan ga ik natuurlijk iedere maand meedoen, of jullie dat nu willen of niet. Komt mijn naam bij mijn inzending te staan? Weet niet of datzo bevorderlijk is voor het aantal punten dat ik ontvang :unsure: :calimero:

13 minuten geleden zei Jeis:

Hey maar dit is wel geniaal. Ik hoop dat ook met MK overlegd is hierover. En dan ga ik natuurlijk iedere maand meedoen, of jullie dat nu willen of niet. Komt mijn naam bij mijn inzending te staan? Weet niet of datzo bevorderlijk is voor het aantal punten dat ik ontvang :unsure: :calimero:

Ik heb uiteraard met MK overlegd en heb zijn toestemming gekregen om dit te doen.

Over jouw naam valt nog te discussiëren. Als er meer mensen zijn voor anonieme inzendingen (of publiekelijk juist) dan kan ik daar over nadenken :)

Edited by Danny

Het lijkt mij in ieder geval overbodig, of zijn er echt mensen die bepaalde deelnemers boycotten?

ik moet nog eens nadenken. lijkt me niet simpel om goede nummers te vinden.

1 uur geleden zei Luuk.:

Het lijkt mij in ieder geval overbodig, of zijn er echt mensen die bepaalde deelnemers boycotten?

Denk dat die kans wel bestaat in mijn geval, hetzij onbewust, bij bepaalde types. Maar kan me niet voorstellen dat het bij een Jeis zou gebeuren.

Al is er wel iemand die ik standaard boycot omdat ik toch al weet dat het nergens op trekt.

Ik stel voor dat we het gewoon openbaar doen, en al zou iemand boycotten dan is dat zijn probleem toch? Het gaat hier om nieuwe muziek ontdekken en het klassement is eigenlijk maar bijzaak ;) 

Mochten er mensen problemen hebben met muziek vinden trouwens, ik kan je aardig op weg helpen :)

2 uur geleden zei Luuk.:

Lijkt me ook overbodig. Als je van een bepaalde deelnemer bijna nooit punten krijgt, is dat waarschijnlijk vanwege de muzieksmaak. Kan me niet voorstellen dat het om persoonlijke redenen gaat, anders zit het wel heel diep hier op het forum.

Alsof je Jeis z'n inzending er bij anonieme inzendingen niet alsnog uit kan plukken. 

5 uur geleden zei Zeus:

Denk dat die kans wel bestaat in mijn geval, hetzij onbewust, bij bepaalde types. Maar kan me niet voorstellen dat het bij een Jeis zou gebeuren.

Onbewust boycotten = regelmatig muziek insturen die weinig artistieke waarde bevat toch?