Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

261 posts in this topic

Twee op een rij zowaar, deze zag ik niet komen. Opnieuw bedankt voor de vele stemmen:) 

@Danny bedankt voor het mooie initiatief en dito organisatie

Edited by Michiel910715

thx @Danny en feli aan @Michiel910715!

Leuke uitslag. Had helemaal niet verwacht dat dat experimentele ding van @Mark1987 het zo goed zou doen, maar oververdiend op het podium imo.

Zelf toch weer 10 puntjes boven de verwachting gepresteerd. Op naar 11 in de volgende ronde.

Thanks @suigfdhuibsyret normaal zijn mijn experimentele/alternatieve muziekkeuzes goed voor een plek onderaan het rechterrijtje. Ik denk ook dat het hielp dat de Spotify Playlist ervoor gezorgd heeft dat de muziek vaker beluisterd is dan normaal, sommige nummers moeten ook een beetje groeien. Een veiligere keuze was 'Walking on the moon' omdat deze meer een popsound heeft. Ik kies meestal wat ik zelf het beste vind en zie ik vanzelf wel of het in de smaak valt. 

Verdorie, @Evert & @Cyril, verzakers!

Ondanks dat ik het organiseren heb moeten laten blijf ik natuurlijk meedoen :)

Heb een last minute nummer gekozen op mijn werk, waarvan ik hoop dat dit wel hoog zal eindigen :)

Daar is het dan eindelijk, we hebben er even op moeten wachten en mij kennende zullen er nog wat foutjes zijn, maar de releases van januari door ons samengesteld! Stemmen ontvang ik graag voor Donderdag 28 februari 23:59, wat is jouw top 10? Luister de nummers waar je op kan stemmen hieronder. Voor de volgende ronde ontvang ik graag de nummers voor 5 maart 23:59. En als laatst, de stand van zaken in het algemeen klassement!

image.thumb.png.b3364d842e707c858a7614ae617587ac.png

De nieuwe nummers:

Tom Odell – Go tell her now (Mark1987)

Tom Odell is nog altijd een twintiger, maar is toch al een tijdje doorgebroken sinds "Another Love". Dit nummer is een oproep om over je angst heen te stappen, niet te wachten en het haar te vertellen dat je van haar houdt. "Maybe she loves you, maybe she's shy, maybe your heart will always be blind to your love." Omdat je misschien nooit zal weten hoe ze zich voelt, raadt hij aan: "Go Tell Her Now!"

Velisar – Liniste (Freire28)

Liniste.....Vrede. Een nieuwe sound voor op dit nieuwe releases festival. Ik ben benieuwd wat ik er voor krijg. 

Hunter Hayes – Heartbreak (Stijn_D-V)

Gucci Rock N Rolla (levi)

Het volgende nummer komt van Snakehips, een Brits elektronisch muziekduo die vanaf 2015 langzaam naar boven is komen drijven in eigen land. Hun nieuwste single heeft een wat Weezer-achtige sound. Dat is niet toevallig, want de frontman van die band (Rivers Cuoma) heeft het duo meegeholpen. Geniet u van 'Gucci Rock N Rolla'!

Kontra K – Warnung (Jeis)

Medicine - Bring met to the horizon (wielermannetje)

Niet meteen de heavy metal die we van Bring Me The Horizon gewend zijn, maar zeker niet minder mooi. Toen ik dit nummer voor het eerst hoorde wist ik meteen dat dit mijn inzending moést worden voor deze maand. Het is een combinatie van de 'oude' Bring Me The Horizon en de klanken uit de hedendaagse popmuziek. Ook is de videoclip best het bekijken waard, ze is... speciaal. 

Keanu Silva – King of my castle (Siempie)

Lizzo – Juice (Danny)

Snelle – Scars (Rubennn)

Snelle is wat ongewoon, brengt zijn muziek uit op het label van kind van de duivel Jebroer, heeft een hazenlip en de droom het te maken binnen de Nederlandse hiphop, die zich over het algemeen niet laat kenmerken door jongens als hijzelf. In januari kwam zijn tweede grote EP 'Beetje Bij Beetje' uit. Scars is tekstueel niet het best, maar door de hitpotentie en mooie clip kon ik deze niet laten liggen.

Wage War- Low (Suigfdhuibsyret)

Snelle – Jargon (Mark0174)

Met zijn nieuwe EP 'Beetje bij Beetje' en zijn tweede sessie bij 101 Barz, zet Snelle zich nu echt op de kaart in de Nederlandse Hip-Hop scene. Snelle distantieert zich echter wel van de doorsnee rapper door de nummers die hij maakt en vooral de teksten in deze nummers. Er wordt namelijk niet over ‘bitches’, drank en drugs gerapt, maar hij blijft juist heel dicht bij zichzelf. Snelle maakt daarnaast met zijn EP rapmuziek erg toegankelijk voor mensen die er normaal niet van houden. Ik kende Snelle tot voor kort nog niet, maar ga hem vanaf nu zeker volgen.  Ik zou dan ook iedereen aanraden om zijn nieuwe EP een keer te beluisteren. Bij deze alvast mijn persoonlijke favoriet Jargon.

Half Pure (Michiel910615)

De januari maand was niet simpel vond ik. Ik botste uiteindelijk na lang zoeken op een nummer en band die mij totaal onbekend waren. The Ninth Wave is afkomstig uit Edinburgh. Half Pure doet me wat denken aan The Cure. Ik vond het prima luisterbaar, jullie ook?

Agoria ft. Blasé – You’re not the only one (Lehmay)

Wat een nummer, de eerste keer dat ik hem hoorde klonk het goed en hoe vaker ik hem hoorde hoe meer het in mijn hoofd bleef zitten. Het nummer is van de Franse artiest Agoria. Zegt me niets, maar hij heeft er werk van gemaakt. net als de muziek is de videoclip een kunststukje, het heeft wat weg van Mad Max. De videoclip is geregisseerd door Latin Grammy Award winner Hernan Corera. 

“Nobody is alone, even in the unknown country of death. Life never goes away. Memory, fraternity and hope are the doors that connect the territories of mystery.” 

- Hernan Corera

Mike Posner – Move on (aron24)

Ik heb het idee dat ik bij dit liedje weinig hoef te zeggen: het lied en de videoclip zeggen immers genoeg

Vampire Weekend - Harmony Hall (Dahls)

De debuutplaat van Vampire Weekend is geloof ik een van de laatste die ik fysiek heb aangeschaft en nog veel geluisterd heb ook. Die CD is daardoor voor mij ook een van de beste van de laatste "iets meer dan 10 jaar". Na een behoorlijk lange pauze zijn ze nu eindelijk weer terug met een dubbelsingle, en daarvan kies ik Harmony Hall. Want die valt beslist niet tegen!

James Blake – Where’s the catch (Luuk)

Bryan Adams – Shine a light (Jimski)

Deze oude knakker kent iedereen natuurlijk van onder andere 'Summer of 69' en 'Heaven', maar hij maakt nog steeds nieuwe muziek en tourt nog altijd rond. Zo staat hij in juni in Ahoy. Daar zal ongetwijfeld zijn nieuwe single ook ten gehore gebracht worden, want lekker in het gehoor ligt hij zeker. Hier is 'Shine a light', wellicht een nieuwe hit voor Bryan Adams?

Tom Odell – Go tell her now (Mark1987)
Velisar – Liniste (Freire28)
Hunter Hayes – Heartbreak (Stijn_D-V)
Gucci Rock N Rolla (levi)
Kontra K – Warnung (Jeis)
Medicine - Bring met to the horizon (wielermannetje)
Keanu Silva – King of my castle (Siempie)
Lizzo – Juice (Danny)
Snelle – Scars (Rubennn)

Wage War- Low (Suigfdhuibsyret)
Snelle – Jargon (Mark0174)
Half Pure (Michiel910615)
Agoria ft. Blasé – You’re not the only one (Lehmay)
Mike Posner – Move on (aron24)

Vampire Weekend - Harmony Hall (Dahls)
James Blake – Where’s the catch (Luuk)

Bryan Adams - Shine a light (Jimski)

Hou je niet in jongens, let it all out!

Edited by Lehmay

ho ik zie al dat ik over wat dingen heen heb gekeken, het is de onofficiële lijst

Edit: Nu moet het kloppen

Edited by Lehmay

"Ik heb het idee dat ik bij dit liedje weinig hoef te zeggen: het lied en de videoclip zeggen immers genoeg"

Matig aron. 

Ziet er zo op het eerste gezicht weer niet uit als een hele beste maand. Wel Snelle en James Blake :wub:

5 minuten geleden zei suigfdhuibsyret:

amai, veel hoger niveau dan de vorige rondes dit

Ik mag die van jou wel, valt lekker op tussen die twee tracks van Snelle. :)

:D

het is mss een beetje flauw om atlijd iets soortgelijks in te zenden maar ik kom echt niet verder dan dit qua nieuwe releases. Zolang minstens één iemand het niet slecht vindt blijf ik wel meedoen.

Deadline gewoon de 28e?

Die clips van @freire28 stellen toch zelden teleur :love4:

Laat bedankje voor @Lehmay ook. Met Rival Sons een hele leuke nieuwe groep leren kennen.

Op 11-2-2019 om 19:44 zei Mark1987:

de "you're not alone" in deze lijst is een remix en mijn inzending is het origineel verder heel chill dat je de lijst gemaakt heb