Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

507 posts in this topic

3 uur geleden zei aron24:

Jup @Siempie of @Danny had moeten winnen, rest waren gwn random votes van mij. Was ook gewoon echt een extreme slechte ronde overigens. 

Ik vind het jammer dat je random vote. De vorige ronde heb je dat geloof ik ook al gedaan (bij de onderste alleen maar toch). Wat is het nut van het meedoen aan dit verhaal als je niet serieus bent in het stemmen?

Dank Lehmay, Levi, Danny, Siempie en suig (eerste keer dat je me 12 punten geeft?:o )

Kan wel leven met die andere winnaar. Zoet nummertje, niks mis mee.

Februari was een behoorlijk lastige keuze. Deze zijn het uiteindelijk niet geworden:

Edited by Jeis

@Jeis die 1e en 3e had ik zeker punten gegeven. Die drop is wel lekker :blowjob:

Edited by freire28

Ik heb hoge verwachtingen voor de liedjes in februari, aangezien er genoeg goede muziek is uitgebracht.

@Jeis, de eerste had zeker punten gekregen.

Gefeliciteerd @Dahls en @Jeis!

Mijn nummer is terechtgekomen op de plaats die ik ongeveer verwachtte. Benieuwd naar de februarironde :) 

Hartelijk dank iedereen!

Vond het eigenlijk niet eens zo'n slechte maand, maar ik zal wel een heel andere smaak hebben dan zij die zo hard roepen dat het zo vreselijk was.

Ik kwam deze maand steeds op nummers uit die eerder op single uitkwamen, maar wel in februari op het album werd gereleaset.

12 uur geleden zei Jeis:

Dank Lehmay, Levi, Danny, Siempie en suig (eerste keer dat je me 12 punten geeft?:o )

Kan wel leven met die andere winnaar. Zoet nummertje, niks mis mee.

klopt!

Ik heb u eens 10 gegeven in ronde 8 van de vorige eurosong met sash-ecuador, maar nooit 12.

iig verdiende overwinning!

De nieuwe nummers! Ronde 5 alweer, vergeet niet je stemmen voor 23:59 31 maart in te leveren! Maar vooral, geniet van de nieuwe releases! 

Arsenium – Depresie (freire28)

Boomdabash – Per Un Milione (levi)

Het wielerseizoen is begonnen en naast de vele koersen in België, gaan we de komende 3 maanden ook veel wedstrijden in Italië zien. Geen wonder ook, want Italië is ook een prachtig land. Zelf hou ik ook erg van de Italiaanse muziek en dan is februari een goede maand om in dit land nieuwe muziek te ontdekken, want het festival di San Remo vindt dan plaats. Hieraan doen de grootste Italiaanse artiesten/bands aan mee.

Een van die bands die dit jaar meedeed is Boomdabash. Deze groep richt zich vooral op reggea en dance muziek. Hun nummer 'Per un Milione' luistert lekker weg en heeft iets 'zomerachtigs', dus ik zou zeggen: doe als je dit nummer luistert je ogen en dicht en beeld je in dat je in een auto zit met het dak open, zonnebril op, drankje erbij, met om je heen een prachtig Italiaans landschap. Bellissimo!

MEROL – Hou je bek en bef me! (Dahls)

Merol's nieuwe hit is bepaald niet voor poes. Of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt. Met haar onderbroekenlollige tekst, amateuristisch ogende logo, en gepixeleerde visuele effecten, lijkt ze zichzelf niet al te serieus te nemen. Maar wij willen haar wel serieus nemen, toch? Nee, hier moet wel wat mee te scoren zijn.

The Claypool Lennon Delerium - Little Fishes (Mark1987)

Russian Village Boys & Mr. Polska – Adidas (Siempie)

Mr. Polska is een samenwerking aangegaan met de Russian Village Boys, die worden gezien als dé vaandeldragers van de Russische hardbass scene. Het bizarre resultaat is deze maand uitgekomen en heet Adidas. Bij de track is een clip geschoten vol wodka, augurken en rare dans moves. 

Whitesnake – Shut up and kiss me (Jimski)

Het lijkt alsof we even terug in de tijd gaan als de 80's band Whitesnake ten tonele verschijnt. Je zult ze hoogstwaarschijnlijk het best kennen van de hit 'Here I go again', maar ze maken nog altijd nieuwe muziek. Afgelopen maand brachten ze onderstaande plaat uit, 'Shut up & kiss me' en ik kan je zeggen, hij heeft in elk geval een hoog 'ik-pak-mn-luchtgitaar-erbij-gehalte'. Benieuwd of jullie ook lekker mee rocken op deze nieuwe van Whitesnake!

KAAZE feat. Nino Lucarelli – I Should Have Walked Away (Jeis)

Cutting Crew – (I just) Died in your arms, iedereen kent het wel. Ik weet niet of mensen ook echt naam en titel kenden, maar iedereen heeft het in ieder geval wel eens gehoord. Het nummer uit 1986 is nog wel een nieuw leven ingeblazen door Mika, die er ‘Relax, take it easy’ van maakte.

Dan is er in 2019 KAAZE, die het nummer in een nieuw jasje gooit, en wel een progressive house jasje. KAAZE is een Zweedse producer, vaak verbonden met Hardwell.

Ik luister altijd graag naar zijn muziek, omdat hij een van de weinige is die muziek maakt in de stijl van een paar jaar geleden, toen een Zweeds blik DJ’s open werd getrokken met o.a. Alesso, Sebastian Ingrosso, Galantis, Otto Knows…

Stefflon Don ft. Kojo Funds - Take Off (Lehmay)

Een lastige keuze, zoveel nummers waar ik uit kon kiezen. Uiteindelijk is het in mijn ogen de beste vrouwelijke rapper geworden. Stefflon Don, ze heeft alles wat ik leuk vind. Ze is opgegroeid in Birmingham, maar verhuisde toen ze 4 was naar Rotterdam en vervolgens 10 jaar later weer naar Engeland en ze heeft Jamaicaanse roots. Dat hoor je terug in haar muziek en ze ziet er niet verkeerd uit :eyebrows:. Ze heeft een bruut nummer uitgebracht waar ik niet genoeg van kan krijgen.

Phuture Noize, KELTEK, Sefa - One Tribe (Mark0174)

One Tribe, dat is de benaming voor de familie die hét festival voor de hardere stijlen, Defqon 1, jaarlijks bezoekt. Defqon staat bekend voor het grote aanbod aan verschillende stijlen. Waar normaal gesproken de anthem van het festival een mainstream hardstyleplaat is, is dit jaar gekozen voor een mix van verschillende stijlen. Zowel de hardstyle als de over het algemeen minder gewaarde frenchcore komen in One Tribe naar voren.

Ondanks de lengte van maar liefst 9 minuten en af en toe lange tussenstukken, vind ik het persoonlijk een erg sterke anthem. Ik hoop dat er hier meerdere liefhebbers van de hardere stijlen zijn!

Blue – Eiffel 65 – Cole Rolland & Kristina Schiano (cover) (suigfdhuibsyret)

Darude feat. Sebastian Rejman – Look Away (Danny)

Wat is een songfestivalcompetitie zonder echte songfestivalsnummers? Precies, niks! Daarom krijgen jullie van mij de inzending van Finland om jullie kiezen! En dan vinden jullie het zeker gek dat jullie Darude zien staan, wereldberoemd om zijn nummer 'Sandstorm', maar dat is het mooie juist, deze held gaat naar het songfestival toe! Samen met Sebastian Rejman gaan ze het nummer 'Look Away' doen, een nummer dat voor Darude nog best wel rustig is, gezien zijn verleden. Maar ik vind het een prima nummertje, en ik hoop dat jullie dat ook vinden 

Lucky Fonz III – Zoenen (Rubennn)

Ook al heeft Nederlandstalig me nog geen linkerrijtje opgeleverd, blijf ik het proberen. Lucky Fonz III is een hedendaagse troubadour, die het allemaal een beetje melig brengt, maar wel heel erg op zijn eigen manier. Toegankelijk, een beetje knullig, maar lief en best komisch. Want ja, waarom moet je eigenlijk naar de waarzegger met een afspraak?

Dream Theater – Barstool Warrior (Luuk.)

Alex McArtor – Are you alone (Michiel910715)

Dit 16(!) jarige meisje gooide begin deze maand drie nummers online. Ik heb ze alle drie beluisterd en ik vond ze één voor één fantastisch. Kiezen was in deze verliezen. Ik ben uiteindelijk gegaan voor het nummer met het meeste tempo erin: Are You Alone. Jullie merken het: ik ben enthousiast. Zijn jullie dat ook?

Martin Garrix feat. Bonn – No Sleep (aron24)

Benjamin Rihan – Dizzy Talk (wielermannetje)

Arsenium – Depresie (freire28)
Boomdabash – Per Un Milione (levi)
MEROL – Hou je bek en bef me! (Dahls)
The Claypool Lennon Delerium - Little Fishes (Mark1987)
Russian Village Boys & Mr. Polska – Adidas (Siempie)
Whitesnake – Shut up and kiss me (Jimski)
KAAZE feat. Nino Lucarelli – I Should Have Walked Away (Jeis)
Stefflon Don ft. Kojo Funds – Take Off (Lehmay)

Phuture Noize, KELTEK, Sefa - One Tribe (Mark0174)
Blue – Eiffel 65 – Cole Rolland & Kristina Schiano (cover) (suigfdhuibsyret)

Darude feat. Sebastian Rejman – Look Away (Danny)
Lucky Fonz III – Zoenen (Rubennn)
Dream Theater – Barstool Warrior (Luuk.)
Alex McArtor – Are you alone (Michiel910715)
Martin Garrix feat. Bonn – No Sleep (aron24)
Benjamin Rihan – Dizzy Talk (wielermannetje)

Volgensmij heb ik hem zo wel, 16 nummertjes deze keer en een mooie mix van genres. Ik vind het vooral leuk dat er 2 nummers zijn met een soortgelijke titel "hou je bek en bef me" en "shut up and kiss me". Ooooh these womans getting more and more aggressive :D 

Edited by Lehmay

Toch jammer dat niet iedereen een kleine beetje moeite doet voor een leuk tekstje bij het nummer. Voegt vaak wel wat toe vind ik

23 minuten geleden zei Mark0174:

Toch jammer dat niet iedereen een kleine beetje moeite doet voor een leuk tekstje bij het nummer. Voegt vaak wel wat toe vind ik

Mijn tekstje volgt nog moest op het laatste moment veranderen. 

Tekstjes later toevoegen is geen enkel probleem.

Ik was vergeten te zeggen dat nieuwe nummers ingezonden kunnen worden tot 5 april 23:59! :D 

17 uur geleden zei Mark0174:

Ik ben alleen niet zo goed in het beperken van het aantal woorden...

Bij die van @freire28 was een tekst wel leuk geweest. Iets over Moldavische zanger van O'zone. Miss nog een anekdote over Moldavische vakantieliefde ofzo.

En die van @aron24. Martin Garrix en Bonn maakten het nummer 'High on life', wat wel een groot succes is. Ik vind dat een heerlijk nummer. In een stijl die verdacht veel op dat vorige nummer lijkt is nu 'No Sleep' gemaakt. Ook een goed nummer, maar iets minder energiek dan High on Life.

Edited by Jeis

16 nummers. Miss minder nummers punten geven?

12-9-7-5-4-3-2-1 of 12-9-7-5-3-2-1?

De puntentelling hoeft wat mij betreft niet veranderd te worden, maar als de meerderheid dat graag wil vind ik het prima.

Na deze ronde wordt een totaalklassement opgemaakt toch? Dan zou ik het wel pas daarna doen.

1 uur geleden zei Luuk.:

Na deze ronde wordt een totaalklassement opgemaakt toch? Dan zou ik het wel pas daarna doen.

Dacht ik ook gelezen te hebben. Het klassement zou anders ook niet helemaal representatief meer kunnen zijn.

Ik ben voorstander, vanaf de volgende ronde.