Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

507 posts in this topic

14 nieuwe nummertjes, daar ben ik blij mee jongens! Geniet en/of afschuw wat je concurrenten hebben ingestuurd.

Kevin ft. Bizzey – Zielige gozer (Siempie)

Afgelopen 3 mei was de release van Kevin zijn derde album. Met zijn originele "slowflow" herken je het meteen als hij in een track rapt. Het nummer "Zielige Gozer" is een eerder uitgebrachte plaat van dit album. Op dit nummer is hij samen te horeb met Bizzey. Een samenwerking tussen 2 grootheden in de Nederlandse hiphopscene staat natuurlijk garant voor een heerlijke plaat. Geniet van Zielige Gozer!

Billy Raffoul – Bad for you (Lehmay)

Ik kwam hem tegen in de nieuwe releases spotify lijst die ik altijd afstruin en kwam een gevoelig liedje tegen. Het klonk goed, maar ik was nog niet overtuigd. Toen ik op zijn naam klikte kwam ik ook nog wat andere nummers tegen. Hij bracht deze maand 5 nummers uit en sommige vind ik teveel klinken als commerciële nummers die al eens eerder uit zijn gebracht, maar niet dit nummer. Dit nummer klinkt authentieker en de uptempo beat vind ik wel lekker in combinatie met zijn rouwe stem. Ook het gevoelige nummer Running Wild is erg goed!

W&W & Nicky Romero – Ups & Downs (Jeis)

The Cranberries – In the end (levi)

Galantis ft. One Republic – Bones (Jimski)

Een nummer dat jullie ongetwijfeld bekend in de oren klinkt, want het is de afgelopen maanden regelmatig op de radio te horen geweest. De Amerikaanse DJ en producer Lodato heeft het nummer 'Bones' van Galantis en OneRepublic afgelopen maand echter in een nieuw jasje gestoken, waardoor het een extra zomerse twist heeft gekregen. Ik kan in elk geval niet stil blijven zitten tijdens het horen van dit nummer, hopelijk kan het jullie net zo erg bekoren.

Nick Murphy – Dangerous (Rubennn)

Vroeger heette hij Chet Faker, en deed hij vocaaltjes bij onder anderen Flume. Tegenwoordig is zijn artiestennaam dezelfde als de naam die zijn ouders hem hebben gegeven. Op officiële kanalen staat overigens nog Nick Murphy / Chet Faker. Zijn eerste artiestennaam heeft hij dus nog niet helemaal losgelaten, zijn muziek is ook niet radicaal anders ofzo, maar nog altijd wel zeer te pruimen. Dangerous is één van de hoogtepunten van het nieuwe album, en de clip knalt minstens net zo erg.

Martin Garrix ft. Patrick Stump – Summer Days (Michal Kwiatek)

Philly Moré & Snelle – Tranen in de studio (wielermannetje)

Frank Carter & The Rattlesnakes – Tyrant Lizard King (Mark1987)

Cage the Elephant – Goodbye (Michiel910715)

Bij het kiezen van dit nummer was ik er mij niet van bewust, maar de uitvoerder van dit liedje is dezelfde als diegene waaraan ik in de vorige ronde 12 punten gaf. In tegenstelling tot de inzending van Dahls is dit nummer van Cage the elephant rustig en breekbaar. Hopelijk valt het ook in de smaak bij jullie!

Avicii ft. Aloe Blacc – SOS (aron24)

Snelle – Samen (Mark0174)

Seeb & Highasakite – Free to go (Freire28)

Female vocal, house/trance/futuristic, emotionele vibe, heerlijk nummer.

Sorry dit keer geen vrouwelijk schoon.

Marie Davidson - Work It [Soulwax Remix] (Dahls)

Vraag me niks over Marie, want van deze Canadese had ik nog nooit gehoord. Maar de Belgische broeders DeWaele bewonder ik al vele jaren. Hun alternatieve rockplaten mogen er natuurlijk zijn, maar vooral hun gewroet in vader's platenkast wat uitmondde in prachtige Radio Soulwax remixes onder het pseudoniem 2ManyDjs vond ik geweldig. Ja, geef deze heren een stukje muziek, en zij maken er een nog leuker stukje muziek van. Zo dus ook met dit Work it.

Kevin ft. Bizzey – Zielige gozer (Siempie)

Billy Raffoul – Bad for you (Lehmay)

W&W & Nicky Romero – Ups & Downs (Jeis)

The Cranberries – In the end (levi)

Galantis ft. One Republic – Bones (Jimski)

Nick Murphy – Dangerous (Rubennn)

Martin Garrix ft. Patrick Stump – Summer Days (Michal Kwiatek)

Philly Moré & Snelle – Tranen in de studio (wielermannetje)

Frank Carter & The Rattlesnakes – Tyrant Lizard King (Mark1987)

Cage the Elephant – Goodbye (Michiel910715)

Avicii ft. Aloe Blacc – SOS (aron24)

Snelle – Samen (Mark0174)

Seeb & Highasakite – Free to go (Freire28)

Marie Davidson - Work It [Soulwax Remix] (Dahls)

Edited by Lehmay

Glad vergeten om nog een tekst erbij te zetten, had dat wel willen doen, maar ja het is niet anders. Zal van het weekend eens even deze nummers beluisteren

7 uur geleden zei aron24:

Glad vergeten om nog een tekst erbij te zetten, had dat wel willen doen, maar ja het is niet anders. Zal van het weekend eens even deze nummers beluisteren

kan nog hoor

39 minuten geleden zei Mark0174:

Eeuwig zonde dat Kevin met Bizzey samen aan zo'n nummer werkt, uit die man komt echt niks zinnigs.

Ik vind het lied niet perse slecht, maar de invloed van Bizzey merk je te hard. Nu heeft Kevin van die standaard Bizzey dingen in zijn tekst en dat kan ik niet waarderen zoals 
En broer, kom uit je rol, rol, rol, rol, rol, rol
Je money is laag, laag, laag, laag

1 uur geleden zei Lehmay:

Ik vind het lied niet perse slecht, maar de invloed van Bizzey merk je te hard. Nu heeft Kevin van die standaard Bizzey dingen in zijn tekst en dat kan ik niet waarderen zoals 
En broer, kom uit je rol, rol, rol, rol, rol, rol
Je money is laag, laag, laag, laag

Lied vind ik ook niet slecht, alleen teleurstellend dat het meer een 'Bizzey-nummer' dan een 'Kevin-nummer' is

Zitten een paar chille nummer bij deze ronde! Toch denk ik dat mijn nummer goed gaat scoren. Tyrant Lyzard King is wel mijn favoriet denk ik

Nummer van Avicii heeft natuurlijk een dubbele lading wat hem ook heel mooi maakt

Edited by Lehmay

1. 10 pnt
2. 8 pnt
3. 6 pnt
4. 3 pnt
5. 2 pnt
6. 1 pnt

Is dit de puntenlling? @Lehmay

Edited by freire28

Op 19-5-2019 om 20:13 zei Lehmay:

Wat denken jullie verder van de nummertjes?

Jij hebt een leuk nummertje! Dat van Mark1987 kan ik ook wel smaken.

Lekker nummer Dahls!

Ik denk dat die van Lehmay gaat winnen deze ronde

57 minuten geleden zei freire28:

wat een ontiegelijke kut ronde

Eens. Ik vind eigenlijk alleen van die MK echt lekker om te luisteren, de anderen vallen gwn tegen. Van die van Seeb en Galantis ft One Republic had ik echt veel meer verwacht, maar goed.

Ik zal van de week ook even mijn stem uitbrengen :) 

Je bent trouwens mijn stukje tekst vergeten erbij te zetten @Lehmay ;) 

13 uur geleden zei Jimski:

Ik zal van de week ook even mijn stem uitbrengen :) 

Je bent trouwens mijn stukje tekst vergeten erbij te zetten @Lehmay ;) 

Sorry, ik heb het er nu bij gezet. Beter laat dan nooit