Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

62 posts in this topic

Voor diegene die denken dat ze morgen nog een stukje kunnen schrijven, dit gaan hem niet meer worden, want ik zet alles rond 12'en online :)

Mark1987 - MewithoutYou - 9:27a.m., 7/29

Luuk. - Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints

Het tweede album van Anderson .Paak, 'Malibu', betekende de doorbraak van de Dr. Dre-protegé. Als follow-up verschijnt volgende maand 'Oxnard', en voor de eerste single van dat album heeft hij de handen ineen geslagen met de grootste rapper van het moment, Kendrick Lamar. Ik vond 'Malibu' tamelijk briljant, en als 'Tints' een voorbode is voor het volgende album, zal ook deze weer hoog op mijn eindejaarslijst belanden. Uitstekende samenwerking tussen de twee heren!

Suigfdhuibsyret - Architects - Royal Beggars

Wielermannetje - Tourist LeMC ft. Raymond van het Groenewoud - Spiegel

Tourist LeMC is een Antwerpse rapper die sinds lange tijd weer nieuwe muziek heeft uitgebracht. Johannes Faes, wat de echte naam is van Tourist, zingt echter niet op de 'klassieke' hip hop beats en dat is net wat zijn nummers zo uniek maakt. Voor het nummer 'Spiegel' is hij gaan samenwerken met Raymond van het Groenewoud, een Belgische zanger die al ruim 40 jaar meedraait in de muziekindustrie. De combinatie tussen die twee is op het eerste zicht verrassend te noemen, maar na het beluisteren van het nummer ben je vast helemaal overtuigd. 

Aron24 - Kygo ft. Sandro Cavazza - Happy Now

In mijn ogen is het geen toeval dat Kygo en Sandro Cavazza samen een nummer hebben uitgebracht. Sandro Cavazza heeft namelijk meerdere malen samengewerkt met Avicii, waar de bekendste samenwerking natuurlijk het lied 'Without You' is, terwijl Kygo op zijn buurt geïnspireerd door de pareltjes van Avicii. Het is daarom ook niet verrassend te noemen dat dit nummer wel wat weg heeft van de muziek van Avicii. 

Michiel910715 - RY X - Untold

De Australische bebaarde singer-songwriter Ry Cumming, beter bekend als RY X, is terug met nieuwe muziek. Zijn derde plaat Unfurl verschijnt pas op 15 februari 2019, maar begin deze maand werden we al warm gemaakt met het aperitiefhapje “Untold”. De beschrijving van het nummer hieronder komt van de website "dansendeberen.be" en vond ik wel passend.

RY X is heer en meester in het scheppen van sfeer in zijn breekbare muziek en dat is op “Untold” niet anders. Gewapend met een akoestische gitaar en zijn gouden stem laat hij weer een heel gevoelige kant van zich zien. Het nummer heeft bovendien een fijne beat die zowat de leidraad is voor het tempo en het ritme van het nummer. Het synth solootje in het nummer, vinden we bovendien heel straf klinken en voorziet het nummer van nog wat meer dynamiek en kracht. “Untold” is een enorm breekbaar nummer dat ons nu al reikhalzend doet uitkijken naar de nieuwe plaat Unfurl.

Cyril - Yasmine - Clearly Not Over You

Wat kan ik over Yasmine zeggen? Niet veel, het zijn Nederlanders die een verdomd lekker catchy nummerpie hier hebben in elkaar geflansd. De band bondt blijkbaar over een liefde voor Mario Kart en maakt lekkere synthpop. Clearly Not Over You bevat ook invloeden uit de synthpop, en als je niet automatisch begint te dansen van dit nummer, dan moet je eens laten checken of je nog een ziel hebt.

Aaron - Gabbie Hanna - Monster

Deze veelzijdige dame, kan niet alleen goed acteren, mopjes tappen, schrijven, maar is daarnaast ook nog eens een begenadigd singer-songwriter. Nog maar 2 jaar liedjes aan het schrijven en ze scoorde al 1 grote hit in de VS met 'Honestly'. Deze maand bracht ze een nieuw 'poppy' nummer uit met 'Monster'. Kan ze in deze Halloween periode rekenen op extra punten? 

Rubennn - Willem - Houten Pak

De makkelijkste keuze van het solo debuut van ex-opposite Willem de Bruijn. Echter ook de enige track met clip, wat het wel iets sterker maakt. Geen horloges en bitches, Willem biedt de huidige hiphop een mooi tegengeluid: kwetsbaar en herkenbaar.

Danny - Basto - Shut Your Eyes

Dan is uw organisator aan de beurt, met een artiest dat na 5 jaar afwezigheid zijn comeback maakt. Vijf jaar geleden alweer, dat was in de tijd dat deze Belg Jef Martens tracks als 'Gregory's Theme' en 'Again And Again' maakte, stuk voor stuk tracks dat echt typisch Basto is. En zo ook zijn comeback EP, waar 'Sunrise' op staat maar ook deze: 'Shut Your Eyes', is een heerlijke plaat. Heet herinnerd mij aan de tijd dat in net op PCMFocus begon en net met mijn eerste songfestival-verhaal begon. 'Gregory's Theme' was overigens het eerste nummer waar ik echt kippenvel van kreeg. Ik verwacht hiermee wel rechterrijtje, maar ach, wat boeit het. Geniet van Basto!

Freire28 - Avicii - Wake Me Up (Mellen Gi & Tommee Profitt Remix)

25, 26, 28 & 28 september, dit waren de release data van de nummers die ik wilde inzenden. De zoektocht naar een oktober release die ik vanuit mijn hart ook echt wilde inzenden werd alsmaar moeilijker. Armin van Buuren passeerde de reveu, maar neh te saai, niet prikkelend genoeg. Nummers uit Oekraïne dan misschien? Nope alweer een september release. Nog één dag te gaan en ja ik had een aantal keuzes, maar toch geen 10/10's. Ik keek nog wat rond op Youtube en opeens luisterde ik... een nummer met een stevige bass, lekkere vibe, en ook nog eens een diepere betekenis. En ja, dit nummer voelde goed, geen halve keuze. Geniet ervan, ga achterover zitten en neem de tekst in je op. Rest in peace. 

Stijn_D-V - Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow

Levi - Razorlight - Carry Yourself

Next up is een nummer die staat op het nieuwe album van Razorlight. Deze Engelse/Zweedse bestaat sinds 2002 en hun bekendste nummer stamt alweer af uit 2006: 'America'. 

Zelf vind ik 'America' niet heel bijzonder. Deze band vind ik vooral goed door de nummers 'wire to wire' en 'Burberry Blue Eyes', dat twee jaar later werd uitgebracht op hun derde album.

Nu 10 jaar later komen ze met hun vierde album: Olympus Sleeping. Daarop staat ook het volgende nummer, dat gaat over dat je je eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Dit is "Carry Yourself''.

Jeis - Sick Individuals ft. Nevve - Symphony

Mijn vriendin vroeg zich al af waarom ik ineens letterlijk een gat in de lucht sprong. Ik zag namelijk dat Symphony van de Sick Individuals is uitgekomen!

Sick Inidividuals bestaat uit een Nederlands duo, die elkaar bij de muziekopleiding in Hilversem hebben ontmoet. Waar de meeste producers in deze tijd overgaan naar trap, deep house en zelfs reggeaton, houden de Sick Inidividuals het bij progressive house.

Symhony kende ik al een tijdje maar het was nog wachten op de release. Na de eerste keer luisteren was ik al verkocht. De vocals van Nevve, een Amerikaanse zangeres/songwriter, zorgen voor een rustig wat emotioneel nummer, terwijl de melodie voor de energieke en juist euphorische sfeer zorgt. Deze combinatie maakt het voor mij misschien wel het beste nummer van het jaar.

Dinoow - Twenty One Pilots - Morph

Mark0174 - Post Malone ft. Swae Lee - Sunflower

Het nummer Sunflower van de Amerikanen Post Malone en Swae Lee is uitgebracht op 18 oktober en staat op de soundtrack van de nieuwe Spiderman film die in december van dit jaar uitkomt.

Beide mannen hebben ondertussen aardig wat ervaring opgedaan in de muziekindustrie. Post Malone is onder andere bekend van zijn nummer Rockstar en het recentere Jackie Chan met o.a. Tiësto. Swae Lee is daarnaast één van de twee broertjes uit het Hip-Hop duo Rae Sremmurd. Met deze plaat bundelen ze hun krachten in de hoop een breed publiek voor zich te winnen.

Stinooo - Andrea Bocelli ft. Dua Lipa - If Only

Dahls - White Lies - Believe It

Het is al weer bijna tien jaar geleden dat dit trio uit London doorbrak met hun debuutplaat To Lose My Life. Sindsdien produceert de band met een zekere regelmaat nieuwe albums, en telkens weet de band toch weer met minstens een single de alternatieve lijstjes te bestormen, en dus ook een tijdje in mijn playlists te vertoeven. In September kondigde de band de release van hun nieuwe album aan, en bracht uit ook gelijk de eerste single "Time To Give" van die CD uit. Op de CD zelf moeten we nog even tot Februari wachten, maar de tweede single kwam afgelopen week uit. Weer een aanstekelijk deuntje die het toch zeker tot in mijn playlist zal schoppen. Die van jullie ook?

Evert - Angèle ft. Romèo Elvis - Tout Oublier

Omdat Angele er wel mag zijn en haar broertje een echte voetbalkenner is

Stefanvk - Faico - Gentleman

Je zou het niet direct zeggen wanneer je de muziek hoort, maar Faico is een Nederlandse band uit het oosten van het land. Hun debuutsingle Gentleman is pas net uit en is nog maar bij weinig mensen bekend. Wat mij betreft een band die de moeite waard is om te volgen de komende jaren.

Dat waren ze! Alle 20 inzendingen! Wat gebeurd er nu? Ieder maakt een top 10 en stuurt deze naar mij toe per PM (het liefst met het aantal punten erbij, dus 12-10-8-7-6-5-4-3-2-1). Die punten tel ik bij elkaar op en de winnaar is diegene met de meeste punten :)

De deadline voor het stemmen staat op 30 november 23:59 en de nieuwe ronde begint en de deadline voor het sturen van de nieuwe ronde (die van november) staat op 1 december 23:59! Alle nummers die tussen 1 november en 30 november zijn uitgebracht zijn geldig!

Hieronder een lijst met alle nummers:

MewithoutYou - 9:27a.m., 7/29
Anderson .Paak ft. Kendrick Lamar - Tints
Architects - Royal Beggars
Tourist LeMC ft.  Raymond van het Groenewoud - Spiegel
Kygo ft. Sandro Cavazza - Happy Now
RY X - Untold
Yasmine - Clearly Not Over You
Gabbie Hanna - Monster
Willem - Houten Pak
Basto - Shut Your Eyes
Avicii - Wake Me Up (Mellen Gi & Tommee Profitt Remix)
Lady Gaga, Bradley Cooper - Shallow
Razorlight - Carry Yourself
Sick Individuals ft. Nevve - Symphony
Twenty One Pilots - Morph
Post Malone ft. Swae Lee - Sunflower
Andrea Bocelli ft. Dua Lipa - If Only
White Lies - Believe It
Angèle ft. Romèo Elvis - Tout Oublier
Faico - Gentleman

Mochten jullie een youtube-playlist nog fijn vinden dan hoor ik het wel :)

leuk leuk. maar aub, overlees de stukjes, want het staat vol dt-fouten. ;) 

I mean, at least 3.

Edited by Aaron

Er zitten zeven prima nummers tussen (nummers die ik echt punten wilde geven), niet dat ik naar al die nummers daarvan zal luisteren overigens, maar dat is weer een ander verhaal. Moet zeggen dat ik Shallow vooral verrassend goed vond. Symphony kende ik al en ik had eerlijk gezegd ook verwacht had dat Jeis die zou inzenden. 

Moet zeggen dat die remix van 'Wake Me Up' mij behoorlijk tegenviel, gaat wel punten krijgen, maar dat is meer bij gebrek aan beter.

Edited by aron24

De tekst van @Cyril lezen tijdens het luisteren van zijn nummer en er dan tijdens "en als je niet automatisch begint te dansen van dit nummer, dan moet je eens laten checken of je nog een ziel hebt." jezelf erop betrappen dat je al ritmisch mee zit te bewegen op het nummer.

58 minuten geleden zei aron24:

Er zitten zeven prima nummers tussen (nummers die ik echt punten wilde geven), niet dat ik naar al die nummers daarvan zal luisteren overigens, maar dat is weer een ander verhaal. Moet zeggen dat ik Shallow vooral verrassend goed vond. Symphony kende ik al en ik had eerlijk gezegd ook verwacht had dat Jeis die zou inzenden. 

Moet zeggen dat die remix van 'Wake Me Up' mij behoorlijk tegenviel, gaat wel punten krijgen, maar dat is meer bij gebrek aan beter.

De soundtrack van A Star is Born verraste mij ook positief ja.

Wel één van de weinige nummers die ik al ken, er is werk aan de winkel.

Inmiddels 7 stemmen al binnen gehad. Dank daarvoor :)

Slechts 1 nummer heeft nog geen punten gehad trouwens :)

trouwens, iemand had de song die ik wou eerder, dus die kan lekker op 12 puntjes rekenen. no hard feelings!

Edited by Aaron

Dansendeberen.be? wtf

Citaat

Vandaar Dansende Beren: Geen specifieke voorkeur voor een bepaald genre, maar muziek waar zelfs beren op dansen, en zoals we allemaal weten hebben beren geen specifieke voorkeur. We proberen de belangrijkste nieuwe muzikale ontdekkingen of gewoon leuke nummers te posten op Dansende Beren.

;c gek land

Anyway wel een goede site

Basto is in 8 jaar ook niks in stijl veranderd he. Ze zouden toch moeten weten dat dit bij het grote publiek niet meer aanslaat.

Btw Kygo video is niet meer te beluisteren.

Zo. Heb alles beluisterd en ik ga mezelf verrassen bij het stemmen.

Niet op aron gestemd vanwege persoonlijke boycot. 

Nee omdat de video niet te bekijken is. 

En er Kygo staat. 

Blij met je progressive female vocal house keuze @Jeis (: Een tip voor andere de komende rondes: female vocal trance, voor als je eens wat puntjes wilt :L

Edited by freire28

37 minuten geleden zei Lehmay:

Kun je gewoon meedoen in een ronde of moet je vanaf het begin mee doen?

Gewoon meedoen bouwe