Danny

[Focus] Nieuwe Releases Songfestival

181 posts in this topic

De stand na 1 ronde :)

uUz14mt.png

Cyril leidt na de eerste ronde, maar het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 7 (Jeis) is slechts 8 punten!

______________________________________________________________________________________________________________

Ronde 2: November 2018

In de tweede ronde zijn alleen nummers toegestaan die zijn uitgebracht tussen 1 november en 30 november 2018.

Ik heb nummers ontvangen van de volgende mensen: @Danny @Michiel910715 @Stijn_D-V @wielermannetje @Cyril @Dahls @aron24 @Lehmay @suigfdhuibsyret @levi

Ik moet nog nummers ontvangen van de volgende mensen: @Evert @Jeis @Aaron @Luuk. @Dinoow @Stefanvk @Rubennn @freire28 @Mark1987

Daarnaast biedt ik ook de mogelijkheid voor @Siempie en @Jodelaar om alsnog mee te doen, gezien ze de vorige ronde buiten de boot vielen.

De deadline voor het insturen van het nieuwe nummer en het bijbehorende stukje tekst staat op Woensdag 5 december 23:59!

Edited by Danny

Ik hoef hier geen meldingen meer van te ontvangen. Als de deadline zo strikt wordt genomen terwijl ik in eerste instantie moest wachten op jouw antwoord dan vind ik het wel prima.
Veel plezier verder met je verhaal :)

10 uur geleden zei Jodelaar:

Ik hoef hier geen meldingen meer van te ontvangen. Als de deadline zo strikt wordt genomen terwijl ik in eerste instantie moest wachten op jouw antwoord dan vind ik het wel prima.
Veel plezier verder met je verhaal :)

mimimi :calimero:

Wanneer mogen we de nieuwe nummers verwachten? 

1 uur geleden zei Michiel910715:

Wanneer mogen we de nieuwe nummers verwachten? 

Ik ben er nu mee bezig om hem online te zetten :)

Michiel910715 - Professor Green x Rag'N'Bone Man - Photographs

Het nummer "Photographs" van Professor Green en Rag' n' Bone Man werd uitgebracht op 1 november en paste dus net binnen deze ronde. Professor Green is een jonge rapper wiens eerste plaat flopte. Rag 'n' Bone Man is vooral bekend van de wereldhit 'Human'. Met dit nummer bundelen ze de krachten. Ik heb sowieso een zwak voor de indrukwekkende stem van Rag 'n' Bone Man. De combinatie met de rap van Professor Green vind ik wel geslaagd. Kortom; een aangenaam nummertje dat makkelijk weg luistert.

Stijn_D-V - Anne-Marie & James Arthur - Rewrite The Stars

Suigfdhuibsyret - Dream State - Crawling

Cyril - Thijs Boontjes Dans- en Showorkest - Dansen Met Jou

Thijs Boontjes is een van die artiesten die ik waardeer maar niet genoeg luister. Dansen Met Jou kwam op mijn radar en is een catchy liefdesnummer over een romantische man die zich niet meer op zijn plaats voelt in de club, wegens zijn leeftijd. Het heeft een heerlijke ouderwetse vibe, catchy refrein, en Thijs brengt het over met een soort swagger die zeldzaam is in de Nederpop. Kortom: 12 punties. Of minstens 5

Evert - Manchester Orchestra & The Front Bottoms - Alientown

De vorige cd van Manchester Orchestra vond ik de beste cd van vorig jaar. Hun nieuwe single mag zeker niet ontbreken in deze wedstrijd!

Rubennn - Tyler, The Creator ft. Ryan Beatty & Santigold - Lights On

Levi - Mark Ronson ft. Miley Cyrus - Nothing Breaks Like A Heart

Het volgende nummer mocht nog net deel uitmaken van deze ronde. Op 30 november bracht producer Mark Ronson een nieuwe single op de markt. De man, die vooral bekend is van het op de radio grijsgedraaide ‘Uptown funk’ en ‘Valerie’, nodigde dit keer Miley Cyrus uit om op zijn compositie te komen zingen. De muziek vind ik heerlijk en een beetje mysterieus klinken. De zang, nou ja, kan er mee door.

Wat je natuurlijk wel hebt met dit soort Amerikaanse artiesten is dat ze een veel te dure videoclip maken, wat ik zonde vind, want dat leidt alleen maar af van de muziek. Vandaar dat je de lyricsvideo te zien krijgt. Veel plezier met luisteren!

Freire28 - Marco Mengoli ft. Tom Walker - Hola (I Say)

Hola Todos, zes jaar geleden was ik in een klein stadje in zuid-Spanje genaamd Torre Del Mar. Hier ontmoette ik een leuke spaanse meid, niet zomaar leuk. Het gevoel was meteen goed en ondanks dat we elkaar amper verstaan konden groeide het gevoel alsmaar die vier uur. We zaten op een muurtje aan de rand van de boulevard, compleet veliefd. Het enige wat ik kon zeggen was ''Hola, que tal?'' (hoi, hoe gaat het?). Het enige wat zij kon zeggen was ''hello, good & bye.'' Toch kwamen we er aardig uit samen: gebaren, gevoel, en haar vriendin hielpen ons er doorheen. Helaas eindige dit verhaal, en moest ik weer terug naar Nederland. We hebben toen nog 2 jaar contact gehouden maar elkaar nooit gezien. 

Nu 6 jaar later praat ik Spaans. Ik kan haar redelijk verstaan, kan mijzelf duidelijk maken in het Spaans en kan haar berichten vaak begrijpen. 6 jaar lang luisterde ik een liedje waarbij ik aan haar dacht, en 1 jaar terug...begreep ik opeens waar het over ging, over ons. Ook praat zij nu beter Engels, ze is het zelfs gaan studeren. Echter: we praten niet meer met elkaar, behalve dat meest inhoudsloze moment van het jaar ''felicidades!''

Adios Cristina

Aron24 - Martin Garrix ft. Mike Yung - Dreamer

Wielermannetje - Guy Sebastien - Before I Go

Luuk. - De Jeugd Van Tegenwoordig - Let The Tits Out

Wederom een hiphoprelease van mijn kant deze maand. Het album van de Jeugd van Tegenwoordig was voor mij dan ook het enige wat er echt uit sprong in november. En dan nog vond ik de eerste single, 'Ik kwam haar tegen in de moshpit', maar een matig nummer. De tweede single, 'Let the tits out' kan ik echter wél waarderen. Vreemde tekst, vreemde clip, maar uiteindelijk wel een nummer dat vrij geniaal is. Zoals het hoort bij de Jeugd.

Dahls - The Good, The Bad & The Queen - The Poison Tree

In Januari 2007 brachten Damon Albarn (bekend van Blur en de Gorillaz), Paul Simonon (van The Clash), Simon Tong (van The Verve) en drummer Tony Allen een conceptalbum getiteld The Good, The Bad & The Queen uit. Een prachtig kunststukje over het moderne leven in London. Een eenmalig project zou het zijn, en de band zou naamloos blijven. Maar de recente ontwikkelingen in het zo verenigde koninkrijk rond onder meer Brexit, inspireerde grootheid Albarn tot een nieuwe plaat genaamd Merrieland, over de huidige perikelen in en om Groot-London. En ach, de halve wereld noemde ze toch al The Good, The Bad & The Queen, dus die naam accepteerden ze ook maar; Elizabeth zit immers ook nog steeds op de troon. De plaat zelf kent een behoorlijk treurige toon, gestileerd met circusdeuntjes en grauwe videoclips voor alle liedjes, waarbij Damon verkleed als een buikspreekpop zijn verhaal doet. Eigenlijk sprak me dat niet zo aan, en dacht ik tijdens het beluisteren niet aan inzenden. Maar Damon kan één ding als de beste: afsluitende nummers schrijven. En dus trakteer ik jullie deze maand op The Poison Tree.

Siempie - The Blockparty & Esko ft. Mouad Locos, JoeyAK, Young Ellens & Chivv - HUTS

Mark1987 - Black Thought - Get Outlined

Jeis - Older Grand - Muddle

Stefanvk - Venice - My Love Waits For Me

De band Venice is in 1977 opgericht in Venice Beach, California. Het duurde echter tot 1998 voordat ze hun eerste hits begonnen te scoren. Hoewel de band in Nederland en België niet enorm bekend is, zal je hun nummer The Family Three ongetwijfeld herkennen. Deze staat immers al zo'n 16 jaar in de top 2000. Hun nieuwste nummer, My Love Waits For You heeft in tegenstelling tot The Family Three iets meer tempo in het nummer zitten en komt dichterbij het genre wat de band normaal gezien speelt.

Danny - Mark Forster - 194 Länder

Dan uw organisator, en deze organisator kiest voor de artiest uit zijn avatar! Mark Forster is een Duitse artiest die ook in het Duits zingt, en dit doet hij in zijn, naar mijn mening, eigen pop-stijl. Zijn nummer hebben veel bij mij los gemaakt, maar vooral zijn nummer 'Sowieso'. Daar zingt hij ''Wat er ook gebeurd, het komt goed, sowieso'', en dat heeft mij door moeilijke tijden gebracht.

Zijn nieuwe album Liebe is zeker niet verkeerd. Zijn nummers '747' en 'Chip In' heb ik al helemaal kapotgedraaid. Daarnaast had ik ook het nummer 'Einmal' van dag album in kunnen sturen, maar die was als single een maand eerder al uitgebracht. Één nummer stak er toch met kop en schouders tussenuit, en dat is het nummer dat jullie gaan horen. '194 Länder is typisch Mark Forster. Lekker vrolijk, maar toch ook wat serieus. Luister en geniet van de persoon die op mijn avatar staat. Mark Forster!

Lehmay - Ice Cube - Arrest The President

Ice Cube die bekend werd met Niggas With Attitude en gangster rap zeer populair heeft gemaakt door het op te nemen tegen de autoriteit. Fuck the police is misschien wel het meest controversiële nummer wat hij schreef uit die tijd. Vorig jaar had hij nog Good Cop Bad Cop uitgebracht, maar afgelopen maand kwam hij met het bazigste nummer tot nu toe. Van Fuck the police naar Arrest the president, deze gangster zegt wat we allemaal willen horen met zijn geniale lyrics en doet dat op een hele harde beat!

•  

De deadline voor het stemmen staat op 5 januari 2019 23:59 en de deadline voor het sturen van de nieuwe ronde (die van december) staat op 5 december 23:59! Alle nummers die tussen 1 december en 31 december zijn uitgebracht zijn geldig!

Hieronder een lijst met alle nummers:

Professor Green x Rag'N'Bone Man - Photographs
Anne-Marie & James Arthur - Rewrite The Stars
Dream State - Crawling
Thijs Boontjes Dans- en Showorkest - Dansen Met Jou
Manchester Orchestra & The Front Bottoms - Alientown
Tyler, The Creator ft. Ryan Beatty & Santigold - Lights On
Mark Ronson ft. Miley Cyrus - Nothing Breaks Like A Heart
Marco Mengoli ft. Tom Walker - Hola (I Say)
Martin Garrix ft. Mike Yung - Dreamer
Guy Sebastien - Before I Go
De Jeugd Van Tegenwoordig - Let The Tits Out
The Good, The Bad & The Queen - The Poison Tree
The Blockparty & Esko ft. Mouad Locos, JoeyAK, Young Ellens & Chivv - HUTS
Black Thought - Get Outlined
Older Grand - Muddle
Venice - My Love Waits For Me
Mark Forster - 194 Länder
Ice Cube - Arrest The President

Edited by Danny

1 uur geleden zei Lehmay:

Eneuh @freire28 heb je ook wat meer gedaan dan gebaren gemaakt? Anders kan je de draad weer oppakken, gewoon achteraan gaan tijger :sex:

:max:

Ragnbone man en Proffesor green winnen voor mij deze ronde. Toen ik de clip van Thijs Boontjes zag vond ik het moeilijk om te geloven dat dat van afgelopen maand was, hoe kom je erop :bert:

Dafuq, jij was toch zo gay als het liefdeskind van Gordon en Gerard Joling? :( 

4 minuten geleden zei LSDS:

Dafuq, jij was toch zo gay als het liefdeskind van Gordon en Gerard Joling? :( 

Dat kunnen Joost en ik toch nog steeds zijn :psy:

Wilde eigenlijk steeds deze kiezen @freire28

Catchy is wel het goede woord voor dat nummer van Thijs Boontjes. Sinds ik dat vanmorgen luisterde zit ik al hele dag met dat refrein in mijn hoofd 

Op 7-12-2018 om 21:30 zei Danny:

de deadline voor het sturen van de nieuwe ronde (die van december) staat op 5 december 23:59!

5 januari dan?