levi

[FOCUS] Travel The World

253 posts in this topic

Rip de overschot volgende keer

Ik kan het enkel maar mezelf kwalijk nemen dat ik drie dagen ben vergeten te posten. Qua keuzes zat het namelijk zeker niet tegen. Had anders gewoon in de top 3 geëindigd normaliter. Dan had ik de eliminatieproef alsnog niet ontlopen waarschijnlijk (zou alleen hebben gelukt als ik 1e was geworden), maar dan had ik in elk geval geen laatste meer geweest en wat meer 'in het veld' gestaan. Ik zal nu alle zeilen bij moeten zetten wil ik ooit nog uit die degradatiezone komen :( 

ag3g8jx3l.png

Eliminatieproef

Welkom @Cyril @Luuk. en @Jimski op de Canadese markt! De volgende opdracht bepaalt wie er buiten de boot gaat vallen. Letterlijk, want we steken per boot over naar het volgende land, waar het een stuk warmer zal aanvoelen! Voor 1 iemand heb ik een bootticket plus 10 bonuspunten. Voor een ander heb ik enkel een bootticket en voor de laatste een vliegticket naar de Benelux. 

Goed, ik heb hier op de markt weer een pakketje van zes voorwerpen samengesteld. Twee gerenommeerde forumleden heb ik gevraagd of ze elke product de waarde in euro's wilden uit te drukken. Van elk product heb ik het gemiddelde van die inschattingen genomen, om vervolgens alles bij elkaar op te tellen en die prijs is dan doorslaggevend. 

Aan jullie dus de vraag: hoeveel is dit pakket hieronder totaal waard? We zien een kerstsneeuwbol, kerstsokken, kersttaart, fruitcake, een muts en een Canadese knuffelbeer.

xf1c1f.png

Degene die het dichtstbij de totale prijs zit, wint de opdracht. Maar let op: jullie kunnen je afwijking flink compenseren door mee te spelen met de quiz hieronder! Je afwijking wordt dan gedeeld door het aantal goede antwoorden dat je hebt gegeven (behalve bij 0 of 1 goede antwoorden). Heb je 2 goede antwoorden gegeven, dan wordt je afwijking gehalveerd. Bij 3 goede antwoorden delen we je afwijking door 3, enz, tot maximaal 5 goede antwoorden. Je kunt dus op die manier maximaal 80% van je afwijking ongedaan maken!

Het bedrag en de evt. quizantwoorden (de quiz is niet verplicht, maar het is natuurlijk wel verstandig om die te maken) mogen jullie doorgeven in jullie reisdocument (PM). Deadline: 31 december 23.59 uur

Heel veel succes!

nlog32yo0u4t.png

Winnaarsopdracht

@Michal Kwiatek en @Erik. Jullie zijn tot nu toe de absolute koningen van Travel the World en dat wordt dus beloond met de winnaarsproef! Als rijke wil je natuurlijk nog rijker worden, dus die 10 bonuspunten zijn hopelijk welkom bij jullie thuis!

Jullie hoeven enkel de quiz hieronder te maken. Degene met de meeste antwoorden goed wint deze opdracht. Bij een gelijke stand, wordt er gekeken naar wie de antwoorden het eerste heeft ingeleverd. Bij de vorige winnaarsopdracht zagen we dat een paar minuten doorslaggevend kunnen zijn. Desondanks is ook voor jullie de deadline 31 december 23.59 uur en uiteraard de antwoorden per PM.

Heel veel succes!

Edited by levi

ag3g8jx3l.png

Reizigers,

Allereerst wens ik jullie een heel mooi 2019 toe en hoop dat jullie fijne nacht hebben gehad!

Het was ook tegelijk jullie laatste nacht in Canada. Morgen komen jullie aan in een wat warmer land op hetzelfde continent. Een van jullie 11 gaat dit niet meer meemaken. Voor Luuk, Cyril en Jimski gaat het jaar niet al te best beginnen. Laten we maar snel kijken wie de ongelukkige wordt…

De 6 voorwerpen zijn op waarde geschat door twee forumleden. Daarvan nemen we steeds gemiddelde per voorwerp. Zo hebben zij de voorwerpen ingeschat:

Kerstsneeuwbol: 2 euro & 5 euro = 3.50 euro
Kerstsokken: 7 euro & 10 euro = 8.50 euro
Kersttaart: 10 euro & 50 euro = 30 euro
Fruitcake: 5 euro & 10 euro = 7.50 euro
Muts: 15 euro & 25 euro = 20 euro
Canada knuffelbeer: 10 euro & 10 euro = 10 euro

De gemiddelde prijzen tellen we bij elkaar op en dan komen we uit op een totaalbedrag van 79.50 euro!

@Cyril was de eerste die de gok waagde en verdomd hij zat er slechts 1.50 euro naast! Daarnaast had hij ook nog eens 3 quizantwoorden goed, wat een totaal maakt van 0,50 euro! Daarna deed een @Luuk. een poging en die zat er wel wat verder naast met een afwijking van 27.50 euro. Wel had hij 4 quizantwoorden, waardoor hij op 6,88 euro uitkomt. Als laatste was daar @Jimski die de quiz zelfs helemaal foutloos maakte! Als zijn afwijking onder 34,35 euro ligt, blijft hij alsnog in het spel! Dat lukte niet, want Jimski zat er maar liefst 90,50 euro naast en dus ligt de winnaar van Expeditie Robinson al in aflevering 2 uit het spel! Cyril is de winnaar van deze opdracht en mag 10 punten bij zijn totaal op tellen. Daardoor gaat hij Luuk in het klassement voorbij! 

Gok  afwijking antwoorden goed Totaal
Cyril 78    1.50 3 0,5
Luuk 52    27.50 4 6,88
Jimski 170    90.50 5 18,1

nlog32yo0u4t.png

Bij de winnaarsopdracht was het de vraag of Michal Kwiatek nog verder zal uitlopen of dat Erik het gat juist gaat verkleinen. Laten we eerst een kijken naar de antwoorden:

1.       Het vuurwerk werd afgestoken in Montreal

2.       Je zag de legendarische sprint van Ben Johnson bij de Olympische Spelen in 1988.

3.       Dit Canadese gerecht heet Poutine.

4.       Dat spookhotel dat je zag heette ‘The Guild Inn’ dat stond in Toronto.

5.       De bekende acteur was Brendan Fraser. Dit was hij 20 jaar terug toen hij in de film ‘George of the Jungle’ speelde.

@Michal Kwiatek kwam tot 3 goede antwoorden. @Erik had ze zelfs allemaal goed, dus gaat de laatst genoemde ervandoor met de bonuspunten, gefeliciteerd!

Morgen weten jullie in welk land jullie zijn aangekomen. Maak er tot die tijd een mooie nieuwjaarsdag van!

sa4kzzvaj.png

Edited by levi

Balen :( Vorige keer werd er zo hoog ingeschat dat ik dacht ik zal ook maar wat hoger gaan zitten, maar nu viel het juist laag uit :( 

6b4db6ztbng.png

Reizigers,

Welkom in het land van de klassieke wagens, sigaren, salsa en rum! Oftewel: welkom in Cuba! Het is een bijzonder jaar voor dit land, want 60 jaar geleden was daar 'la Revolución' met natuurlijk de hoofdrolspelers Fidel Castro en Che Guevara! Afijn, bij de groepsopdracht gaan we het daar in ieder geval niet over hebben. 

Eerst mogen jullie je gaan verdelen in duo's. De top 5 van het klassement is groepsleider. Zij zullen samenwerken met een van de onderste vijf van het klassement. Als ik naar de komende opdracht kijk, zie ik al een aantal potentiele combinaties, die goed bij elkaar zouden passen!

@Michal Kwiatek mag als eerste iemand kiezen, gevolgd door Erik, Jeis en Stefan. Lukylukker kan helaas niet kiezen, want er is op dat moment nog maar 1 persoon over. Graag even de volgende mentionen die aan de beurt is om te kiezen.

- Michal Kwiatek &
- Erik & 
- Jeis &
- Stefanvk &
- Lukylukker &

Te kiezen:

Mark1987
Mark0174
Aron24
Cyril
Luuk.

- Michal Kwiatek & Mark1987
- Erik & 
- Jeis &
- Stefanvk &
- Lukylukker &

@Erik

- Michal Kwiatek & Mark1987
- Erik & Cyril
- Jeis &
- Stefanvk &
- Lukylukker &

@Jeis

Edited by Erik

Jeis en Aron24

@Stefanvk

Stefanvk en Luuk

yes Mark0174!

6b4db6ztbng.png

Teamproef

Reizigers,

Ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie eerste dag in dit bijzondere land. Cuba was lange tijd communistisch. Dat veranderde naarmate de relatie met Amerika beter werd. Alles wordt er, beetje bij beetje, moderner en wellicht geldt dat ook voor de muziek!

Degenen die al eerder hebben meegedaan met WIDM en ER, weten misschien nog dat er een songfestivalopdracht tussen zat. Die traditie houden we ook hier in ere!

Je krijgt samen met jou partner 5 dagen de tijd om een 'Cubaans liedje te zoeken. Onder Cubaans versta ik dat de artiest(en) in Cuba geboren moeten zijn. Voor bands geldt dat minstens de helft van de leden uit Cuba moeten komen. Ook wordt jullie lied alleen goedgekeurd als jullie het beiden met elkaar eens zijn! Mocht dat niet lukken binnen 5 dagen, dan kunnen jullie niet meer meedoen om de overwinning. ..

Een aantal juryleden luisteren naar alle 5 songs, zonder te weten welk duo ze heeft ingezonden. Ieder jurylid maakt vervolgens zijn eigen top 5. Na een rekensommetje weten we dan welk duo aan de haal gaat met de hoofdprijs!

Zoals al bij de spelregels stond aangeven, worden de punten die je maximaal kunt verdienen, elke aflevering verdubbeld vanaf aflevering 3. Dat betekent dat je nu geen 20 punten kunt verdienen, zoals bij de vorige afleveringen tijdens de teamopdrachten nog het geval was, maar 40 punten! Voor de nummers 2,3 en 4 liggen er dan nog respectievelijk 18, 10 en 4 punten klaar.

Jullie hebben inmiddels een PM ontvangen waarin jullie kunnen overleggen en de songkeuze kunnen doorgeven. Mocht je tips nodig hebben. Ik heb een lijstje met een aantal Cubaanse nummers, dus vraag gerust als je inspiratie nodig hebt, ik zit namelijk toch niet in de jury :P
Deadline:  dinsdag 8 januari 23.59 uur!

Afbeeldingsresultaat voor cuba havana

@Michal Kwiatek @Erik @Stefanvk @Jeis @Cyril @Mark0174 @Mark1987 @Lukylukker @aron24 @Luuk.

Hé, dat pleintje ken ik! :P 

De tijd is alweer voor de helft verstreken. Van 3 duo's heb ik inmiddels een inzending ontvangen. De andere 2 duo's hebben nog tot en met dinsdag de tijd om wat in te zenden en ook het wijzigen van inzending is tot dan mogelijk. 

Ik heb zelf nog een lijstje met ongeveer 10 nummers, waaruit je ook kunt kiezen. Denk dat ze wel de moeite waard zijn, dus laat maar weten in de PM als jullie die willen! :) 

6b4db6ztbng.png

Teamproef

De inzendingen zijn inmiddels allemaal binnengekomen. Vijf juryleden heb ik gevraagd of ze een top 5 willen maken. Van 2 juryleden heb ik die zelfs al binnen! Jullie zijn vast benieuwd wat jullie concurrenten hebben ingestuurd. Wie welk lied heeft ingezonden, blijft nog even geheim! :)

6b4db6ztbng.png

Teamproef

Reizigers,

Jullie liedjes zijn beoordeeld door de vijf juryleden! In het 3 minuten durende filmpje hieronder krijg je antwoord op drie vragen: Welke duo zat achter welk nummer? Wie waren de juryleden? En nog belangrijker: op welke plek heeft die jurylid ons gezet?

Morgenavond post ik de uitslag en het klassement. Echter kun je de uitslag zelf ook te weten komen d.m.v. het filmpje. Je telt namelijk alle klasseringen die het nummer heeft gekregen op en degene met het laagste getal wint! Voorbeeld: 1e+2e+3e+4e+5e = 15. 

@aron24 @Erik @Mark1987 @Luuk. @Lukylukker @Jeis @Mark0174 @Stefanvk @Michal Kwiatek @Cyril

Edited by levi

Oei

Edited by Lukylukker

Dikken bal @Cyril

Terechte winnaar, fantastisch nummer :) 

Had trouwens verwacht dat er ook nog wel iemand Gente de Zona in zou zenden (met bv. La Gozadera).