levi

[FOCUS] Travel The World

81 posts in this topic

Team

- Stefanvk

- Michal Kwiatek

- aron24

Team 1 aka het koffiekoekenteam

- Delegendelolsmurf (sluit maar aan, het maakt me niet uit met welke debielen ik opgescheept zit)

- Lukylukker

- Erik?

Team

- Jeis

- Mark1987

- Cyril

Team

-

-

-

Team

- Stefanvk

- Michal Kwiatek

- aron24

- Delegendelolsmurf (sluit maar aan, het maakt me niet uit met welke debielen ik opgescheept zit)

- Lukylukker

- Erik?

Team

- Jeis

- Mark1987

- Cyril

Team

- Luuk.

-

-

Maakt geen zak uit ook eigenlijk.

Team

- Stefanvk

- Michal Kwiatek

- aron24

- Delegendelolsmurf

- Lukylukker

- Erik?

Team

- Jeis

- Mark1987

- Cyril

Team

- Luuk.

- Mark0174

-

Team

- Stefanvk

- Michal Kwiatek

- aron24

- Delegendelolsmurf

- Lukylukker

- Erik?

Team

- Jeis

- Mark1987

- Cyril

Team

- Luuk.

- Mark0174

- Jimski

d363pnah1.png

Jullie hebben zojuist jullie digitale reisdocument (PM) ontvangen. Daarin kun je bijvoorbeeld de antwoorden doorgeven voor de individuele opdrachten en ontvang je soms opdrachten. Vanavond rond de klok van 18.00 uur stuur ik in dat reisdocument, ieder teamlid een deel van de opdracht. Je hebt je 2 teamgenoten dus nodig om de opdracht zo makkelijk mogelijk te maken. Uiteraard stuur ik jullie ook nog een 'team PM', zodat jullie daarin kunnen communiceren. Hieronder nog eens de teamindeling. Alvast heel veel succes!

Team Stefan

- Stefanvk
- Michal Kwiatek
- Aron24

Team Delegendelolsmurf

- Delegendelolsmurf
- Lukylukker
- Erik

Team Jeis

- Jeis
- Mark1987
- Cyril

Team Luuk

- Luuk.
- Mark0174
- Jimski

d363pnah1.png

Tussenstand Teamopdracht

Zolang het nodig is, zal ik rond elke nacht een korte update geven hoever de teams al gevorderd zijn. Zo weten jullie waarvoor jullie nog spelen en hoe de kansen liggen... 

Op dit moment heeft nog enkel team een poging gedaan om het woord te raden. Twee teams zijn wat actiever dan de anderen, maar ook voor de andere twee teams liggen er nog altijd kansen op de overwinning, mits ze er een goede versnelling aangeven.

d363pnah1.png

Tussenstand Teamopdracht

24 uur later blijkt het een lastige proef te zijn. Toch was er een team dat een poging waagde om het woord te raden. Die poging bleek een succesvolle te zijn, waardoor de 20 punten zijn vergeven. De overige 3 teams strijden nu dus voor 9 punten. Dat is nog altijd een mooi aantal om voor te strijden, want daarmee moet het wel heel gek lopen wil je de eliminatieopdracht niet ontlopen. 

Ik zal jullie nog een kleine tip geven: luister goed naar de laatste twee woorden van spongebob...

Edited by levi

d363pnah1.png

Tussenstand Teamopdracht

Twee dagen voor de deadline ligt de strijd om plaats twee nog altijd open. Twee teams zijn ongeveer even ver. Een team loopt wat achter, maar dat is op zich niet heel vreemd. 

Jullie krijgen wederom een waardevolle aanwijzing: het woord begint met de letter A!

d363pnah1.png

Nog minder dan 24 uur voor de deadline en nog altijd zijn er drie teams in de race voor plek 2. Met de volgende tip,moet het toch al een stuk makkelijker worden!

Ik ben op zoek naar een (Argentijns) koekje (9 letters)! 

Edited by levi

d363pnah1.png

Uitslag Teamopdracht

Reizigers,

Hier zijn we dan met de uitslag van de allereerste teamproef. Het bleek een lastige opdracht, want het duurde langer dan een dag voordat een team met het juiste antwoord kwam.

In deze opdracht moesten jullie het geheime woord raden. 1 iemand kreeg de uitleg van de opdracht (die hieronder nog een keertje in de spoiler staat) en de andere twee leden van het team kregen een filmpje. 

Spoiler

Ik ben op zoek naar een woord. Dat hoeft niet per se een Argentijns woord te zijn. Naar welk woord kun je achter komen d.m.v. van een van de twee filmpjes.

In het stedenfilmpje zie je verschillende Argentijnse steden langskomen. Het is handig om te weten welke steden dat zijn. Bij elke stad staat namelijk rechtsonder welke letter je moet pakken van de naam van die stad. Die letter zit in het woord dat jullie zoeken. Voorbeeld: Bij de tweede stad moet je de vierde letter pakken van de naam. Denk jij dat die stad Buenos Aires heet, dan pak je dus de letter N. Kleine tip nog: elke stad die je ziet heeft meer dan 100.000 inwoners.

De letters die je hebt gevonden, staan nog niet in de juiste volgorde. Dat moet je doen door het schema hieronder te gebruiken. Zo zie je bijvoorbeeld dat de letter die je bij stad 2 hebt gevonden, de vierde letter is in het woord dat jullie zoeken.

aecgrat.png

In het andere filmpje zie je vier aanwijzingen die op een of andere manier met dat woord te hebben. Denk daarin niet moeilijk, maar ook zeker niet te makkelijk…

Als jullie het woord denken te weten, dan mogen jullie die in jullie groeps-PM doorgeven. Zet dat woord in het rood. Als het antwoord fout is, dan moeten jullie exact 24 uur wachten voordat jullie weer een nieuwe poging mogen doen. Het team dat als snelste het juiste antwoord doorgeeft krijgt 20 punten. De nummers twee krijgen 9 punten, de nummers drie 2 punten en het laatste team helaas 0 punten.

Deadline: donderdag 29 november 23.59 uur!

Heel veel succes!

In het eerste filmpje zag je 9 steden. Bij elk stad stond erbij welke letter van die plaatsnaam, je moest pakken. Die letter zit in het geheime woord en vervolgens kun je die, met behulp van het schema in de uitleg, op de juiste plek zetten. Dit waren de namen van de gezochte steden: 

1: San Salvador de Jujuy
2: Posadas
3: Ro
sario
4: Salta
5: Rí
o Cuarto
6: Av
ellaneda
7: M
ar del Plata
8: Santa
Fe
9: Tigre

In het tweede filmpje kreeg je vier aanwijzingen, die iets met het woord te maken hebben. Als eerste zag je Spongebob (R.I.P. overigens) een gek zinnetje zeggen. De laatste twee woorden daarvan zijn 'Havana Bakery', een van de bekendste winkels in Argentinië waar dit product (woord) te verkrijgen is. Daarna zag je een rondje, wat ja, dat product is nou eenmaal rond. Vervolgens zag je een Arabische vlag met een tekst. Hoewel dit product een Spaanse naam heeft, schijnt het origineel ervan uit Arabië te komen. De tekst die erbij staat is de Arabische naam van het product en als je dat zou vertalen naar het Nederlands krijg je: 'luxe biscuitjes'. Als laatste aanwijzing zag je geen tomatensoep, maar 'dulce de leche', een soort karamel wat vaak in dat koekje zit verwerkt.

Alles bij elkaar waren we dus op zoek naar het woord: Alfajores!

Welke team was nou het snelste? Dat was Team Stefan! Michal Kwiatek zorgt daar vooral voor de letters en Aron zorgde voor het beslissende zetje wat hen naar het woord bracht!

De andere 3 teams kwamen pas na een aantal extra aanwijzingen op het woord. Dankzijn Cyril haalde Team Jeis de tweede plaats binnen. Team Luuk had het in principe het zwaarst. Doordat dat Jimski niet online is kunnen komen, hebben ze het stedenfilmpje nooit kunnen bekijken. Echter door de extra aanwijzingen, was het Mark0174 die het team nog een paar puntjes heeft kunnen bezorgen. Bij Team Delegendelolsmurf liep de samenwerking niet helemaal soepel. Uiteindelijk kwamen ze pas na de deadline met hun antwoord, maar dat was al ruim te laat ten opzichte van Team Luuk. 

Uitslag

1. Team Stefan (Stefanvk, Michal Kwiatek, Aron24) - Woord geraden op 26/11 22.35 uur
  2. Team Jeis (Jeis, Mark1987, Cyril) - Woord geraden op 29/11 07.35 uur
  3. Team Luuk (Luuk, Mark0174, Jimski) - Woord geraden op 29/11 13.02 uur 
  4. Team Delegendelolsmurf (delegendelolsmurf, Lulylukker, Erik) - woord geraden buiten deadline

Punten

1. Team Stefan - 20p
  2. Team Jeis - 9p
  3. Team Luuk - 2p
  4. Team Delegendelolsmurf 0p

Klassement

9vdk5trjn1.png

Voor sommigen mensen was dit een goede start, voor sommige mensen een slechte. Voor die laatste groep heb ik goed nieuws, want win je de individuele proef, die ik zondag tegen 18.00 uur online zal zetten, dan haal je in 1 klap 40 punten binnen en sta je ook nog eens automatisch aan kop van het klassement (zelfs als je nu 0 punten hebt)

Als koploper heb je als voordeel dat je je samen met de nummer 2 plaatst voor de winnaarsopdracht (waar 10 bonuspunten te verdienen zijn. Daarnaast mag je ook nog eens de hoofdrol spelen in teamopdracht van de kerstaflevering van Travel The World! Wat dat te betekenen heeft, zullen jullie tegen die tijd wel zien...

Geniet van jullie twee vrije dagen, tot zondag!

@aron24 @Lukylukker @Luuk. @Michal Kwiatek @Jimski @Stefanvk @Mark1987 @Mark0174 @Jeis @Erik @delegendelolsmurf @Cyril

Edited by levi

Die extra aanwijzingen heb ik het verband nooit in gezien, maar gelukkig wisten we dit snel op te lossen. De eerste overwinning is alvast binnen.

Team leuvenlosers

Thx Cyril

Edit: en mark ook, maar cyril voor het ineens noemen van het juiste antwoord

Edited by Jeis

d363pnah1.png

Episode 1 - Individuele proef

Reizigers,

Welkom bij jullie individuele proef! Jullie zitten in een nieuw realityspelprogramma. Net als elke ander programma hebben we dus een korte tune nodig die het programma opent en sluit. Wie kent immers niet het intromuziekje van Expeditie Robinson en Wie is de Mol?!

We zijn dus meteen na aankomst in Buenos Aires een lokaal muziekstudiootje binnengelopen en hebben een paar jongens gevraagd of ze een leuk, avontuurlijk deuntje in elkaar wilden flansen. Het resultaat heb je al kunnen horen tijdens de vorige opdracht en zal je tijdens deze reis nog wel vaker ter oren komen.

Als je goed luistert naar het 3 seconden durende intro, dan hoor je dat er wat tango-achtige invloeden in zitten. Dat is geen toeval natuurlijk, want Argentinië is het land van de tango! Jullie kunnen dus wel raden wat we nu gaan doen!

In het volgende filmpje krijg je 10 liedjes te horen, waarin af en toe wat tango zit. Sommigen klinken misschien bekend, anderen weer niet. Soms komen ze uit Argentinië, maar zeker niet allemaal!

Daarnaast zie je bij elke song een afbeelding staan.  Zo’n afbeelding linkt op een of andere manier aan de songtitel van een van de tien liedjes. Je voelt hem al aankomen: de afbeeldingen in het filmpje staan niet bij de juiste song. Aan jullie de taak om dat te veranderen. Voorbeeld: liedje 1 hoort bij afbeelding 5, liedje 2 bij afbeelding 1,enz. 

De uitslag wordt opgemaakt aan de hand van het aantal goede antwoorden. Bij een gelijke stand wordt er gekeken naar de inlevertijd. Hoe sneller je het inlevert, des te beter, maar wees wel zorgvuldig! De antwoorden lever je in, in je persoonlijke PM. Deadline: donderdag 6 december 23.59 uur

10 jaar geleden zou zo’n opdracht niet lukken, maar met de huidige ‘hulpmiddelen’ moet dit makkelijk te doen zijn. Vindt je deze opdracht te moeilijk, dan kun je natuurlijk altijd wat gokken! Heel veel succes! Hier onder overigens nog een schema, zodat je die makkelijk kunt kopiëren en in je PM kan plakken en de liedjes en afbeeldingen niet door elkaar haalt. :P 

Citaat

Liedje 1 - Afbeelding
Liedje 2 - Afbeelding
Liedje 3 - Afbeelding

Liedje 4 - Afbeelding
Liedje 5 - Afbeelding
Liedje 6 - Afbeelding
Liedje 7- Afbeelding

Liedje 8 - Afbeelding
Liedje 9 - Afbeelding
Liedje 10 - Afbeelding

@aron24 @Cyril @Michal Kwiatek @Mark0174 @Mark1987 @Jeis @Luuk. @Jimski @Lukylukker @Erik @delegendelolsmurf @Stefanvk

Edited by levi

De helft van de tijd zit er zo'n beetje op voor het maken van de bovenstaande opdracht. Van 3 mensen heb ik inmiddels de antwoorden ontvangen. De deadline is donderdag. Hou er rekening mee dat het ongeveer zo'n 15 minuutjes in beslag neemt, wil je de opdracht op een goede manier volbrengen! :) 

@aron24 @Jimski @Lukylukker @Erik @delegendelolsmurf @Mark1987 @Mark0174 @Michal Kwiatek @Stefanvk @Luuk. @Jeis @Cyril

21 minuten geleden zei levi:

De helft van de tijd zit er zo'n beetje op voor het maken van de bovenstaande opdracht. Van 3 mensen heb ik inmiddels de antwoorden ontvangen. De deadline is donderdag. Hou er rekening mee dat het ongeveer zo'n 15 minuutjes in beslag neemt, wil je de opdracht op een goede manier volbrengen! :) 

@aron24 @Jimski @Lukylukker @Erik @delegendelolsmurf @Mark1987 @Mark0174 @Michal Kwiatek @Stefanvk @Luuk. @Jeis @Cyril

Ik vind het echt een lastige opdracht, gaat waarschijnlijk donderdagavond worden hier (kijken hoever ik kom) 

Kom Markie, je spreekt toch Spaans?

Sodeju wat lastig deze, maar uiteindelijk wel redelijk gemaakt denk ik.

Edited by Luuk.

Ik moest bij 8 aan deze briljante filmscène denken overigens.