Cyclerstekke

[PCM18|NOR_1] Tunisair

44 posts in this topic

Introductie

Ik ben nieuw tot dit forum. In het verleden speelde ik deze series (Cycling Manager 4 tot PCM 06) en maakte toen al carrierverslagen. Sinds kort heb ik PCM virus weer te pakken gekregen en wil ook carriereverslag maken.
Omdat pas kort PCM terug weer speel, ga ik mijn carriere starten op Makkelijk/Easy om het terug weer gewoon te geraken.

Ploegvoorstelling & Doelstellingen

De Tunische vliegtuigmaatschappij heeft beslit om in 2018 een wielerploeg te sponsoren. Het management stelde Steffen Etienne aan als om de ploeg te gaan leiden. De ploeg vroeg een Contintental licentie aan en zal zich voornamelijk op .2 wedstrijden te focussen en enkele .1 en .HC meepikken om ervaring op te doen.

Samenstelling:

Het team is samengesteld uit 6 Tunesiers, 2 russen, 1 Omanier en 1 Oostenrijker. Het team combineert  lokale rijders (een combinatie van jeugdige talenten en de ervaren Hasnaoui en Chtioui) met 3 opkomende talenten: Grosschartner (AUT), Arslanov en Strakhov (beide RUS).

De leiders zullen de buitenlandse renners die zich voornamelijk focussen op 2.2 etappewedstrijden.
Al Hamdani is een jong talent uit Oman die zijn eerste seizoen tussen de profs zal rijden. Hij hoopt enkele GC resultaten te rijden.
image.thumb.png.6244e56d31625b34e7bd1dba875ed6b8.png

Doelstelling Sponsors
image.thumb.png.c193862ac5b5fa48f9fed8562c9b772e.png

De wedstrijden in het Midden-Oosten zijn de 1ste doestellingen van de sponsor. De etappezeges in Sharjah en Oman zijn mogelijk maar word een uitdaging gezien de kwaliteit (vooral in Oman als HC). De Top 5 in Dubai zal zeer moeilijk haalbaar zijn maar we zullen er voor gaan.
Naast de sponsor doelstellingen wil de ploegleider zich vooral focussen op zege in .2 (zowel rit- als uitzegers).

1ste wedstrijd (verslag in volgende post)

De 1ste wedstrijd zal de Vuelta al Tachira zijn. Gezien de heuvel/bergachtige terrein zullen Grosschartner en Arslanov voor het GC klassement gaan om zich voor te bereiden om het Miden-Oosten drieluik.

image.png

Edited by Cyclerstekke

Leuke ploeg. Succes! 

Edit: je kunt miss screenshot maken en opslaan als afbeelding ofzo. Op deze manier kan ik je afbeelingen niet goed zien

Edited by Jeis

Succes en leuke ploeg. Overigens, lees even je stukjes na voordat je ze post. Je zult dan zien dat je soms een woordje hier en daar vergeet of een zin niet lekker loopt. Is voor de lezers, en daarom dus ook voor jou, ook wat fijner :) Nogmaals ben benieuwd!

Heel leuke uitdaging!!

Veel succes alvast!!

Altijd mooi een nieuwe carrière en een nieuw gezicht :) Heel veel succes en plezier met je carrière en het posten ervan op dit forum. Je staat voor een bijzondere uitdaging: Tunesië, die hoor je niet vaak. Ik ben heel benieuwd wat je voor elkaar gaat krijgen. Als je merkt dat het niveau je (te) makkelijk afgaat, zo snel mogelijk een stapje omhoog. Dat maakt het voor jezelf ook het leukste denk ik. Zet 'm op!

VUELTA AL TACHIRA (VEN) : Etappe 1 T/M 3

Vandaag start Tunisair het wielerseizoen in Venezuela met de Vuelta al Tachira. De ronde is verdeeld in 5 berg , 4 heuvelachtige en 1 vlakke etappe met 5 aankomsten bergop.
Tunisair zal starten met 7 renners:

Grosschartner (leider), Strakhov, Arslanov, Al Hamdani, Slah, Saidi & Nouisri

Etappe 1
5bf5ae2e99a80_Stage1.thumb.jpg.5c636c08e1587b0ccc1bac61432281d6.jpg
De rit start direct met een aanval van Ali Nouisri en krijgt 2 medgezellen met zich mee. Deze 3 kleuren de hele etappe. Nouisri mikt in deze etappe op de tussensprints. Hij komt bij 3 van de 4 al eerste over de streep en verzamelt zo 20 punten waarmee hij direct 2de is in het puntenklassement. Uiteindelijk worden de 3 gegrepen en gaat de etappe eindigen is een massaspurt. Mathieu van der Poel haalt het uiteindelijk en is de 1ste leider. De renners van Tunisair proberen een trein op te zetten voor Strakhov maar dit lukt niet. Khaled Saidi is 1ste renner op plaats 10, een goede prestatie voor de Tunesier. 3 andere renners halen de top-15 nog: Grosschartner (12), Arslanov (13) en Strakhov (14)

Uitslag:
1. Mathieu Van Der Poel
2. Lucas Carstensen + zt
3. Orluis Aulur + zt
10. Khalid Saidi + zt
12. Felix Grosschartner + zt
13. Ildar Arslanov + zt
14. Dmitry Strakhov +zt
48. Laabidi Slah + zt
85 Ali Nouisri + zt (door de boni sec 2de in het GC)
98. Mohammed Al Hamdani + 2.31

Etappe 2.

5bf5ae31eafb2_Stage2.thumb.jpg.4dba5e1b12d50e4d6dbc76ebfe2e514b.jpg
Opnieuw is Nouisri er bij de start vandoor. Hij krijgt enkele medgezellen met zich mee. Hij gaat opnieuw voor de tussensprint en doet er zo weer 14 punten bij. De finish is een na oplopende helling. Het peleton valt in stukken uiteen. 7 renners sprinten voor de overwining en hier in het Camacho die het haalt voor Van Der Poel en Paterski. Grosschartner wordt 6de.

Uitslag:
1. Julio Alexis Camacho
2. Mathieu Van Der Poel + zt
3. Maciej Paterski + zt
6.  Felix Grosschartner + zt
17 Ildar Arslanov  + 43
24. Mohammed Al Hamdani + 1.27
27. Dmitry Strakhov +1..27
48. Khaled Saidi + 3.21
89. Laabidi Slah + 6.25
104. Ali Nouisri + 7.30

L. Van Der Poel

Etappe 3
5bf5ae3454fab_Stage3.thumb.jpg.5ae9a593d3ae6a092c69e8dd9cfcb50f.jpg
De etappe bestaat uit een heuvachtig circuit (aankomst op heuvel) dat 13x moet worden gereden.
3de etappe, 3de keer Nouisri weg bij de start. Hij rijd een aantal ronden alleen voorop, voordat hij het geschelschap van een 6 tal. Nouisri weet 3 van de 4 tussensprints te pakken. Ondertussen wordt het peleton in stukken en brokken gereden onder leiding van Tunisair. Op 2 ronden van het einde hebben we 7 leiders (waaronder Nouisri) en het eerste peleton van 21 renners (waarbij 5 van Tunisair) die nog mee doen voor de overwinning. 10 renners gaan de laatste km in (hellend aankomst). Strakhov zet op 300m aan en lijkt het te gaan halen maar wordt op 25m geremonteerd door Paterski en Van Der Poel. Ontgoocheling bij Strakhov, maar hij zorgt wel voor de eerste podiumplek voor Tunisair.

Uitslag:
1. Maciej Paterski
2. Mathieu Van Der Poel + zt
3. Dmitry Strakhov + zt
7  Felix Grosschartner + zt
18 Ildar Arslanov  + 1.56
19. . Khaled Saidi + 1.56
27. Dmitry Strakhov +1.27
26. Ali Nouisri + 230
27. Mohammed Al Hamdani + 3.02
87. Laabidi Slah + 10.34

L. Van Der Poel

Volgende verslag: Rit 4 t/m 6

Het team komt steeds dichter bij zijn 1ste overwinning. Grosschartner blijft goed staan in de GC. 1 renner viel wel speciaal op bij Tunisair: Ali Nouisri. Hij is iedere etappe al meteen bij de start weg. Na een kort interview, zei hij dat dit iedere etappe wil proberen doen. In ieder geval veel geluk aan hem gewenst.

Edited by Cyclerstekke

Bedankt voor de succes wensingen.
I.v.m. de foto hebben ik screenshots van mijn laatste post bijgesneden en gesaved als JPG. Ik hoop dat dit wat beter is. 
Ik heb al 6 ritten gereden, dus pas vanaf rit 7 zal ik er ook enkele in wedstrijd screenshot bij toe te voegen.
Met de moeilijkheidsgraad zal ik tijdens het seizoen wel spelen. Ik ben op makkelijk begonnen omdat het mijn 1ste echte carriere is na jaren het PCM niet gespeeld te hebben. Als ik merk dat ik de wedstrijden begin te overheersen zal ik de moeilijkheid verhogen.

Lekker begin van je carriére. Grosschartner is er wel een die je nodig hebt voor de klassementen. Ben benieuwd naar het vervolg en de screenshots! Zou het tenue ook wel willen zien :)

Wat je plaatjes betreft zou ik je adviseren ze te uploaden via een host als Postimg.cc Photobucket of Tinypic. :)

Je bent het seizoen goed begonnen. Een resultaat halen tegen renners als VD Poel en Paterski doe je niet zomaar, maar die derde plek van je Rus is een mooie uitslag. Ook Nouisri is lekker in de aanval, ga zo door!

VUELTA AL TACHIRA (VEN) : ETAPPE 4 T/M 6

Etappe 4
fnv8sz.jpg
Zoals verwacht, vertrok Nouisri van bij de start. Hij pakt alle tussensprints en weer 24 punten erbij. Zo blijft hij top-3 in het puntenklassement, enkel door tussensprints. Op de slotklim trekken de renners door. Saidi, El Hamdani en Arslanov trekken respectievelijk achtereen volgens en het peleton wordt uiteengetrokken. 5 renners gaan de slotkilometer in: Strakhov & Grosschartner (Tunisair), Rutkiewicz & Paterski (Wibatech) en Van Der Poel (Corendon). Grosschartner trekt de sprint perfect aan. Strakhov en Grosschartner zorgen voor de 1-2. Ze helen het voor Rutkiewicz, Van Der Poel & Paterski.

1. Dmitry Strakhov
2. Felix Grosschartner + zt

3. Marek Rutkiewicz + zt
41. Khaled Saidi + 4.22
44. Ildar Arslanov + 4.22
46. Mohamed Al Hamdani + 4.22
97. Ali Nouisri + 7.00
103. Laabadi Slah + 9.22

L. Van Der Poel

Etappe 5
27zbvhe.jpg
Nouisri vertrek opnieuw, maar spijtig genoeg kan hij geen extra tussensprints pakken. Hij wordt op de klim van 2de categorie gelost uit de kopgroep en zelf achtergelaten door het peleton. Ondertussen trekken Al Hamdani en Saidi door op de Cat 2 klim om het peleton uit te dunnen. De renners pakken ook tussensprintpunten mee onderweg. De 2 Arabiers trekken op de Cat 3 klim en het peleton wordt meer uitgedunt. Nadat de 2 helpers hun werk gedaan hebben, trek Arslanov door, enkel Grosschartner en Rutkiewicz kunnen mee. Strakhov houd stand in een achtervolgend groep. Leider Van Der Poel kraakt en verliest 3.37 en zijn trui. De 3 gaan tesamen naar de lijn, waarbij Arslanov de sprint inleidt voor Grosschartner, maar Rutkiewicz klopt Grosschartner. Geen 2de overwinning maar 3 man in de top-5.

1. Marek Rutkiewicz
2. Felix Grosscharnter + zt
3. Ildar Arslanov + zt
5. Dmitry Strakhov + 0.41
30. Mohammed Al Hamdani + 5.28
74. Khaled Saidi + 7.18
95. Baabadi Slah + 14.02
111. Ali Nouisri + 23.17

L. Rutkiewicz

Etappe 6
2igokyu.jpg
Vandaag een nieuwe dag en opnieuw een dag voor Ali Nouisri zijn dagelijkse routine. Hij pakt de 3 tussensprint voor de 1ste KOM. Hij is hiermee gedeeltelijk leider in het puntenklassement. Op de Cat 2 klim trek Al Hamdani aan het kop van het peleton om het uit te dunnen. Aan de voet van de slotklim trekken achtereenvolgens AL Hamdani, Arslanov en Strakhov en het peleton wordt kompleet uiteengetrokken. Wanneer Strakhov zijn werk gedaan heeft en Grosschartner overneemt, kunnen enkel Rutkiewicz en Diaz volgen. De 3 rapen de vroege vluchters een voor een op. Diaz is de 1ste die kraakt op 1 km. Grosschartner lost Rutkiewicz in de laatste 100m. Grosschartner neemt het geel over van Rutkiewicz.

1. Felix Grosschartner
2. Marek Rutkiewicz + 0.09
3. Diego Ochoa Camargo + 0.41
4. Daniel Diaz +0.41
5. Max Stedman + 1.27
6.  Bernando Leon +1.27
7. Filip Maciejuk +3.02
8. Jonas Vingegaard +4.21
9. Edward Beltran +4.35
10. Marc De Maar 4.35
15. Dmitry Strakhov +5.37
20. Ildar Arslanov +8.31
24. Mohammed Al Hamdani +10.16
62. Laabadi Slah +14.55
85. Khaled Saidi +16.42
102. Ali Nouisri 20.09

L. Grosschartner

Edited by Cyclerstekke

Next: VUELTA AL TACHIRA: ETAPPE 7 T/M 10

Nog 4 etappes waarvan 3 bergop. Na eerste podium plaats in etappe 3, pakt Tunisair 2 ritzege en een 2-3. Grosschartner is de nieuwe leider, maar kan hij het volhouden tot het einde.
Hieronder een overzicht voor de Algemeen klassement. Grosschartner heeft alle 4 truien in handen. 

Stand na RIt 6 
GC
1. Felix Grosschartner
2.  Marek Rutkiewicz +0.11
3. Daniel Diaz +4.58
6. Dmitry Strakhov +7.48
12. Ildar Arslanov +15.46

Punten
1. Grosscharnter 88
2. Nouisri 88

3. Rutkiewicz 87

Berg
1. Grosschartner 30
2. Rutkiewicz 22
3. Diego Ochoa Camargo 20

Jongeren 
1. Grosschartner
2. Stedman +6.04
3. Strakhov +7.48

Ploegen
1. Tunisair
2. Wibatech +5.29
3. Team Ukyo +24.05

Edited by Cyclerstekke

Heel sterk begonnen! Grosschartner gaat je sowieso wel punten opleveren dit seizoen!!

Kleine tip: Zet je eigen renners in het vetgedrukt ipv cursief.. Leest voor ons iets vlotter en het is duidelijker om overzicht te houden..

De carriere is inderdaad goed begonnen. 
Bedankt voor de Taz en Tinyriconen voor de tip.
Ik heb voor alle posts mijn eigen renners in vet ipv cursief gezet. Ook maak ik nu gebruik van Tinypic voor de screenshots

Ik zou ook graag hyperlinks willen maken met overzicht in mijn eerste post. Hoe doe ik dit.

Edited by Cyclerstekke

52 minutes ago, Cyclerstekke said:

VUELTA AL TACHIRA (VEN) : ETAPPE 7 T/M 10

Etappe 7:
33niygx.png
Een nieuwe dag, maar dezelfde start: Nouisri-time. Hij haalt opnieuw 22 punten op bij de tussensprints. Bij het begin het de Cat 2 klim zetten Al Hamdani, Strakhov en Arslanov zich op kop om het tempo op te drijven. Het peleton valt opnieuw in groepjes uiteen. Op de slotklim trekken de 2 Russen van Tunisair door om de vroege vluchters in te lopen. Na het werk van zijn ploegmaats demareert Grosschartner, enkel Rutkiewicz kan volgen met enkelingen hierachter. Rutkiewicz countert, waardoor Grosschartner moet lossen en zelf later wordt achtergelaten door de achtervolgers. Rutkiewicz haalt de 2 vroege vluchters Chacon en Camacho in om de etappe te winnen en leiderstrui terug over te nemen. Grosschartner komt op 2.16 binnen samen met Diaz.

15y3vo.png
Nouisri is zijn natuurlijke omgeving

1. Marek Rutkiewicz
2. Julio Alexis Camacho + 0.49
3. Emmanuel Piaskowsy + 0.49
7. Felix Grosschartner +2.16
15. Ildar Arslanov +3.40
30. Dmitry Strakhov +5.05
41. Mohamed Al Hamdani +7.02
72. Khaled Saidi +10.22
80. Laabadi Slah +12.22
95. Ali Nouisri +14.17

Leider: Rutkiewicz

Etappe 8
9vf4wm.png
Het gaat meteen bergaf bij de start, maar opnieuw gaat Nouisri opnieuw. Ze moet bij een volgende klimmetje lossen en zal geen punten sprokkelen deze etappe. De ploegen van Wibatech & Tunisair trekken door op de 2 Cat 2 klimmen halverwege de etappe. Aan de voet van de Cat 3 (met top op 16km) zit nog een elitegroep samen. Op de klim trekken Al Hamdani en Strakhov waardoor de kloof met een vluchter mocht gedicht. Op 1 km versnelt Arslanov en rijdt weg. Grosschartner stop ondertussen af. Achter hem zitten 12 man (combinatie van klassementrenners en vluchters). Arslanov houdt stand op het slotklimmetje en haalt het voor Rutkiewicz en De Maar die lichtjes afgescheden kommen voor het groepje van Grosschartner.

fn7aya.png

1. Ildar Arslanov
2. Marek Rutkiewicz + 0.52
3. Marc De Maar +0.52
13. Felix Grosschartner 1.04
26. Mohamed Al Hamdani +5.50
37. Dmitry Strakhov +6.51
50. Khaled Saidi +10.16
102. Laabadi Slah +22.30
113. Ali Nouisri +42.45

Leider Rutkiewicz 

Etappe 9
29l1z0y.png

Een etappe met in het begin enkele ronden heuvelachtige circuit met 2 zware klimmen op het einde, waar de slotklim eindigt boven onverhard. Nouisri probeert het opnieuw van in het begin, maar wordt op het heuvelachtige circuit gelost door de kopgroep. Op de voorlaatste klim trekt Tunisair opnieuw door om Grosschartner nog proberen in het heel te krijgen. Strakhov en Arslanov trekken opnieuw door (beide halen nog top-10) en het peleton wordt volledig uiteengetrokken. Het zal een minutenslag worden. Grosschartner trek door en enkel Rutkiewicz lijkt te volgen. Ze halen 1 voor 1 de vroege vluchters op. Enkel de lokale renner Franklin Chacon houdt ruim stand en pakt de etappezege voor eigen huis. Grosschartner neemt nog op het einde lichtjes voorsprong op Rutkiewicz

1. Franklin Chacon
2. Felix Grosschartner +1.23
3. Marek Rutkiewicz +1.32
7. Dmitry Strakhov +3.01
10. Ildar Arslanov +3.31
22. Mohamed Al Hamdani +7.36
51. Khaled Saidi +10.16
82. Laabadi Slah +19.00
107. Ali Nouisri +27.30

Leider: Rutkiewicz

Etappe 10: 
32zjdon.png
Spijtig genoeg niet in het begin geen Nouisri, zijn motor lijkt op te zijn. Het is een redelijk gezapige etappe Op de laatste klimt neemt Tunisair resoluut de kop. Op het laaste stuk klim trekt Arslanov door, enkel Grosschartner en Morajko mee. Er achter groepjes met enkele seconden tussen hen. Leider Rutkiewicz heeft het moeilijk. Op 100m van de top (daarna 2 km bergaf tot de finish) gaat Grosschartner en haalt het voor Morajko en Arslanov. Rutkiewicz komt in een 3de achtervolgend groepje binnen op 45sec, maar behoud zijn leiderstrui.

1. Felix Grosschartner 
2. Jacek Morajko +0.14
3. Ildar Arslanov +0.14
7. Mohammed Al Hamdani +0.23 (zijn uitstekend werk beloond met een top-10 plaats)
20. Dmitry Strakhov +0.45
30. Laabadi Slah +0.45
75. Khaled Saidi +1.29
94. Ali Nouisri +1.40

Edited by Cyclerstekke

VUELTA AL TACHIRA CONCLUSSIE & KLASSEMENTEN

Tunisair komt enerzijds zeer tevreden als ontgoocheld terug vanuit Venezuela. Ondanks 2 ritzeges, verliest Grosschartner het eindklassement door een minder moment in Etappe 7.

Ritten:
4 X ritzege: 2x Grosschartner (rit 6 & 10), Strakhov (rit 4) en Arslanov (rit 8)
6 X Podium
7 x Top-10

AK
1. Marek Rutkiewicz
2. Felix Grosschartner +1.26
3. Daniel Diaz +8.23
4. Max Stedman +15.12
5. Maciej Paterski +15.58
6. Marc De Maar +16.44
7. Ildar Arslanov +19.55
8. Pablo Guerrero +20.07
9. Dmitry Strakhov +20.30