Sign in to follow this  
Hendrik

The anderhalfste coming of Rujano?

14 posts in this topic

Kent u José Rujano nog? De kleine Venezolaan was in 2005 de klimsensatie in de Giro, waar hij toen een rit won en het bergklassement. Nu, 14 jaar later, wil Rujano zijn carrière herlanceren.

Rujano viel even snel terug als hij gekomen was

De Venezolaan José Rujano (36) onthulde in de lokale media dat hij over 3 dagen van start gaat in de Ronde van Tachira, een rittenkoers in Venezuela.

2 jaar geleden hing Rujano de fiets aan de haak na een bewogen carrière. De pocketklimmer maakte in de Giro van 2005 grote sier door een loodzware bergrit te winnen. Rujano mocht als 3e mee op het eindpodium en nam de bergtrui mee naar huis.

De piepkleine klimmer van 1m62 versierde een contract bij Quick-Step, maar bakte er weinig van. Een jaar later trok hij naar de stal van Hilaire Van der Schueren, bij Unibet.

1 keer kwam Rujano nog aan de oppervlakte: tijdens de GIro van 2011. Hij stak toen de bergritten naar de Etna en de Grossglockner op zak. Toen Rujano in 2013 in verband gebracht werd met een dopingzaak, zat zijn carrière in Europa erop.

image.gif.e11107c38517fc57236015f17be8614b.gif

Rujano klopte Contador in 2011 op de Grossglockner.

Rujano: "Meespelen met de groten in de Vuelta"

Over enkele dagen zal Rujano dus normaal weer te bewonderen zijn in koers. "Ik zal de Ronde van Tachira rijden met een Venezolaans team", vertelt Rujano aan een Venezolaanse krant.

"Ik wil de fouten die ik gemaakt heb achter me laten. Zeker nu ik mijn zoon zie trainen. Ik wil hem het goede voorbeeld tonen en me gedragen zoals een profrenner zich hoort te gedragen."

Rujano zelf is nog ambitieus. "Ik droom er nog van om de Vuelta te rijden. En niet gewoon om er tussen te rijden, maar om mee te doen met de groten. Ik train om te winnen en ik voel me er klaar voor." 

Dus ze vermelden wel dat die Contador klopte op de Grossglockner, maar dat hij op de Etna niet als eerste boven kwam laten ze achterwege?

Echt he :rofl: 

Dat doet me denken, zou @den zwartjoekelzwartjoekel de feestdagen hebben overleefd?

7 minuten geleden zei Sammow:

Ik vraag me het ook af @ReuellReuell@Reuell

@Satioz @Satioz

je kunt zeggen wat je wilt maar als je geen stijve krijgt bij de gedachte aan jeison en jose rujano samen in een grote ronde, dan ben je je eigen lul gewoon niet waard.

35 minuten geleden zei den zwartjoekel:

je kunt zeggen wat je wilt maar als je geen stijve krijgt bij de gedachte aan jeison en jose rujano samen in een grote ronde, dan ben je je eigen lul gewoon niet waard.

bwa

Het leeft

Op 1/9/2019 om 19:59 zei Sammow:

Is met de terugkeer van het orakel het wielerseizoen nu definitief begonnen? :gvc:

plus de dood van jose been