Sign in to follow this  
Ralf Mackenbach

VRAAG OVER SHIFTERS

25 posts in this topic

Mm, ik ben dus onlangs op een lantaarnpaal gebotst. Al even geleden wel. 

Andere ik.

Elleboog weer heel, fiets nog niet. Dus die naar een fietsenmaker gebracht etc. Heb nieuwe shifters nodig, want die zijn nog niet geheeld en worden nooit meer de oude :(. 

Maar

Shifters zijn duur, qua waarde min of meer gelijk aan die van mijn fiets. En dus voelde de fietsenmaker zich bezwaard om hele dure nieuwe voor me te bestellen. Als ik zelf via Marktplaats zou zoeken, ben ik waarschijnlijk veel voordeliger uit.

Wel prettig en vriendelijk, zeker ook voor de portemonnee, die nogal krap is de laatste tijd. Er zijn betere tijden geweest om een manhoer te zijn #doodaanRutte3. 

Hoe dan ook, ik moet zelf gaan zoeken, maar ik ben technisch gehandicapt en laat altijd alles door anderen doen; m.a.w. ik heb geen flauw idee wat ik wel of niet moet bestellen.

Of wel een beetje

Ik heb 2 oude Shimano-Ultegra bladen voor en 9kransjes achter (als ik goed heb geteld). Nu kan ik amper 2×9 vinden online.

Is het evt. ook technisch ok om 10speeds of 11speeds te bestellen? Dat zou de mogelijkheden nogal verruimen namelijk.

Ik hoor graag van jullie mooiboyzz

X,

Ralfje

Edited by Ralf Mackenbach

Dinoow geeft aan dat het niet mogelijk is inderdaad. Het wordt dus of 9 speed zoeken of gehele nieuwe groep met 10 of 11 speed.

Oh ok, en is het in theorie dan mogelijk om alleen een nieuwe 10/11-cassette te bestellen?  

56 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

Oh ok, en is het in theorie dan mogelijk om alleen een nieuwe 10/11-cassette te bestellen?  

Je kan met een 8 speed shifter, 10 speed derailleur, 12 speed ketting en 2 speed cassette fietsen

Maar het is niet goed voor je fiets en ik raad 't niet aan

Maar nogmaals, als ralf echt wil kan je 10 speed shifter en cassette (en ketting) nemen. Maar ik zou het niet doen.

-Dinoow 

Dank, dan maar nadrukkelijker sporen naar 9-speed

14 uur geleden zei Ralf Mackenbach:

Dank, dan maar nadrukkelijker sporen naar 9-speed

Of niet zo cheap-ass doen en koop een shimano 105 set en gaan met die vette reet!

Ook echt tegen een lantaarnpaal rijden :tranen: 

hopelijk heb je nog steeds geen rijbewijs?

5 uur geleden zei Buus:

Ook echt tegen een lantaarnpaal rijden :tranen: 

hopelijk heb je nog steeds geen rijbewijs?

Lantaarnpalen zijn vrij onberekenbaar :(

8 uur geleden zei TromBone:

Of niet zo cheap-ass doen en koop een shimano 105 set en gaan met die vette reet!

Haha, ik kan me van mijn getippel (weinig mannen met dikreetfetisj nog) amper een enkele shifter veroorloven, dus dat zit er vooralsnog niet in 

Bij nadere navraag bij de fietsenzaak - ik ben daar deze week al vijf keer geweest om domme vragen te stellen en in de weg te lopen - wel min of meer goed nieuws: kennelijk is alleen mijn linkershifter onbruikbaar. 

Mijn vraag is dan (@dinoow @Tjebco, @Gesink:wub:): ik heb een compact met 2bladen vooraan; betekent dat dan dat ik alle Shimano linkerhendels 2speeds kan bestellen (behalve allerlei DI's en remschijfdingen)? Of moet die troep ook weer 9speed zijn?

Het enige dat ik dan kan vinden is een Sora-hendel, maar die is dan weer afgestemd op een schijfrem

Edited by Ralf Mackenbach

bubblebuttfetish sowieso

zelf heb ik vandaag mn gluteus getraind.

beetje bootycrushen en rear kicks doen enzo

en squatten

*pets aan zichzelf geeft*

12 minuten geleden zei Fiets:

bubblebuttfetish sowieso

zelf heb ik vandaag mn gluteus getraind.

beetje bootycrushen en rear kicks doen enzo

en squatten

*pets aan zichzelf geeft*

He man, ik ook

Zit ook sowieso veel in de sportschool aangezien ik niet kan fietsen

Aangezien mijn racefiets stuk is

Aangezien hij vooralsnog niet gemaakt kan worden

AANGEZIEN IK NA EEN SCHANDALIGE 57MINUTEN PRECIES NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP MIJN LAATSTE VRAAG HEB GEKREGEN

Ik doe wel altijd vrij intensieve fietsintervaltraining

Dan ben ik altijd de kneus die te veel zweet en nogal allround afstotelijk door de ruimte wandelt

Lekker overal mijn zweterige geurmerk plaatsen en mensen wegjagen

Hetgeen wel weer prettig is :)

29 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

He man, ik ook

Zit ook sowieso veel in de sportschool aangezien ik niet kan fietsen

Aangezien mijn racefiets stuk is

Aangezien hij vooralsnog niet gemaakt kan worden

AANGEZIEN IK NA EEN SCHANDALIGE 57MINUTEN PRECIES NOG STEEDS GEEN ANTWOORD OP MIJN LAATSTE VRAAG HEB GEKREGEN

Misschien moet je wat minder lessen in de sportschool volgen dan kan je nieuwe shifters kopen

Lessen zijn met andere mensen, dus dat doe ik niet

(Kan me eigenlijk amper iets vreeswekkenders voorstellen dan dat - dan zij aan zij zweten met sportende buurtgenoten, zoals bv. die wat oudere meneer die altijd net iets te hitsig naar me glimlacht)

Neen, sportschool is alleen nog te doen met oortjes in en oogjes richting grond. Dan mijn vaste routine zonder ook maar iets af te wijken en aan mijn begeleid wonen-begeleider rapporteren dat ik weer een dag door ben gekomen.

Dat dus

En

Ik kan best een enkele nieuwe shifter kopen 

Maar weet nog steeds niet welke

21 minuten geleden zei Ralf Mackenbach:

Lessen zijn met andere mensen, dus dat doe ik niet

(Kan me eigenlijk amper iets vreeswekkenders voorstellen dan dat - dan zij aan zij zweten met sportende buurtgenoten, zoals bv. die wat oudere meneer die altijd net iets te hitsig naar me glimlacht)

:Poep:

Vanmorgen vroeg was ik oprecht een lekkertje in de gym.

Temidden van alle vijftig plus vrouwen...

Niet gescoord.

Dat was wel mijn intentie.

Maar je weet...

Wie wil scoren, scoort niet.

Achteloze promiscuïteit: ofwel, conditioneer jezelf om permanent latent geil te lijken, zelfs als je het niet per se bent

Een lycra naveltruitje wil misschien ook helpen, zeker als je je Mediterrraanse begroeiing wat extra zuurstof gunt

4 uur geleden zei Ralf Mackenbach:

Lantaarnpalen zijn vrij onberekenbaar :(

Haha, ik kan me van mijn getippel (weinig mannen met dikreetfetisj nog) amper een enkele shifter veroorloven, dus dat zit er vooralsnog niet in 

Bij nadere navraag bij de fietsenzaak - ik ben daar deze week al vijf keer geweest om domme vragen te stellen en in de weg te lopen - wel min of meer goed nieuws: kennelijk is alleen mijn linkershifter onbruikbaar. 

Mijn vraag is dan (@dinoow @Tjebco, @Gesink:wub:): ik heb een compact met 2bladen vooraan; betekent dat dan dat ik alle Shimano linkerhendels 2speeds kan bestellen (behalve allerlei DI's en remschijfdingen)? Of moet die troep ook weer 9speed zijn?

Het enige dat ik dan kan vinden is een Sora-hendel, maar die is dan weer afgestemd op een schijfrem

"10speed" linker shifter kan zonder problemen met een 9 speed groepset.

Maar neem dan wel een linkershifter voor de twee bladen die je hebt, maar dat wist je vast al.