Sign in to follow this  
LSDS

Feilloos geheugen

51 posts in this topic

Wij hebben als wielerfans sowieso een geheugen dat vol zit met zaken waar je eigenlijk niets mee bent. Nu vraag ik mij af wat de belachelijkste prestaties/uitslagen/wedstrijden/faits divers zijn die nog in jullie geheugen zitten en waar je dus nooit eens tegen iemand over kan beginnen. Laat dit topic vooral een uitlaatklep zijn.

Ik trap af:

Op zich is dit nog wel een knappe prestatie, maar ik dacht onlangs -geen idee waarom- aan de ritzege van Zabriskie in de Vuelta van (net opgezocht) 2004. Heel veel weet ik er ook niet van, ik had mijn tv opgezet op +/- 30 kilometer van het einde en zag een renner rijden die zoutplekken over zijn hele shirt had. ;c Michel Wuyts wist mij te vertellen dat hij ook de prijs van Kangoeroe van de dag won doordat hij de grootste sprong had gemaakt in het klassement. Ik heb geen idee of dat in dat jaar nog een echte prijs was, maar het is dat in ieder geval ooit geweest. ;c

Kangoeroe ;c

2 uur geleden zei LSDS:

Wij hebben als wielerfans sowieso een geheugen dat vol zit met zaken waar je eigenlijk niets mee bent.

Echt he. Als ik al die feiten in zou kunnen inruilen voor belangrijke data/jaartallen uit de geschiedenis ofzoiets zou ik echt elke spelshow ooit winnen.

Vooral jaren 2010-2014 kan ik echt dromen.

Die giro (2012?) met Hesjedal en Rodriguez (;c) kan ik om een of andere reden gewoon etappe voor etappe (Jan Barta :() opnoemen. 

Neuro-elasticiteit van een puberbrein zeker.

David Blanco die in de Vuelta van 2005 3de wordt in de eerste bergrit, achter Heras en Menchov, maar uiteindelijk een slechter resultaat rijdt dan het jaar voordien

Heras die op dat moment al gewonnen spel leek te hebben

Alle Nederlanders op dit forum massaal in rouw wanneer Menchov op het einde kapseist

1 uur geleden zei Salvatore:

Vooral jaren 2010-2014 kan ik echt dromen.

Die giro (2012?) met Hesjedal en Rodriguez (;c) kan ik om een of andere reden gewoon etappe voor etappe (Jan Barta :() opnoemen. 

Neuro-elasticiteit van een puberbrein zeker.

De Gendt op de Stelvio natuurlijk :D 

Ik kan hele koersverlopen nog dromen van zowat iedere wedstrijd die ik in mn jeugd heb gezien.

Echt bizar zo’n database in je kop, vooral ook leuk als we tijdens zo’n Omloop ontzettend debiel over koersgeschiedenis aan het praten zijn.

Ullrich die de tour ging winnen in een regenachtig tijdrit en op zijn donder gaat bij een rotonde, in 2003 (dacht ik toch) 

McEwan die op iets van 8 of 18 km (?) van de streep valt, terug komt en de sprint nog wint. Ik weet alleen niet welke tour etappe en welk jaar dat zou ik op moeten zoeken

Gelijk ook de 2 renners waar ik het meeste fan van was in de tijd dat ik voor het eerst in aanraking kwam met wielrennen. Blijven mijn twee grootste helden

Edited by Lehmay

9 minuten geleden zei Lehmay:

Ullrich die de tour ging winnen in een regenachtig tijdrit en op zijn donder gaat bij een rotonde, in 2003 (dacht ik toch) 

McEwan die op iets van 8 of 18 km (?) van de streep valt, terug komt en de sprint nog wint. Ik weet alleen niet welke tour etappe en welk jaar dat zou ik op moeten zoeken

Gelijk ook de 2 renners waar ik het meeste fan van was in de tijd dat ik voor het eerst in aanraking kwam met wielrennen. Blijven mijn twee grootste helden

dan nog fan zijn van de kutste renners ook hé

12 minuten geleden zei Lehmay:

McEwen was eerste rit in lijn naar Canterbury in de Tour van 2007. 

Edited by Matthijs

tumblr_nsv5ts3lf81r1eh8io1_1280.jpg

1 uur geleden zei Matthijs:

McEwen was eerste rit in lijn naar Canterbury in de Tour van 2007. 

Ja heb het terug gekeken. Robert Hunter die daar het peloton probeert te verassen. Doet me denken aan een soort gelijke poging van volgensmij ook Hunter in een tour etappe. Daar kwam hij echter 10 meter te kort ofso, want Hushovd stormde over hem heen dacht ik.

Ander heroïsch moment dat daarbij ook komt bovendrijven is de Milaan San-Remo die Haussler helaas verloor. Ook zo'n sprint al van 800 m aangaan ofso en echt net voor de streep teruggepakt door Manx Missile 

33 minuten geleden zei Lehmay:

Ja heb het terug gekeken. Robert Hunter die daar het peloton probeert te verassen. Doet me denken aan een soort gelijke poging van volgensmij ook Hunter in een tour etappe. Daar kwam hij echter 10 meter te kort ofso, want Hushovd stormde over hem heen dacht ik.

Ander heroïsch moment dat daarbij ook komt bovendrijven is de Milaan San-Remo die Haussler helaas verloor. Ook zo'n sprint al van 800 m aangaan ofso en echt net voor de streep teruggepakt door Manx Missile 

tumblr_nesg4fQG1f1r1eh8io1_1280.jpg

Ik herinner me nog die fantastische ontsnapping van Benat Intxausti in etappe 4 van de ronde van Trentino 2006 waar hij drie keer viel en lek reed, bijna omver werd gekeild door een bulldozer zonder chauffeur en nog vijf minuten moest stoppen voor een carnavalparade. Ik weet nog met welk verzet hij reed tussen kilometer 45 en 62 en hoeveel bidons hij weggooide vanaf zijn demarrage (9). 

Ik herinner me dus vrij weinig maar ik ben dan ook niet autistisch. 

Ik herinner me nog ritten met Virenque in de ontsnapping maar die probeer ik te verdringen.

Ik herinner me nog de le Nez de Marmanda , is dat Pierrick Fedrigo?

Ik herinner me een ontsnapping in de Tour met Pablo Lastras en Carlos Sastre, dat ik dacht ' dit zijn echt kneuzen'.

Ik herinner me Gilberto Simoni in zijn heerlijke rode Saeco-truitje.

Ik herinner me nog dat Matthijs zei dat we die geweldige spurt van Kittel in Dublin binnen de 2 weken alweer vergeten gingen zijn. 

13 uur geleden zei Lehmay:

Nee bij Hushovd kwam ie te laat. Rit 5. Ergens in week 2 ging ie vroeg aan en won ie nipt. Rit 12 of 13 ofzo, rit 14 was de eerste loeigijle bergrit naar Plateau de Beille.