Sign in to follow this  
Matthijs

24/8 | Rit 1 | Salinas de Torrevieja - Torrevieja | 13,4 km

30 posts in this topic

VIVA LA VUELTA!

We gaan beginnoooooon! :banana: 

Helaas doen we dat naar Spaanse gewoonte met een ploegentijdrit. In en rond Torrevieja ploegen de renners een ruime 13 kilometer om met het mes tussen de tanden over de streep te komen na een tocht door de haven van Torrevieja. Geen sinecure, zeg ik u.

Het is in het begin ruim genoeg om de ploeg op de rails te krijgen en iedereen zijn wagonnetje aan te laten haken, zodat de ploegentijdrit daarna zo gestroomlijnd mogelijk verloopt. Vervolgens zal er gewag gemaakt worden dat we geen enkele tijdmeting (voorlopig toch) hebben en dat het dus zoeken is naar ijkpunten. "TAK! TOP!" zal het klinken.

77d7b

Van hetzelfde biljartlaken een pak, zult u denken.

Wie gaat hier de concurrentie al een hak zetten? Laten we eens gaan kijken naar de namen die bij ons direct opdoemen als het gaat om een chrono voor ploegen.

Movistar rijdt in Spanje altíjd goed, José. Dicht bij hun natuurlijke habitat zijn ze altijd sterker. Je kunt het je niet veroorloven hen niet als favorieten op te schrijven.

En wat dan gedacht van Zjumbo-Visma? Met Kruijswijk, Tony Martin en Roglic hebben ze een ferme ploeg die in de Tour ook al liet zien het werk tegen de klok te hebben verbeterd. Maar, José, ze moeten het hier doen zonder de grote motor destijds Wout Van Aert. Dat zal een gemis zijn.

De ploeg van Patrick Lefevere doet het altijd goed in proeven tegen het uurwerk. En zeg nu zelf: is er iemand in dit peloton die harder kan fietsen dan Yves Lampaert, José?

Hoewel Mitchelton-Scott het altijd goed doet in ploegentijdritten, zal het met dit klimmersensemble niet evident zijn om de prestaties van eerdere jaren te evenaren in dit werk.

Als je mij zou vragen, José, om een favoriet te noemen, kom ik uit bij EF Education First. De mannen van Jonathan Vaughters komen met grof geschut richting Spanje. Ik noem ze maar op: Lawson Craddock, Rigoberto Urán, Hugh Carthy, Daniel Felipe Martínez, Sergio Higuita. Dat zijn kleppers, José. En wat dan gedacht van Tejay van Garderen?

Edited by Matthijs

richard omfg jaren nite gezien zo'n ongehiirde dema;rrage carapza

3 uur geleden zei Matthijs:

En wat dan gedacht van Zjumbo-Visma? Met Kruijswijk, Tony Martin en Roglic hebben ze een ferme ploeg die in de Tour ook al liet zien het werk tegen de klok te hebben verbeterd. Maar, José, ze moeten het hier doen zonder de grote motor destijds Wout Van Aert. Dat zal een gemis zijn.

Tijd om deze nog eens boven te halen

66173969_10157867153844271_8253029974252

7 uur geleden zei Fiets:

Ik heb sinds een week een nieuwe cliënt en die vent heer dus serieus Julio.

8 uur geleden zei Matthijs:

Hoewel Mitchelton-Scott het altijd goed doet in ploegentijdritten, zal het met dit klimmersensemble niet evident zijn om de prestatie van eerdere jaren te evenaren in dit werk.

Dat wordt inderdaad geen sinecure

Zijn er veel pasovergangen boven de mythische grens van de 2000m in deze ronde José?

Tgoh ja dat gaan ek is moeten bekijken in ‘t roodboek, Michel.

dzee vuelta wrodt godvredomme VRWESELIK. 

DANIEL FELIPE MARTINEZ EN SERGIO HIGUITA gaan als meesterduo de rest helemala kapota rijdne

1. Carapaz

2. Miguel Angel Lopez

3. Daniel Felipe Martinez

4. Roglic

5. Pogacar

6. Nieve

7. Majka

8. S. Higuita

9. G. Bennett

10. I. Izagirre

8 minuten geleden zei mdmazing:

Is dat echt? :tranen::tranen:

Jep. Na de ploegentijdrit door Sporza gepost op Facebook. :tranen:

8800 likes ook. ;c

1 uur geleden zei Buus:

Geen grap

WAT EEN BAAS

10 uur geleden zei Matthijs:

Tgoh ja dat gaan ek is moeten bekijken in ‘t roodboek, Michel.

Ik voelde het :lachen: