Sign in to follow this  
Mark1987

[PCM19|EXT_11] Remco Evenepoel

352 posts in this topic

Misschien vallen de resultaten een beetje tegen dit jaar, met een vijfde plek in de Giro en een vierde plek in de tour. Kan ik wat op het WK anders?

Eerst de BinckBank Tour. De ronde start met een vlakke etappe in Limburg, ach ja, had liever wat heuveltje gehad, maar goed. Bartholelemy wint de sprint voor Zitouni die tweede wordt. Ik word zesde. 

Ewan vertrekt naar Siemens en Geoghegan Hart gaat naar de Japanse ploeg Kawasaki. Kan ik nog een leuke ploeg vinden? 

De tweede etappe, een tijdrit van 9,3 km nu. Ze maken er een ploegentijdrit van. Tacx heeft de snelste tijd. Ze doen vast iets qua training anders dan wij. Team Sporza is het snelste, wij zijn 7 seconden trager. Van Aert in de leiderstrui. Die rijdt op zijn 36ste ook nog prima door. 

Gaviria wint de sprint in etappe 3, Zitouni sprint naar plek 3. Ik 7de. Zitouni stijgt naar plek 2 in de rangschikking en leidt het puntenklassement.

Etappe 4 is weer een sprintetappe. Gaviria wint de sprint, maar Zitouni is tweede en pakt met 5 seconden de leiderstrui!

Euskatel biedt me een vergelijkbaar contract aan als Belkin. Ik wacht liever het WK af. 

Etappe 5 heeft wat heuveltjes, ik moet zorgen dat ik goed voorin blijf zitten en Zitouni bescherm. Hirschi wint net vanuit de vlucht, Zitouni sprint naar plek 3 en ik naar plek 4. Dat is niet verkeerd. 

Etappe 6 heeft veel heuvels, kan Zitouni dit aan? Zitouni houd ik goed voorin en we zitten nu met 8 in de voorste groep. Dit gaat goed, met nog 11 km te gaan. Vabic wint de sprint van Zitouni, ik word vierde net achter Gaviria. Geen slechte etappe zo!

De slotetappe, Zitouni heeft 15 seconden op Van Aert, maar de slotetappe heeft kasseien erin, dit gaat lastig worden, misschien moet ik iets proberen. Zitouni zit er doorheen, ik blijf bij Van Aert en zit nu met 10 15km van de streep. Benoot valt aan en ik volg hem daarna ga ik zelf! Van Aert klopt mij net op de streep, door bizar de kasseienklim op te knallen. Ik word tweede. Ik word ook tweede in het eindklassement. Gaviria pakt de puntentrui voor Zitouni, dus we verliezen alle klassementen. 

Cyclassics Hamburg

Ik houd Zitouni, onze kopman goed voorin, maar besluit aan te vallen 4 km van de streep, de bochtjes goed aansnijden geven met best wat voorsprong. Ik win, mijn kopman wint de sprint, dus 1 en 2, in deze klassieker, dat is niet verkeerd. 

Bretagne Classic

Ik ben kopman in deze vlakke etappe. Of ja, er zijn wat kleine heuveltjes. Ik val aan op 10 km van de streep en blijf het peloton voor met 20 seconden. 

Aangezien ik nog geen contract heb voor volgend seizoen doet Team Ineos een aanbod, maar dat is 172.000 euro per maand, niet interessant. 

QP de Quebec

Ik ben sowieso de kopman van mijn ploeg, maar mijn team heeft slechte dagvormen -5 -5 -4 -4 -3 0, ik gelukkig +1, haha.

Met 6 km te gaan, valt Minelli aan, een renner van Euskatel. Ik neem over en val nog een keer aan. Nog 2 km te gaan en ik heb 10 seconden. Ik blijf net Jany en Van Aert voor! 

GP de Montreal

Jany en Van Aert vallen aan op 30 km van de streep, ik rijd zelf naar de voorste 6 toe, met 26 km te gaan. Ik val op het klimmetje aan, maar het wordt dichtgereden. Ik ga nog een keer aan op 5 km van de streep om de sprint te ontlopen. De Matteo rijdt naar mij toe, ik laat hem de kop pakken, ik moet hem toch wel kloppen in de sprint of niet? Ook Van Aert komt terug, ik moet de kop pakken en win de sprint van kop af aan, net voor Van Aert. 

Gooikse Pijl

Ook een wedstrijdje in voorbereiding op het WK. Op de Paddestraat val ik aan op 10 km van de meet. Ik pak al snel een halve minuut. Ik houd stand en win met 35 seconden voorsprong! Ben ik klaar voor het WK of ben ik klaar voor het WK?

WK ITT 48 km Doha

Ik geef 24 seconden toe bij tussenpunt 1. En er moeten nog een hoop favorieten starten. Dat is 49 seconden bij tussenpunt 2. Leguina is het snelst. Ik besluit wat te versnellen, de tweede tijd achter Leguina bij het laatste tussenpunt, kan ik hem kloppen op de streep? 11 seconden sneller op de streep! Kan ik de rest voorblijven? Dean Brown (AUS) is 33 seconden sneller bij tussenpunt 3. En verslaat me met 10 seconden op de streep! Een zilveren plak. Die had ik nog niet. 

WK RR Leeds-Harrogate 285 km

Ik val aan op 5 km van de streep als iedereen wat terugvalt qua snelheid. Ik win solo. Nikolaev probeerde solo naar mij toe te rijden en verdient zo een zilveren plak. Laat het contract maar komen! Wie wil de wereldkampioen in zijn team? Belkin geeft me een beter bod nu, maar 1000 euro per maand onder mijn huidige salaris, dit is nog wel te doen! Ik kan de champagne nu met korting kopen! 

Il Lombardia

Ik blijf bij de favorieten. Tombesi valt aan op de Civiglio, ik volg. Tombesi valt aan op het laatste klimmetje (Monte Olimpino). We rijden met 4 naar de streep. Ik pak het wiel van Tombesi. Tombesi wint vanaf de kop en ik sprint naar plek 4. Bizar dit. Jany (Nike) en Sergienko (JEEP) komen wel op het podium. 

Resultaten seizoen 13 - 2031

WK RR - Goud

WK ITT - Zilver

Tour de France - 4de AK, winst puntentrui, etappe 4, 8, 10 en 17.

Giro d'Italia - 5de AK, etappe 4 en 11.

Ronde van Vlaanderen - 6de

Parijs-Roubaix - 9de

Luik-Bastenaken-Luik - Tweede

Il Lombardia - 4de

Tour Down Under - Tweede en winst puntenklassement

Parijs-Nice - 6de en winst puntenklassement

Tour de Romandie - 8ste

Dauphiné - Tweede en winst puntenklassement

BinckBank Tour - Tweede

Amstel Gold Race - Winst

Clasica San Sebastian - Winst

Cyclassics Hamburg - Winst

Bretagne Classic - Winst

Quebec - Winst

Montreal - Winst

BK ITT - Winst

BK RR - Derde

WT Ranking - Winst met 8055 punten

De sleet begint er wel een beetje op te komen.

Seizoen 14 - 2032

Ik start mijn seizoen in Tour Down Under, ik weet etappe 4 te winnen en het eindklassement. Ook de punten en bergklassement gaan naar mij.

Cadel Evans Great Ocean Race kom ik niet aan sprinten toe. Ulicny wint. 

De UAE tour rijd ik ook, maar hier word ik van het podium gereden (4e plek), na etappe 4. Wel win ik de puntentrui

Pidcock wordt vijfde in Kuurne-Brussel-Kuurne, ik heb net geen 100 km op kop voor hem gereden.

Nedrebo wint Strade Bianche, ik kom niet verder dan plek 7 in dezelfde groep. 

Parijs-Nice

De tour begint met een eenvoudige vlakke etappe, een dag na Strade Bianche. Pidcock sprint naar plek 5, ik word 7de. Gaviria wint, die blijft ook goed op leeftijd. Wint zelfs op 37-jarige leeftijd. Krsko wint vanuit de vlucht, ze blijven net het peloton voor. De derde etappe is weer een sprint, waar ik de snelheid zo hoog breng door een late uitval, waar Lelarge uiteindelijk wint. Ik val aan in etappe 4, die een wat lastige finish kent. Ik win de sprint van Bernal, Dolan en Hirschi. Ik pak ook het geel. Nu de tijdrit, etappe 5, ik moet helaas 22 seconden toegeven op Miranda en 20 seconden op Comte, beiden Team Ineos. Ik zak naar plek 4 op 16 seconden van het geel. Ik val aan in etappe 6, wat het loopt iets naar beneden ik word vierde achter de kopgroep. Iedereen krijgt dezelfde tijd als ik, behalve de drie koplopers, verspilde energie voor niks. Col du Torini, etappe 7, kan ik hier iets doen? Ik word zesde en verlies heel wat minuten op de koplopers, ik zak naar plek 3. Singh wint de etappe en Miranda wordt tweede. Ik pak wel tijd op Bernal. De slotetappe gaat naar de vluchters, ik val aan en pak wat tijd terug. Ik blijf wel op het podium staan.

Milan-Sanremo

Ik start met een dagvorm van -2, Parijs-Nice waren het allemaal positieve dagvormen, ach ja ik moet het er maar mee doen. Capo Melo, Cervo, Capo Berta gaan goed. De 5 koplopers hebben nog een halve minuut. Op de Cipressa worden ze gegrepen. Ik val aan in de afdaling van de Poggio en win solo! Ik houd mijn monument! 8 overwinningen hier, ik ben overduidelijk recordhouder! 

3 Daagse De Panne

Ik ga vroeg aan en weet de sprinters bijna te verrassen, ik word tweede. Milan Menten wint! Team Nike.

E3 Harelbeke

Ik geraak in topvom, maar voel me ook niet goed. Xhardez is kopman die niet met de favorieten meekan. Couceiro wint van Sega. Xhardez wordt twaalfde.

Of Remco beter kan dan dit?

Gent-Wevelgem

Ik doe de lead-out voor Pidcock die tweede wordt.

Dwars door Vlaanderen

Ik blaas mijzelf een beetje op onderweg dus kan helaas niet mee met de koplopers, wel word ik derde door nog weg te sprinten op het einde. Ik ben wel klaar voor De Ronde denk ik.

Ronde van Vlaanderen

Sharando gaat mee in de kopgroep van 14. Xhardez is de kopman. Met +4 dagvorm 78+5 kasseien moet ik wel wat kunnen. Met nog 60 km te gaan zit ik goed in het peloton. Sharando is gevallen maar zit weer voorin, vooraan. Ik verhoog het tempo op de tweede keer de Oude Kwaremont, ik rijd naar de kopgroep toe. Ik ben bijna bij Shardando. Achteraan gaan ze ook rijden. Met 40 km te gaan zit in met Zijlaard en Dewulf vooraan. Tobiasen van Sega is nog alleen bezig op kop. Met 25 km te gaan is hij gegrepen en rijd ik met Zijlaard, Van Aert, Doesburg, Dewulf, Malina en Stincheddu vooraan. De derde keer de Oude Kwaremont gaat ook prima, met een hoog tempo kan niemand aanvallen, even rusten tot de Paterberg. Van Aert valt aan en ik volg hem, pak meteen zijn wiel met nog 12,5 km te gaan. Van Aert met zijn 75 sprinten wel favoriet denk ik, dus ik pak zijn wiel en hoop hem te kunnen verrassen. Ik val aan op 2 km van de streep en niemand heeft nog energie op mij terug te pakken. Ik win de Ronde van Vlaanderen!!! Van Aert is tweede, Dewulf derde. Kopman Xhardez wordt zevende! België 1, 2, 3, 4, 7 en 9. Nederland 5 en 6. Nieuw-Zeeland 8 en Frankrijk 10. 4 keer heeft Van Aert hier gewonnen, dat gaat nog wel even duren, wil ik dat record pakken. 

Parijs-Roubaix

Xhardez weer kopman om een een of andere vreemde reden. 78+5 kasseien komt me wel uit. 80+2 kasseien heeft de kopman. Ik blijf veilig voorin het peloton zitten. Met 60 km te gaan is het peloton nu 39 man. Met 40 km te gaan hang ik er nog net aan en zitten we in een groep van 22. Taylor valt aan en ik zit kapot en cijfer me weg voor Xhardez die echt beter is vandaag! Met 6 km te gaan moet ik echt lossen. Er is een kopgroep van 5 vooruit met Zijlaard en Dewulf. Alles komt weer bij elkaar en zelfs ik zit erbij. Xhardez valt aan op 4 km van de streep en probeert een solo rondje in het stadion te doen. Hij wordt net gegrepen in de laatste honderden meters, Taylor (Team Elevate, Denemarken) wint de sprint van Van Aert (Team Sporza). Ik word 13de achter kopman Xhardez op plek 8. 

Edited by Mark1987