Sign in to follow this  
Mark1987

[PCM19|EXT_19] Remco Evenepoel

509 posts in this topic

Boucle Aulne start ik als kopman. Het is een heuvelachtige wedstrijd. Met 10 km te gaan is de kopgroep op een halve minuut achterstand en bestaat het peloton uit 36 renners. I+k rijd naar de kopgroep toe en met 6 km te gaan hoop op het beste. Lotto Soudal leidt het peloton die ons bijhaalt met 4 km te gaan. Ik pak het wiel van Marcynski. Ik sprint en word derde achter Vichot en winnaar McCarthy. 

Ik start in Luxemburg met een proloog. Men verwacht dat ik in de top 15 rijd. Ik start als laatste bij DQT. Italië is 1-2-3 voorlopig. Exact 16de met Haga als winnaar. Campenaerts wordt derde. Tja...-3 vorm van de dag helpt niet. Ik win de tweede tussensprint door een perfecte lead-out van Sabatini. In de eindsprint heb ik het verkeerde wiel en word 11de. Heuveletappe is etappe 3. De tussensprints falen hard, ik word 5de, tja dat gaat geen potten breken. Ik word 4de na wel voldoende bergpunten gesprokkeld te hebben. Felline wint de etappe. Man van de streek Drucker wordt 5de. Ik raak in topform want België Baloise start over 3 dagen met de 4de etappe van de Luxemburg tour heb ik nu een goede dag (+4), nog een heuveletappe komt niet slecht uit. Offredo haalt mij in met bergpunten met zijn verblijf in de kopgroep. Op de voorlaatste klim rijd ik met hulp van Cavagna naar de kopgroep toe en pak de bergpunten. Nu weer boven Offredo! Ik laat mij terugzakken naar het peloton van 32 man. Ik val aan op de laatste klim en trek onbedoeld de sprint aan van Bevin, wel word ik tweede. De slotetappe nu, de etappe eindigt in een heuvelsprint bergop. Felline wint in zijn gele trui de laatste etappe en ik word 10de in de etappe, win de bergtrui en word 7de in het algemeen klassement. Ook win ik het jongerenklassement. 

Belgium Baloise Tour start met een proloog van 6,4 km. Ik start als laatste van DQT. Ik start snel met de snelste tussentijd, Lemoine, Godin en Peyskens maakt de volledige top drie. Ik word helaas 15de met 2 seconden op de leider Godon. Patrick Leferere is boos op me, want hij had meer verwacht. Volgens hem heb ik de tijdrit niet goed ingedeeld. Ik kies een goed wiel van Bol dit keer en sprint naar plek 4, Coquard wint de etappe net voor Bol (plek 2). Etappe drie is een heuvel en kasseien etappe en ik ben een beetje moe. Met 20 kilometer te gaan en wat bergpunten gepakt te hebben is het peloton nu 29 man. Peloton wordt weer wat groter, na de terugkeer van de gelost renners, het heeft nu weer 127 renners. Ik start van voren op de Paddestraat. Ik rijd stevig op kop en het peloton heeft nu weer 34 en iets later daarna 55 renners. Ik sprint naar een vijfde plek. Cees Bol sprint nu wel naar de overwinning. De vierde etappe is een heuveletappe, ik val aan en krijg eerst 4 en daarna 18 mee met mij met nog 7 km te gaan. Hivert wint de etappe heuvelop en ik word derde, Devenyns heeft veel ondersteunend werk verricht. Ik ga weer level up naar level 8 nu en ik train als 'baroudeur'. Mijn heuvel gaat naar 79, proloog naar 77, kasseien naar 72, weerstand 74 (allemaal +1), acceleratie naar 76 (+2), tijdrijden naar 76 (+3) en uithoudingsvermogen naar 77 (+4). De laatste etappe is een sprintetappe dus goed rijden dan moet podium in het AK er in zitten. De kopgroep wordt in de slotetappe met 4 km te gaan gepakt. Ik pak het wiel van Teunissen. Hoelgaard wint ik word 17de maar klop Bol wel net. Hij wint wel het eindklassement en ik word derde daar. Niet heel verkeerd zo, denk ik. Lefevere is wel tevreden. 

ZLM Tour start met een proloog van 5 km. Doel is top 5. Jos van Emden is het snelst, Asgreen derde. 9de is mijn tijd. Van Emden wint. Sprintetappe met Jakobsen nu. Ik neem het wiel van Groenenwegen in de sprint, hij wordt tweede achter Capiot en ik word 7de. Ik rijd in de heuveletappe een perfecte sprint en win zelfs! Voor Hirschi en Capiot. Ik heb de leiderstrui nu! Van Avermaet wint de heuveletappe/sprint, ik word net vierde. Nu de slotetappe Capiot moet niet winnen of tweede worden. Maar ik sprint naar plek 2 achter Dupont, dus ik win in ZLM.

Belgisch kampioenschap tijdrijden nu. 9de word ik op 2'23" van Campenaerts. Kopgroep van 20 met minder dan 40 km te gaan in het Belgisch kampioenschap op de weg waar ik met Gilbert kopman ben van DQT. Naesen wint, ik word zesde in de kopgroep van 6. 

Ik sprint in de eerst etappe naar plek 3 in de Tour of Austria. Vijfde in de daaropvolgende sprint. Ik ben nu level 9 en mag nu WT races rijden, ook level 2 in technique nu. LLS wint de vierde etappe, ik word vijfde. Ik heb de jongerentrui nog steeds, maar zak van 2 naar 5 in het klassement. Een beklimming nu op de Edelweisspitz zit ik in de voorste groep met 12. Ik los als 10de. Volgende etappe is weer bergop, ik heb een slechte dag (-3) kijken of ik nog top 10 kan rijden. Knox houdt me goed van voren. Zimmermann wint, ik word 21ste. De kopgroep blijft vooruit. Hiermee blijf ik kennelijk 8ste in het AK. Ik eindig daarna in de voorste groep zonder mee te sprinten. Sarreau wint de 7de etappe. Op de Wien Khalenberg word ik 2de achter Luis Leon Sanchez. Die blijft aan de leiding staan en wint de ronde ik word 8ste in de ronde. Uiteraard wel weer de jongerentrui. Maar volgens Lefevere telt dat niet, ik had derde moeten worden. Ik besluit even een paar weekjes rustig aan te gaan doen om op adem te komen. 

Ik voeg CSS, BBT en de Canadese klassiekers aan mijn kalender toe, ik schrap Veenendaal en de Druivenkoers.

Ik mag nergens rijden van het team. Amador wint in Sebastian, waar ik niet mocht rijden, hoewel ik in topvorm was. De ploeg moet het maar doen met een 38ste plek met Jungels. De Tour ging naar Froome met Porte en Dumoulin op het podium. Ik start wel in Hamburg waar Naesen en LLS het peloton voor blijven. Ik rijd op het juiste moment het gaat dicht naar de groep daarachter. Naesen wint, ik word 15de. Quebec gaat prima, Dan Martin en Porte zijn iets sterker ik eindig achter hen in de sprint. 

Ik ga weer level up, nu train ik op rondes. Mijn stats zijn nu: 76 FL, 75 MO, 79 HL, 77 TT, 78 PRL, 73 COB, 68 SPR, 76 ACC, DH 75, BAR 74, STA 77, RES 74, REC 70. 

In Montréal rijden Dennis, Roglic en Polanc vooruit. De voorste groep sluit aan bij de 3 koplopers een groep van 13 sprint voor de zege, waaronder ik. Stuyven wint, ik word weer derde. Een goed weekend, hopelijk volgend jaar een zege hier of Vuelta. Ik wacht met het tekenen van een contract en ik weiger contracten van Caja Rural, W52 Porto, Selle Italia, en Wallonie Brussel. GP de Wallonie word ik vijfde achter winnaar Van Avermaet. WK tijdrijden ben ik geselecteerd. Ik verlies een minuut bij het eerst tussenpunt op Oliveira (dan de snelste). Dat verlies is 1'47" bij het tweede tussenpunt. 2'26" op de finish ook op Oliveira. Nu de rest nog. Rohan Dennis is wereldkampioen en Castroviejo tweede en Roglic komt nog net op het podium. Op het WK op de weg, rijd ik hard op kop voor Van Avermaet. Hij zit vooraan in de groep van 29 op het einde. Benoot wordt derde en Van Avermaet 6de. Groenenwegen is wereldkampioen! Ik eindig als 37ste. 

Edited by Mark1987

Kutgw remco

Het slot van het seizoen nu met Milan-Torino. Het lukt me niet om bij Adam te blijven. Ik word achtste net achter Nibali. Yates wint. Ik teken bij voor nog een seizoen bij DQT. Ronde van Zeeland voor ik afreis naar China. Ik sprint naar plek 2 en neem Hodeg mee op het podium. Cees Bol is echt een topsprinter, want hij wint meer. 

Nu sprinten in China Molano win, ik word achtste. Ploeggenoot Jakobsen 6de. Cees Bol wint natuurlijk weer Jakobsen nu podium, ik top 10. Halvorsen wint de volgende sprint. Konrad wint stage 4, Ik verlies wat tijd en word 8ste. Conçalves wint vanuit de kopgroep. Ik blijf vierde in het AK. Cees Bol wint de laatste sprint. Ik word 17de in de etappe, Jakobsen vierde. Aangezien LLS is gevallen, schuif ik op naar plek 3 in het AK. Mooi slot van het seizoen. 

Samenvatting van seizoen 2019 resultaten (minimaal HC):

WK RR: 37th

WK TT: 29th

Hamburg: 15th

Quebec: 3rd

Montréal: 3rd

Guangxi: 3rd

BK RR: 6th

BK TT: 9th

Duinkerken: 1st, stage 4, bergtrui en jongerentrui

Luxemburg: 7th, bergtrui en jongerentrui

Baloise Belgium Tour: 3rd

Nokere Koers: 17th

Scheldeprijs: 63th

Brabantse Pijl: 20th

Milaan-Turijn: 8th

Wij willen Remco vooral veel zien winnen.

Probeer ook tot minstens 2023 bij DQT #thewolfpack te blijven.

Edited by LSDS

16 uur geleden zei Mark1987:

Samenvatting van seizoen 2019 resultaten (minimaal HC):

WK RR: 37th

WK TT: 29th

Hamburg: 15th

Quebec: 3rd

Montréal: 3rd

Guangxi: 3rd

BK RR: 6th

BK TT: 9th

Duinkerken: 1st, stage 4, bergtrui en jongerentrui

Luxemburg: 7th, bergtrui en jongerentrui

Baloise Belgium Tour: 3rd

Nokere Koers: 17th

Scheldeprijs: 63th

Brabantse Pijl: 20th

Milaan-Turijn: 8th

Al met al een mooi eerste seizoen. Wel jammer dat je niet alles mocht rijden wat je wilde, want was wel benieuwd of je net als in het echt had kunnen verrassen in San sebastian.

Canadese klassiekers waren denk ik het beste vorig seizoen.

Dit seizoen is Parijs-Nice mijn doel, daarna Tour of California en daarna de Binck Bank Tour. Ik ben al ingepland dus dat moet wel goed komen. Ik begin mijn seizoen in TDU. De eerste etappe is een beetje heuvelachtig met een vlakke finish. Ik test mijn benen op het enige klimmetje en Alaphillipe was goed mee, hopelijk is de rest een beetje afgemat. Ik pak het wiel van Jakobsen die nu voor Team Ineos rijdt, de overloper... Wereldkampioen Groenewegen wint voor de overloper en Ewan, ik word 9de. 

Etappe 2 is weer een vlakke aankomst, hopelijk is Alaphillipe wat beter dan de 13de plek van de eerste etappe. Hij wordt 6de nu en ik eindig net buiten de top 10, omdat mijn sprint werd afgeremd door sprintaantrekkers. Groenewegen wint weer. 

Etappe 3 is licht dalen, met lichte heuveltjes vooraf. Groenewegen moet dit aankunnen. Het lijkt toch iets lastiger dan gedacht en Alaphillipe gaat aan, ik pak zijn wiel. Groenewegen zit wel in de voorste groep van 22 dus hij knokt goed, maar is wat naar achteren gezakt. Wellens Ulissi en Pinot rijden op het juiste moment weg en Pinot pakt de etappe, Alaphillipe 4de ik 6de. Groenewegen houdt de trui want iedereen krijgt dezelfde tijd.

Etappe 4 heeft een pittig heuveltje op 10 km van de finish daarna loopt het wel af. Er liggen kansen voor Alaphillipe. Ik ben als eerste boven op het laatste heuveltje en ik stort me in de afdaling. Ik win solo en krijg helaas dezelfde tijd als Groenewegen, dus hij houdt de trui. Ik ga wel level up (naar 12). Ik train op klimmen en mijn stats zijn nu: FL 76 MO 76, HL 81, TT 78, PRL 78, COB 73, SPR 68, ACC 77, DH 79, BAR 74, STA 78, RES 76, REC 72. 

Etappe 5 draag ik de jongerentrui en eindigt wat makkelijker dan de afgelopen 2 etappes. Het klassement gaat morgen beslist worden op Willunga Hill. Groenewegen wint weer en Sénéchal jat mijn boni's aan de streep want hij wordt derde en ik vierde. Sam Bennett was tweede. 

De slotetappe naar Willunga Hill nu. Ik ben als eerste boven op de eerste passage om de bergtrui te winnen nu de laatste passage. Nibali gaat en ik volg. Ook Ulissi en Valverde gaan. Pinot gaat, ik weet een beetje te volgen en wordt 2de. Alaphillipe 7de. Daarmee stel ik de bergtrui en de jongerentrui zeker, maar verlies het klassement met 4 seconden. 

Cadel Evans Great Ocean Race ben ik geen favoriet en het doel is in de top 50 te rijden. Blyte wint ik sprint naar plek 13. Na eerder een mislukte aanval. 

Edited by Mark1987

Werk aan je sprint remco!! :groen: 

Ploegentijdrit in Valencia nu bijna 20 seconden sneller dan Katusha en Jumbo. Dat is bijna een halve minuut op de finish line! Education First komt nog op 17 seconden, maar wij winnen! Alaphilippe de leiderstrui en ik op 2 seconden, want ik kwam als zesde over de streep. 

Etappe 2 is een bergop finish dus ik moet die 2 seconden wel goed maken denk ik :) Alaphilippe is bang voor de kopgroep met Rojas, maar ik besluit niet te luisteren naar hem en vind maximaal 2 minuten ok. De Plus en Mühlberger zijn in de aanval met 6 km te gaan, ik zit nog bij onze kopman. Hij rijdt zelf het gat dicht met ook een Dan Martin, ik blijf in het wiel bij Alaphilippe. Hij zet aan op 1 km en is kapot, mijn moment nu! Laurens de Plus wint ik word tweede! Ik heb wel de leiderstrui nu met 4 seconden!

Edited by Mark1987

11de in de daaropvolgende sprintetappe. Etappe 4 eindigt met een afdaling en een klim. Ik heb geen goede dag, maar mijn klimmen lijdt er niet echt onder alleen mijn weerstand, uithoudingsvermogen, tijdrijden, kasseien en afdalen. Ik moet lossen net voor de laatste klim, Alaphilippe zet de sprint aan in de kopgroep en wint, ik word 7de. Ik zak naar plek 4, Carapaz en Wellens. Ik word 7de in de laatste etappe en 4de in het algemeen klassement. Ik win wel de puntentrui en de jongerentrui. 

Tour de Haute Var nu, zonder de Col de Vars, ook al klinkt het op de NOS met Ducrot hetzelfde. De Evenepoel show is dan ook beter op Sporza te volgen. Ik word vijfde met de heuvelaankomst bergop.

De tweede etappe heeft een klimmetje op het einde en dan 15 km. Ik ben als eerste boven, maar beland in de voorste groep met 8 met leider Bardet. Er rijdt een groep met 5 weg en het lukt me niet op daarbij te blijven. Ik win de sprint in de groep daarachter en wordt dus 6de. 7de in het AK nu.

De slotetappe is bergop. Guillaume Martin wint voor Bardet. Ik word net derde voor Teuns. Bardet wint het klassement. Ik word zesde in het eindklassement.