Sign in to follow this  
Mark1987

[PCM19|EXT_19] Remco Evenepoel

519 posts in this topic

4 uur geleden zei Mark1987:

Ja, klimmen is lastiger op Extreme dan sprinten. Ook al heb ik weinig sprinten stats, plaatsen en op juiste moment aangaan lukt goed. Sprinten is meer skill dan klimmen en op extreem zijn die tegenstanders een paar punten beter dan hun stat. Dus heb betere stats nodig om Bernal te verslaan op een lange klim. 

Had inderdaad hetzelfde met mijn Pro Cyclist. En dan was hij eigenlijk zelfs een pure klimmer, maar met een acceptabele versnelling en het volgen van de juiste wielen kun je vrij easy bij de eerste 10-15 sprinten zelfs als non-sprinter.

7 minuten geleden zei Jimski:

Had inderdaad hetzelfde met mijn Pro Cyclist. En dan was hij eigenlijk zelfs een pure klimmer, maar met een acceptabele versnelling en het volgen van de juiste wielen kun je vrij easy bij de eerste 10-15 sprinten zelfs als non-sprinter.

Hoe was zijn vlakke stat? Ik wil wel eens een renner hebben die echt een pure klimmer is en dus maximaal 65 op vlak, bij het begin 55 ofzo. 

Etappe 20 en ik ga in de aanval vanaf het begin ik ga gewoon erin vliegen en zien waar het schip strand. Aru en Mas zitten ook in de kopgroep met mij. Aru wint de eerste bergsprint en houdt virtueel zijn blauwe bollentrui. Aru moet op de tweede klim lossen en ik rijd nu bij Bennett en Caruso. Ik ben de tweede klim net als tweede boven. Caruso valt aan in de afdaling en ik kom weer een beetje op energie bij Caruso en Higuita. Bilbao zit er ook weer bij nu en Caruso valt terug naar de groep. Higuita valt aan, maar ik rijd gewoon een hoog tempo en kom als eerste boven. De klim daarna is Bilbao sterker en is eerder boven. Higuita blijft bij mij in de afdaling. We komen weer bij elkaar en op de klim gaan Higuita en Bilbao aan en ik rijd goed op tempo daarachter. Ik rijd in de afdaling het gat dicht en we beginnen met zijn drieën de slotklim op 3 minuten. Ik val aan met 5 km te gaan. Ik bouw snel de voorsprong uit naar 46 seconden. De andere 2 worden gepakt en met 2 km te gaan zit Lopez in mijn wiel. Met een kilometer te gaan moet ik passen, ik sta nog een kleine 20 seconden voor op de 7 waaronder Bernal. Zij komen er hard langs, ik weet nog net 10de te worden. Lopez wint de etappe. 

De slotetappe nu, ik ga mijn eerste grote ronde uitrijden en ik sta nu 11de! Gelukkig maar 100 km en sprinten, dat moet wel lukken! Een halve minuut pakken op de nummer 10 (Sivakov) gaat niet lukken in deze etappe. Ik val 'zonder erg' in de sprint. Modolo wint de etappe .Ik verlies 1'42" en word nu 13de. 3 km regel bestaat hier niet :(. Derde in de puntentrui classificatie, vierde bergtrui en jongerentrui derde. Bernal op 20 minuten :s. 5 minuten heeft hij nog op de nummer 2 Buchmann en 6 minuten op de nummer 3 Lopez. 

-GP de Wallonie nu, met een heuvelop sprint en die win ik. Oomen en Formolo 2 en 3. Ik win overtuigend met 11 seconden. 

WK TT nu, zonder Campenaerts. Er wordt gehoopt op een top 10 plek voor mij. Yates is zelfs het snelste nu. 23ste bij het eerste tussenpunt. 7de bij het tweede tussenpunt. Castroviejo is het snelste nu. Rohan Dennis wint! Ik word 8ste met 2'38" achterstand. Niet verkeerd.

WK RR word ik ook geselecteerd, maar ik ben verre van favoriet want het super vlak. De tijdrit was zwaarder qua parcours. Dit is 260 km vlak. Debusschere en Van Avermaet zijn de kopmannen. Ik neem het wiel wel van Groenewegen. Sagan wint, Van Avermaet 7de is de beste Belg. Plek 11 voor mij. 

Edited by Mark1987

Giro dell'Emilia nu, waar ik als kopman start. Ik win met een goede Mas die mij met 1 km te gaan afzette op de laatste klim. Er staat geen maat op Bernal in Milan-Torino, die Yates naar plek 2 helpt. Ik word 7de. 

Alaphilippe kopman in Lombardia, maar ik ook, het doel is plek 10. Met 40 km te gaan zit Alaphillipe in de kopgroep vooraan en Dan Martin is op solo avontuur. Landa rijdt me naar de kopgroep. Dan Martin is ook terug gevallen. Ik rijd op kop met 12 km te gaan over de een-na-laatste klim. Ik neem het wiel van Alaphilippe. Kwiatkowski gaat solo weg uit de kopgroep. Hij wint Wellens wordt tweede ik sprint naar plek 3. Alaphilippe vierde voor Yates en Van der Poel. En Dan Martin die heeft gesmeten met zijn krachten. 

Paris - Tours een dag later. Ik word 9de en help Hodeg naar plek 7. Démare wint. 

Edited by Mark1987

Op 23-8-2019 om 17:44 zei Mark1987:

Samenvatting van seizoen 2019 resultaten (minimaal HC):

WK RR: 37th

WK TT: 29th

Hamburg: 15th

Quebec: 3rd

Montréal: 3rd

Guangxi: 3rd

BK RR: 6th

BK TT: 9th

Duinkerken: 1st, stage 4, bergtrui en jongerentrui

Luxemburg: 7th, bergtrui en jongerentrui

Baloise Belgium Tour: 3rd

Nokere Koers: 17th

Scheldeprijs: 63th

Brabantse Pijl: 20th

Milaan-Turijn: 8th

Samenvatting van seizoen 2020 resultaten (minimaal HC):

WK RR: 11th

WK TT: 8th

Vuelta: 12th, stage 12

Lombardia: 3rd

LBL: 20th

TDU: 2nd, stage 4, klimtrui en jongerentrui

Paris-Nice: 10th, puntentrui en jongerentrui

Baskenland: 9de, etappe 1 en 2, puntentrui en 3 dagen leiderstrui.

Dauphine: 12th

Polen: 1st, etappe 4, 5, 6 en 7, punten en jongerentrui. 

Binck Bank Tour: 5th en jongerentrui

Waalse Pijl: 2nd

Tour of California: 1st, puntentrui en jongerentrui.

Cadel Evans Great Ocean Race: 13th

Driedaagse De Panne: 6th

Eschborn-Frankfurt: 1st

BK RR: 4th

BK TT: 2nd

Wallonie Tour: 1st, etappe 3 en 5, punten en jongerentrui

Giro dell'Emilia: 1st

Milan-Torino: 7th

Paris-Tours: 9th

Eerste etappe in Ackermann naar winst, ik naar plek 10. Kristoff naar plek 19 (hij is de vervanger van Viviani die naar plek 3 sprint voor Astana). Kristoff bewijst zijn klasse in de tweede etappe en weet te winnen. 

Etappe 3 win ik de eerste tussensprint door het peloton te verrassen. Ik laat me lekker in het peloton zakken daarna, een groepje van 25 sprint voor de zege. Benoot zet aan maar Matthews en ik komen er over heen. Ik dus tweede na de man van Education First.

Tweede in het AK met een heuveletappe nu dat eindigt met een afdaling. Ik val aan op het laatste klimmetje en ik krijg Moscon, Hirschi, Adam Yates en Madouas mee. Ik stort me in de afdaling en pak al snel 25 seconden en ik win de etappe! Dat is mooi gelijk de leiderstrui nu. De voorste groep krijgt dezelfde tijd om een of andere reden, maar dan maar 11 seconden op de nummer 2 Dan Martin. 

Etappe 5 is een sprintetappe. Viviani wint ik sprint naar plek 10.

Slotetappe naar Willunga Hill nu, ik moet nu het klassement gaan winnen toch? Heel mijn ploeg zet ik op kop, Mas beschermt mij. Schachmann is in de aanval maar valt voordat de laatste klim begint. Ik blijf bij Dan Martin en weet net op tijd te punchen om ook hier de zege te pakken! Tour Down Under heb ik gewonnen! Ik win ook de punten, berg en jongerentrui.