Sign in to follow this  
Mark1987

[PCM19|EXT_7] Remco Evenepoel

188 posts in this topic

Oei, de Riccò-verwijzing. Evenepoel is wel degelijk een type Riccò trouwens, houdt ook van lekkere uitspraken. Saunier Duval it is, dus.

Nee. Plus dat doet er ook niet toe toch?

Moet nog even afwachten welke contracten de vuelta op gaat leveren. Als Saunier Duval een mooi contract aanbiedt dan geef ik het een kansje. Voorlopig even voor Ineos presteren in de vuelta. 

La Vuelta (etappe 7 t/m 13)

Etappe 7 is een heuvelachtige etappe. Wellens gaat aan in de laatste kilometers ik volg hem en klop hem in de sprint. 

Etappe 8 zit ik verkeerd geplaatst in de heuveletappe, ik sprint niet mee.

Etappe 9 finisht bergop. De kopgroep vind ik niet gevaarlijk en zij mogen wat bergpunten snoepen. Ciccone en Herrada vallen aan en ik probeer er naar toe te rijden, ik zit helemaal kapot en dan komt de groep erachter ook aan, bij de versnelling daarna moet ik lossen. Carapaz wint de etappe, ik word 9de en verlies een minuutje. De rode leiderstrui houd ik nog. Ik houd 19 seconden op Landa over.

Etappe 10 is een sprintetappe die naar Viviani gaat, ik sprint naar plek 6.

Etappe 11 is een heuveletappe en ik ga op de slotklim die daarna nog een afdaling heeft aan om de voorste groep wat uit te dunnen en de kopgroep niet te ver uit te laten lopen. Nog 20 hangen aan mijn wiel en nog 4 zijn vooruit. Kotula wint door in de laatste meters de koplopers te passeren. Ik zit veilig in de groep. 

Etappe 12 finisht met een sprint bergaf. Dit is er een voor mij. Ik ga vroeg aan en blijf iedereen voor in de sprint. Ciccone 2de, Landa 3de.

Etappe 13 eindigt met een klim en een bergop finish. 21 seconden verdedigen t.o.v. Landa. Teuns en Lutsenko zijn nog 20 seconden vooruit op de slotklim en Jungels gaat aan met 3,5 km te gaan. Ik sprint met Landa om de zege en in de fotofinish wint hij helaas. Maar de trui houd ik.

La Vuelta (etappe 14 t/m 21)

Ik raak in topvorm vanaf deze etappe, een simpele bergop aankomt. Landa op 17 seconden, ik moet op blijven letten. Alle klassementen leid ik nog, al verlies ik wat bergpunten, omdat de nummer 2 in de kopgroep zit. Dylan Teuns loopt dus wat in op mij. Hij heeft met Lutsenko 40 seconden voorsprong op de groep met favorieten met 5 km te gaan. Ik maak tempo en de koplopers worden gepakt met 2 km te gaan. Ik ga vervolgens in het wiel van Landa zitten. Hij wint van kop gaat hij de sprint aan, maar ik word nog wel 2de. Dus ik houd nog net de leiderstrui. 3 seconden is het verschil nu. 

In etappe 15 is de slotklim nog pittiger, het gaat lastig worden om de trui goed te verdedigen ben ik bang. +2 dagvorm gaat hopelijk de schade beperken. McCarthy voel zich heel goed +4, dus daar heb ik ook wat aan. Sivakov +1, lijkt ook in orde. Lutsenko rijdt zich virtueel in de bergtrui, want hij zit weer in de kopgroep. Dombrowski gaat vooruit en Bernal, Quintana en Yates zitten er doorheen. Sivakov is de laatste die de koplopers nog terug kan halen voor mij.  Op 8 km van de streep moet ik alleen door. Ik pak een minuut op de groep met favorieten en rijd nu alleen met Herrada (SAU). Herrada lost op 3 km bij mij. Ik zit helemaal kapot op 1 km van de finish. Ciccone (ICA) weet bij mij aan te sluiten. Ik klop hem net in de sprint voor de etappe! Landa wordt derde op gepast afstand.

De 16de etappe is een individuele tijdrit, ik voel me een beetje moe, ik ben benieuwd hoe de tijdrit me vergaat, normaal gesproken moet ik wel tijd kunnen pakken op Landa en Ciccone.  Ik heb 46 en 1'46" voorsprong. 32,1 km knallen! 42'02" van Bob Dolan (SIE) is de snelste tijd nu. Landa is 3 seconde sneller bij het eerste tussenpunt, Ik ben de snelste bij punt 2. 41'53" ik ben sneller dan Dolan en win ook tijd op Landa 1'12", geen verkeerde dag zo. Ook CCC biedt me te weinig en ik teken nog niets.

De 17de etappe eindigt weer met een klim, ik verdedig bijna 2 minuten, dan moet lukken denk ik. De kopgroep van 9 vind ik niet zo gevaarlijk. Dombrowski staat ver achter me in het algemeen klassement en bergklassment. Toch wordt de kopgroep weer teruggepakt, omdat anderen nerveus worden. Een nieuwe kopgroep ontstaat met Champoussin (CCC), Ion Izagirre (Bahrein Merida), Betancur en Viña (MOV). Yates valt geblesseerd uit. De kopgroep krijgt 14 minuten kado, Betancur slaat een gaatje voor de laatste klim. Ciccone valt aan, totdat hij ontploft, ik volg door mijn tempo iets te verhogen, ik val aan als hij gaat slingeren. Ik moet eraf en Ciccone en Landa gaan me voorbij. Ik verlies veel tijd helaas. Betancur wint de etappe, ik strand op plek 11 achter Kelderman (MTS). Ik kom in dezelfde tijd als Landa, maar houd nog net de trui, vanwege het puntenklassement. 

Ik sprint naar plek 5 in de 18de etappe, die eindigt in een sprint gewonnen door Groenenwegen.

19de is een vlakke etappe dat eindigt met een zware klim. Kan ik Landa achter mij houden? Nibali is weggereden uit de kopgroep en probeert de laatste klim alleen op te rijden met 8,5 minuut op de favorietengroep klinkt dat niet onaannemelijk. Ik moet Landa en Ciccone laten gaan en het lukt me niet een hoop tempo te blijven rijden. Izagirre wint de etappe, ik zak naar plek 2. Landa pakt 1'21" op mij.

De 20ste etappe heb ik als enige kans om het rood weer terug te winnen. Ik val aan, maar Ciccone en Landa zijn ook vandaag weer sterker, ook verlies ik de bergtrui aan Lutsenko die ook de etappe wint!

In de slotetappe lijk ik dus 2de in het AK te worden, maar wel het punten- en jongerenklassement te winnen! Ik rijd een sterke sprint, helaas is Viviani net iets sneller, maar ik word wel 2de!

De Primus Classic val ik aan, maar word teruggepakt ik eindig buiten de top 10. 

Het WK tijdrijden nu, ik start slecht met een halve minuut achterstand op Pedersen (TFS). Miranda (UAD) wint verrassend 8ste. 

Ik start als teammaat in het WK op de weg. Wellens of Benoot is de leider, tja alsof je daarmee wereldkampioen gaat worden. Het WK is weer in Engeland. Wellens wordt wereldkampioen, haha. Ach ja, weer eens wat anders. Ik word 10de. 

Mas wint Milan-Turijn, Sivakov wordt 2de, na met mij in de aanval geweest te zijn. Ik rijd naar een elfde plek.

Il Lombardia is de laatste koers dit jaar, ik zit er eigenlijk doorheen, maar ik moet dit monument toch wel rijden vind ik. 

Ik mag alleen onder druk tekenen anders sta ik zonder ploeg (maar zelfs dat mag niet), dus ik teken een slechter contract van €174k per maand. 

Ik rijd in Lombardije naar de kopgroep van 6 in de afdaling. Daarna val ik aan op de een-na-laatste klim en ga vol in de afdaling en vol op het laatste klimmetje. Ik win na een mooie solo, mooi einde aan aan een sterk seizoen!

Op 27-9-2019 om 18:49 zei Mark1987:

Ronde van Lombardije

Dit heeft weinig met Rotterdam te maken, ondanks Lombardije(n), misschien dat er nog wat Nederlandse renners goed zijn. Met 20 km te gaan zit ik in de voorste groep van 18, met Bernal als ploeggenoot bij mij. 

Mijn seizoen zit erop. 

Mijn resultaten (alleen WT en hoger):

Tour de France - 3de, PK, JK, etappe 3, 5, 6, 8, 17

Vuelta e España - 1ste, PK, JK, etappe 1, 2, 4, 6, 11, 13

WK RR - 1ste

WK ITT - 8ste

MSR - 6de

RVV - 8ste

Roubaix - 12de

LBL - 3de

Lombardia - 1ste

TDU - 1ste, PK, BK, JK, etappe 4 en 6

Paris-Nice - 1ste, PK, JK, etappe 1, 2, 3 , 7

Dauphiné - 6de, PK, JK, etappe 2

BBT - 1ste, PK, JK, etappe 5

E3 - 1ste

Gent-Wevelgem - 3de

Amstel Gold Race - 2de

Waalse Pijl - 1ste

Clasica San Sebastian - 1ste

Tour of California - 1ste, PK, BK, JK, etappe 3 en 6

Great Ocean Race - 1ste

Strade Bianche - 3de

De Panne - 1ste

Dwars door Vlaanderen - 1ste

Eschborn-Frankfurt - 1ste

Prudential London - 7de

BK RR - 1ste

BK ITT - 2de 

Seizoen 6 resultaten

Giro d'Italia: 1ste, puntentrui, jongerentrui, etappe 1, 4, 5, 9, 11, 14, 15, 16, 19

Tour de France: 4de, puntentrui, jongerentrui, etappe 10 en 19

Vuelta e Espana: 2de, puntentrui, jongerentrui, etappe 2, 3, 5, 7, 12, 15, 16

WK RR: 10de

WK ITT: 8ste

MSR: 9de

RVV: 2de

Roubaix: 43ste

LBL: 12de

Lombardia: 1ste

TDU: 1ste, klimtrui, jongerentrui, etappe 4 en 6

Tirreno: 1ste, puntentrui, klimtrui, jongerentrui, etappe 1, 4 en 5

Suisse: 1ste, puntentrui, jongerentrui, etappe 4, 5, 6

BBT: 3de, jongerentrui

E3 Harelbeke: 1ste

GW: 10de

AGR: 1ste

FW: 1ste

CSS: 1ste

Cadel Evans GORR: 1ste

Strade Bianche: 5de

3 Daagse De Panne: 8ste

Dwars door Vlaanderen: 1ste

Eschborn-Frankfurt: 6de

Prudential London: 12de

BK RR: 1ste

BK TT: 1ste

Tour Down Under

De eerste etappe sprint ik naar plek 4, achter winnaar Gaviria (CPT). Etappe 2 gaat naar Sagan (UAD) ik word weer vierde. Etappe 3 heeft veel kleine heuveltjes dat iedereen moe maakt en het peloton uit dunt tot 22 man, ik val aan op 4 km van de streep en kom solo aan! Ook weer de leiderstrui. Fitness van 73% :P Etappe 4 heeft een klimmetje op het eind, met daarna een afdaling, Ik val aan 500 meter voor de laatste klim en ga weer solo! Ik win weer en Alaphilippe is weer tweede. Etappe 5 is een sprint die gaat naar Doumen (ICA), ik werd verrast door het vroege aangaan van de voorste groep. Iedereen krijgt dezelfde tijd. Etappe 6 op Willunga Hill. start ik geblesseerd, maar ik weet nog naar plek 2 te klimmen achter Alaphilippe, en ik win de leiderstrui!