Syrtaki

Studeren - wie, wat, waar, wanneer?

7,287 posts in this topic

Veel geprobeerd?

Focussers, ik heb dringend wat concentratie- en motivatietips nodig :( 

Lig al sinds juli thuis bij m'n ouders beetje op bed na een operatie en probeer nu thuis wat colleges te volgen. Probleem is dat ik me er nauwelijks voor kan motiveren en mijn concentratie heel snel wegvalt (al een paar jaar een probleem) en volgende week al weer een tentamen is. Het is ook wel een kutvak met heel ergelijke docenten maar toch :( 

Wie redt me van de ondergang? :( 

En die videocolleges werken ook niet :L 

Ach wat heb je ook aan een Roemeense docent die halfbakken Engels spreekt en alleen maar voorleest en een mof die opleidingsdirecteur is ;c 

ID: 7286   Posted (edited)

* Structuur/Planning: Maak een planning en zet je op die momenten op z'n minst echt achter je boeken zonder afleiding. Pin je zeker de eerste dagen niet vast op hoeveel leerstof je op deze momenten wil gezien hebben. Als je dit een paar dagen volhoudt, gaat het vanzelf beter.

* Opsplitsing in delen: Ik deel altijd mijn cursussen in in hoopjes van enkele pagina's, zodat ik ongeveer elk kwartier tot elke twee uur kan zeggen dat ik een stuk volledig afgewerkt heb.

Voor mij werkt dit. Ik ga sinds een tweetal jaar wel steeds naar een bibliotheek/studieruimte om te studeren, maar voor jou is dat momenteel waarschijnlijk niet haalbaar.

Edited by LSDS
1 person likes this

Oh ja, en stuur een mailtje uit naam van iemand anders waarin je vraagt om geband te worden op dit forum. Naar het schijnt werkt dat ook.

5 people like this