Syrtaki

Literatuur, Filosofie, Religie en ander schriftelijk gezwets

751 posts in this topic

Geplaatste Afbeelding

Mocht je je superieur voelen aan de vrouw, lees dan Lof der Zotheid van Erasmus, hij beaamt - bijna als een hond - alles wat jij denkt te denken.

Ik heb gisteren dus een literatuur optreden van Buddy Wakerfield gezien, voor wie het niet kent (de meeste neem ik aan?) een slam-poet, ik wist niet wat ik precies moest verwachten, maar het was echt wel vet. Moeilijk om alles te volgen, maar wat echt bij me binnekwam vond ik super. En hij speelde heel geloofwaardig dat hij nerveus was voor ons kleine zaaltje met 25 mensen waar hij in Amerika voor 500 optreedt.

Ik kan me goed voorstellen dat voor 25 mensen optreden kutter is dan voor 500.

ik lees Grapes of Wrath van Steinbeck, ik zal binnenkort een essay schrijven voor jullie over diens thematiek.

1 person likes this

Wat is de beste website om boeken te bestellen? (lage verzendingskosten, snelle levering,..)

Voor engelse gewoon Amazon, dan krijg je na 25 pond gratis verzendkosten.

Bedankt, betalen altijd met VISA?

Welke? Ik heb Een Kus in de Nacht en Mijn Haar is Lang gelezen, en ik sta er nog altijd versteld van hoe die man maar kan blijven associëren.

De kus in de nacht zit ik nu rond pagina 200 en De Biografie van John Muts heb ik eergister net uit. Die laatste vond ik echt geniaal.

Bedankt, betalen altijd met VISA?

Wel volgens mijn vriendin, maar d=ze zegt dat paypal wellicht ook nog kan.

tender is the night van scott fitzgerald <3

ik lees Grapes of Wrath van Steinbeck, ik zal binnenkort een essay schrijven voor jullie over diens thematiek.

Mooi boek, al moet ik zeggen dat ik er niet helemaal doorheen ben gekomen maar dat lag eerder aan de omstandigheden. Is die priester, die van z'n geloof is gevallen geen prachtig voorbeeld van een post-modern mens? Dat haalde ik er in ieder geval uit.

Of mice and man vind ik trouwens ook prachtig. En de verfilming daarvan is ook ongekend goed.

Eindelijk klaar met 1984. Wat een fenomenaal boek. Begrijpelijk waarom het een must is voor iedereen die zich wat bezighoudt met literatuur.

1 person likes this

mwa 1984 wordt eerder geroemd om zijn ideeën dan om de literaire kwaliteiten van het werk.

Kent er iemand een site waar boeken gerated worden en dergelijke? Een beetje een Musicmeter maar dan voor boeken. En nee, geen Boekmeter want dat is niet bepaald representatief.

goodreads.com

Ik ga voor school op thema lezen - althans dat is de bedoeling - dus had ik het idee om België/Vlaanderen als thema te doen. Iemand een lijstje met goede boeken die goed te linken zijn aan stereotype Belgie of Vlaanderen of beschrijving van...