Syrtaki

Literatuur, Filosofie, Religie en ander schriftelijk gezwets

751 posts in this topic

41 minuten geleden zei SteJov:

Ik word wagenziek :(

Heb ik dus ook he. Zo'n naar gevoel. Enorm misselijk.

1 person likes this

2 hours ago, Zeus said:

Om te beginnen: Een goed boek lezen > De tijd dat je op Focus zit en berichten van aron24 en Jeis leest.

Ja dat sws. Stejov heeft maar geluk dat jij hier tenminste nog zit.

6 minuten geleden zei Jeis:

Ja dat sws. Stejov heeft maar geluk dat jij hier tenminste nog zit.

Weet je wie hier niet zitten?

Precies!

Miljoenen Armeniërs!

3 people like this

54 minuten geleden zei Fiets:

Precies!

Miljoenen Armeniërs!

Zijn er maar 600.000 ! 

14 uur geleden zei SteJov:

Een heel praktische vraag voor geoefende lezers hier: hoe slagen jullie er in om pakweg meer dan tien boeken op een jaar te lezen? Ik verval altijd in hetzelfde probleem: op voorhand zeggen dat ik veel zal lezen, maar uiteindelijk gaan de dagen voorbij, doe ik duizend-en-een andere dingen en slaag ik er maar niet in om een vast tempo aan te houden. Maken jullie echt tijd vrij, al is het maar een halfuur, om iedere dag wat te lezen of hoe zit dat? 

Mijn lijst van te lezen boeken is veel langer dan de momenten die ik momenteel effectief besteed aan lezen. Je koopt boeken/ontleent ze met het idee van "ik zal die wel eens lezen", maar je weet hoe dat dan gaat :( 

Dunnere boeken lezen helpt mij altijd, als ik een boek op (maximaal) twee dagen lees, heb ik instant zin om verder te lezen. 

En voor het slapen gaan helpt ook, maar merk dat ik zelf vooral lees tussen dat ik thuis kom en voor het avondeten, waardoor ik na het eten verder lees.

En keuzes maken, kijk momenteel veel minder films omdat ik lezen op dit moment verkies.

3 people like this

11 uur geleden zei Fiets:

Precies!

Miljoenen Armeniërs!

:tranen: 

In de categorie "Religie":

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3001995

Nu wordt "Kerstmis" ook niet "Jezusfeest" genoemd, ondanks dat er op die dag wel degelijk gevierd wordt dat Jezus er eindelijk is na vier weken advent (dus vergelijkbaar met het slotfeest van een specifieke religieuze periode). De naam Kerstmis verwijst daarentegen naar de kerstening van de heidense volkeren die door de invoering van het kerstfeest eind december in het christendom werden geïntegreerd.

Om maar te zeggen dat de term "Suikerfeest" nu toch ook al voldoende is ingeburgerd en op die manier een zekere historische waarde heeft. En het Suikerfeest mag dan wel meer zijn dan gebakjes eten: voor de leek is de benaming toch een gemakkelijk aanknopingspunt om meteen te weten waar het min of meer over gaat. 

Vandaar dus de vraag: "Suikerfeest" of "Ramadanfeest", welk alternatief is te verkiezen? 

Het zal mij eigenlijk een suikerige worst wezen.

Komt nog eens bij dat ik niet het idee heb dat je die vraag op de juiste plek stelt. 

Op 2016-12-18 om 20:32 zei Bram:

Geen idee waar ik het moet vragen, dacht dat er ergens een topic was voor wielrenboeken maar heb dat niet gevonden.

Maar iemand die al 'De val' van Matthias M.R. Declercq heeft? De moeite of niet?

http://www.wpg.be/manteau/de-val-0

Ik denk bv. direct aan @SteJov

Op 2016-12-18 om 22:01 zei SteJov:

Nee (nog niet), maar mensen die het hebben gelezen zijn zeer lovend.

Helemaal uitgelezen inmiddels, vond het een mooi boek. Goed geschreven en interessant natuurlijk.

Kent iemand nig een goede thriller (boek)? Wil graag in m'n vrije tijd wat meer tijd besteden aan het lezen van boeken. Vorige maand nog Gebroken van B.A Paris gelezen, was ik erg tevreden over...

43 minuten geleden zei tijs02:

Kent iemand nig een goede thriller (boek)? Wil graag in m'n vrije tijd wat meer tijd besteden aan het lezen van boeken. Vorige maand nog Gebroken van B.A Paris gelezen, was ik erg tevreden over...

Geen thrillers lezen.

Wat je wel moet lezen:

- W.F. Hermans
- Willem Elsschot
- Bernlef
- Hella Haase

1 person likes this