Tjebco

Ervaring | Ik heb net gereden

3,360 posts in this topic

Geplaatste Afbeelding

Post hier welke koers je net hebt gereden. De keuze is aan jou of je de uitslag er ook bij verteld!

Tjebco @PCM Focus

Met Belgacom-Lotto voor het eerst in de drie seizoenen de Ronde van Polen eens (echt) rijden en een verslag van maken! :) 

Zonder absolute toppers. 

Tour Down Under met m'n zelf verzonnen NOS team. Drie etappes met Van Hummel gewonnen en vierde in AK met Westra, AK werd gewonnen door Lastras.

Laatste etappe van de Ronde van Turkey voor mijn nieuwe carrière. :)

Rijdt nu met Rabobank Parijs-Nice. Renshaw heeft de groene trui, maar ik zou graag ook de gele trui pakken met Gesink. Er is nog 1 rit, een tijdrit van 6,9 km die als een zware rit beschouwd wordt. Gesink staat 4e op 49'' van de eerste Roy. Dus ik dacht, ik kan nog winnen! Enige echte belager (volgens mij) is Voeckler, die staat voor mij en heeft ook nog een aardige tijdritstat. Is er iemand die me ene precieze tactiek kan uitleggen zodat ik eventueel nog kan winnen? Of is dit helaas toch niet meer mogelijk? Voeckler staat maar zo'n 10 a 15 seconden voor mij, dus dat moet lukken. Of is het toch niet meer mogelijk om Parijs-Nice te winnen?

Toon het profiel eens, kan ons verder helpen! :)

Niets is onmogelijk trouwens ;)

Dit is het profiel, heb me van afstand vergist, het is 9,8 km...Geplaatste Afbeelding

Verder is het klassement zo: 1: Roy, 2. Voeckler (op 23'' dacht ik) 3. Spilak (op 43'') en 4 . Gesink (op 45''). Kunnen jullie me zeggen hoe ik deze rit moet rijden en er het maximale kan uithalen? En Roy heeft een TR stat van 74, dus ik moet hem kunnen kloppen met Gesink denk ik. In ieder geval moet ik minstens op het podium kunnen geraken.

Dit is het profiel, heb me van afstand vergist, het is 9,8 km...Geplaatste Afbeelding

Verder is het klassement zo: 1: Roy, 2. Voeckler (op 23'' dacht ik) 3. Spilak (op 43'') en 4 . Gesink (op 45''). Kunnen jullie me zeggen hoe ik deze rit moet rijden en er het maximale kan uithalen? En Roy heeft een TR stat van 74, dus ik moet hem kunnen kloppen met Gesink denk ik. In ieder geval moet ik minstens op het podium kunnen geraken.

heeft Gesink meer dan 74 TR? DB blunder  :facepalm:

Tijdrijden is ook verre van mijn sterkste punt, maar je moet zorgen dat je balkjes ongeveer gelijk leeglopen, maar dat je op het einde toch nog wat over hebt, omdat je daar het meeste verschil kunt maken. Probeer met je knechten vanalles uit. Ik zou hier bvb proberen om eerst op 72% te rijden en zien wat dat geeft. Kan je hoger of niet? Moet je zelf wat aanvullen :)

Tijdrijden is ook verre van mijn sterkste punt, maar je moet zorgen dat je balkjes ongeveer gelijk leeglopen, maar dat je op het einde toch nog wat over hebt, omdat je daar het meeste verschil kunt maken. Probeer met je knechten vanalles uit. Ik zou hier bvb proberen om eerst op 72% te rijden en zien wat dat geeft. Kan je hoger of niet? Moet je zelf wat aanvullen :)

in zo'n tijdrit moet je maken dat op het vlakke je groene balkje minder snel leegloopt dan het gele, en dan kan je wat meer verbruiken op de berg zelf en daar kan Gesink het verschil maken!

Bij een tijdrit bergop is het toch vooral de klimstat belangrijk en de tijdritstat veel minder belangrijk?

Gezien ik wel eens een tijdrit bergop heb gewonnen met Henao terwijl die een erg slechte tijdritstat heeft.

Bij een tijdrit bergop is het toch vooral de klimstat belangrijk en de tijdritstat veel minder belangrijk?

Gezien ik wel eens een tijdrit bergop heb gewonnen met Henao terwijl die een erg slechte tijdritstat heeft.

Dit. En dan kijkende naar de klimstat lijkt Voeckler me inderdaad de enige concurrent.

Ik zoek meestal gewoon een percentage waarbij beide balkjes leeg zijn aan de meet. Gewoon even zoeken met percentages met renners die ervoor komen. Moet je er wel even op letten dat je het bij Gesink dan nog wel een paar hoger kan zetten. Je zit namelijk aan het eind van de ronde dus heeft Gesink waarschijnlijk meer groen dan je knechten. Komt ook nog bij dat het groen balkje in een klimtijdrit bij een hogere stat en dezelfde inspanning minder snel leegloopt, meen ik tenminste.

Bedankt, kan ik later nog gebruiken die tips! Het heeft helaas niet mogen baten, Voeckler heeft tijdrit en P-N dus gewonnen, Gesink is in de eindstand 4e geëindigd. Goed, dan kan ik deze tips nog voor later gebruiken!