Tjebco

Ervaring | Ik heb net gereden

3,359 posts in this topic

De aller geilste etappe gereden in de hele Giro :wub:  Mortirolo :poundit: 
Op de Mortirolo zelf ging ik met Landa en Aru naar kop toe en blijkbaar zaten de klassement mannen wat van achteren. Porte schoof mee en Rodriguez, Kreuziger, Mollema, Quintana en Uran etc. moesten allemaal van achteren komen. Rodriguez schoof aan en ik liet op 40km van het einde een gaatje vallen met Aru zodat Landa rustig kon wegrijden, dat lukte niet, want Porte schoof mee, dus ik viel kort aan zodat ik een gaatje had en dat lukte. Ben op bolletje 70 naar bovengereden en heb bovenaan de volle punten gepakt, waardoor hij virtueel "in de bollen" reed. 

Ben toen in de afdaling rustig aan gaan doen om wat energie te besparen voor de laatste "klim". Ik begon daar met 20 sec. voorsprong en had nog geel over, dus ben met bolletje 83 naar boven gereden en heb een gaatje gepakt van 1 minuut en heb volledig gebluft met Aru. Landa pakt mooi zijn 2e Giro etappe en Aru sprint nog naar een 2e plek toe voor het eremetaal! Sta ook mooi voor m'n doelstelling dat top 5 is en met de jongerentrui gaat het ook erg goed ! :) +4'05 op Quintana. 

3zwwhlytqpk.png

Edited by Andy Schleck

De sponsor is allen niet echt tevreden. 

Inderdaad en ik snap niet waarom, ik heb 11 renners uit Italië en ze zeggen dan:"Je hebt te weinig renners uit Italië".
Maar m'n resultaten zijn gewoon prima dus dan moet ik dat maar aanpassen in de editor :s

Wat me opvalt is dat de energie balkjes ontzettend snel leeg geraken in de berg. Bij positie houden 75 voor NIbali en Aru en kopwerk door Scarponi met bolletje 75 is Scarponi na een paar KM leeg. Nibali en Aru rijden zelf verder op bolletje 69 en zijn binnen 2 km leeg...

Meer mensen daar last van??

Bij oudere PCM reed ik op slotklim tussen bolletje 70 en 84 afhankelijk van de lengte van de klim.

Wat me opvalt is dat de energie balkjes ontzettend snel leeg geraken in de berg. Bij positie houden 75 voor NIbali en Aru en kopwerk door Scarponi met bolletje 75 is Scarponi na een paar KM leeg. Nibali en Aru rijden zelf verder op bolletje 69 en zijn binnen 2 km leeg...

Meer mensen daar last van??

Bij oudere PCM reed ik op slotklim tussen bolletje 70 en 84 afhankelijk van de lengte van de klim.

Ik reed net een heuveletappe met een renner van 71 tegen anderen van 72-73. Ik reed constant eigen tempo op 80, maar iedereen reed me gewoon voorbij. Ook was ik 2 km voor de finish al helemaal leeg. Ik vind het maar raar..

Ha heb net hetzelfde in dezelfde race. Tweede op 1 sec, derde op 4.

Na een goede Dauphine met Mollema (2de na een aantal bergritten en 4de na een tijdrit in het klassement.,Een goed vooruitzicht op de Tour dus. Ik heb zelf uit een aantal varianten zelf een Tour gemaakt die lijkt op de Tour van dit jaar. 

De proloog in Rotterdam won ik met Cancellara, 4 seconden voor op Van Garderen en 14 op Wiggins. In de daarop volgende rit naar Brussel won Kristoff voor Cavendish en Sagan. Met Danny van Poppel werd ik netjes vijfde. In de heuvelachtige rit naar Spa won Valverde voor Contador en Froome. Ik werd zelf negende me Mollema. Helaas geen eerlijke tijdsverschillen: de voorste groepen allemaal in dezelfde tijd terwijl er duideijk gaten tussen zaten. Ook verloor ik met Cancellara de gele trui aan Van Garderen door dat daar wel tijd tussen zat.

Dan was er de kasseien etappe naar Arenberg, waar ik met Cancellara Mollema goed van voren kon houden in een groep van 30 renners waar Sagan naar de zege sprintte voor Degenkolb en Kristoff. Ook pakte ik tijd op enkele belangrijke concurrenten zoals Quintana, Talansky en Peraud voor een mooie eindklassering. De vijfde en zesde etappe draaiden allebei uit op een massasprint waar Kittel won voor Cavendish en Kristoff. Met van Poppel werd ik respectievelijk 14de en 10de in beide sprints.

In de zevende etappe met aankomst op de Muur van Bretagne was ik met Mollema sneller boven dan Gerrans en Rui Costa.Op Contador en Froome boekte ik 45 seconden tijdswinst en nam ik de gele trui over van Van Garderen. Ook de achtste etappe draaide uit op een sprint waar Kittel weer eens de sterkste was ditmaal voor Kristoff en Matthews. Van Poppel behaalde een tiende plaats.

Voor de negende etappe stond een ploegentijdrit van 23 km op het programma. Mede door beulswerk van Cancellara werd ik derde op 11 seconden van Sky en Movistar en behield ik de gele trui. Contador verloor 27 seconden op Froome.

De eerste Pyreneeën rit ging over de Tourmalet naar Luz Ardiden waar Intxausti de etappe en de bolletjestrui pakte. Op 46 seconden werden Hesjedal en Valverde twee en drie en op 1.22 kwam Mollema in een groepje met Schleck, Contador, Talansky en Fuglsang. Op Froome pakte ik 23 seconden tijdswinst.

In de volgende overgangsetappe besloot ik met mijn eigen renner mee in de vroege vlucht te gaan en won ik voor A.Yates en Ludvigsson door ze in de sprint voor te blijven. Mollema eindigde in de groep met favorieten en behield de leiderstrui. De etappe erop volgde weer een aankomst bergop naar Plateau de Beille waar Kelderman weer een Nederlandse ritzege behaalde. Mollema eindigde op 16 seconden als tweede net voor Valverde. Daarachter verloren Contador en Froome 24 seconden op Mollema en verstevigde zo zijn gele trui. 

De dertiende etappe was een prooi voor Cavendish, hij won voor Kittel en Kristoff. Voor van Poppel hadden de bergen en de leiderstrui iets te veel energie gekost en hij kon geen rol spelen in de massasprint. 

In de rit naar Mende in etappe 14 was Froome de sterkste in een sprint heuvelop voor Mollema en Schleck. Contador verloor wel tijd op de voorste zes, namelijk 17 seconden. En in de vijftiende rit nam Kittel in de sprint revanche op Cavendish en bleef ook nog eens Kristoff voor en verstevigde zijn groene trui. Van Poppel kwam er weer niet aan te pas.

De zeventiende etappe naar Gap eindigde in een sprint welke ik won met een Regen voor Valverde en Kreuziger. Mollema en Contador konden na de beklimming ook in de afdaling voorin de eerste groep van tien blijven, wat Froome niet lukte, hij verloor 1.05 op de gele trui.

De vroege vluchters mochten uitmaken wie de eerste Alpenetappe zou winnen en op de beklimming naar Avoriaz was Landa sterker dan Brice Feillu en Vanendert. Mollema kon in het wiel van Contador blijven en pakte daardoor ook nog eens 42 seconden op Froome!

Twintig renners die na de beklimming van de Col de la Madaleine nog in de favorietengroep zaten mochten in St-Jean de Maurienne sprinten om de bloemen: Valverde won voor Froome en Vanendert. Mollema werd 6de en behield wederom de leiderstrui.

De negentiende etappe was een zware rit over de Col du Galibier en de Croix de Fer en kende een aankomst bergop in La Toursierre. Er werd de hele dag hard gekoerst door o.a Astana en Sky. Met Mollema die een hele slechte dag kende verloor ik maarliefst 3.51 op dagwinnaar Froome die alles aan gort reed en ook op Contador 1.02 pakte maar die wel het geel overnam van Mollema en zakte ik naar de derde plaats en zou het nog lastig worden om het podium te halen aangezien Valverde ook nog eens heel dicht op de vierde plaats stond. Maar liefst 20 renners kwamen buiten de tijd waaronder ook helaas Boy van Poppel zich bevond.

Twintigste etappe: Vanuit Modana over de Telegraphe en Galibier naar Alp d'Huez.(Etappe uit de Tour van 2011) Er werd vol gas de Col du Galibier op gereden en Mollema voelde zich uitstekend en handhaafde zich goed. In de vroege vlucht had ik Cancellara en Jungels mee en mede door Contador en Kreuziger kon ik in de afdaling van de Galibier samen met de regen die de etappe naar Gap won aansluiten met de voorste groep en zo een voorsprong van 1 minuut nemen op Froome.. Aan de voet van de Alpe-d'Huez begonnen we met een voorsprong van 1.23 op Froome met Contador, Kreuziger, Mollema en de regen. In de derde bocht van de klim slaat echter het noodlot toe:

CONTADOR RIJDT LEK!!! 

Kreuziger wacht op zijn kopman die ruim 3 minuten verliest en ook Froome voorbij ziet komen. Dan zit er voor Mollema maar een ding op: Gas Geven! Froome en Contador komen steeds dichter en dichter. In de bolletjestrui pakt Mollema de etappe! en dan is het wachten...

Op 45 tellen en 2.04 komen Froome en Contador binnen.

Na de etappe naar de Champs Elysée waar Cavendish wint voor Coquard en Kristoff ziet het podium het er als volgt uit.

6yf80o.png

24wvqqv.png

m8id0i.png

25gdykz.png

35mnkex.png

Ik ook, vooral als ik aanval of sprint #hoezouhetkomen

Ik ook, vooral als ik aanval of sprint #hoezouhetkomen

ha ha wat een grappig antwoord. Zoals ik al zeg: boleltje 69 en binnen 3 km klimmen zijn Aru, Nibali etc leeg...