Tjebco

Ervaring | Ik heb net gereden

3,356 posts in this topic

Zo aan het begin van het jaar is de vorm nog lang niet wat het wezen moet, dus zijn ritwinst, het bergklassement en een achtste plek in het klassement van de TDU een prima resultaat. Ook bij de besten in de Evans Road Race. Goed begin dus. 

jep, de dubai tour was wat meer een tegenvaller. enigzins te verwachten waarschijnlijk als je met zico waeytens als beste sprinter in de ploeg zit op een pannenkoekparcours :p. 

Nu bezig met ronde van Oman en de vorm is precies toch al gebeterd, zeker bij Van Avermaet. In de eerste rit werd hij 2e in de massasprint van een uitegerekt peleton (had ook wel dagvorm +5), in de tweede rit van Oman plaatste hij een versnelling op het laatste klimmetje voor de finish, enkel Contador, Nibali en Alaphillippe kunnen volgen. Wel iets te veel energie gestoken in de versnelling dus pas 4e in de sprint. In de derde rit niet mee kunnen doen voor zege want werd weggedrumd in slotkim, wel met het peleton bovengekomen. 

Halvewege staat Van Avermaet dus nog altijd 3e in het klassement. Proberen dat te verdedigen in de komende ritten

Edited by zjoere
typfout

Ok, nu ook de laatste drie ritten van Oman gereden. In rit 4 ging het veel bergop en bergaf, peleton viel constant in brokken maar Van Avermaet kon zich altijd goed van voor houden dankzij de hulp van het team. Uiteindelijk wint Brambilla de rit vanuit de vroege vlucht en finisht Van Avermaet 2e in de sprint van het nakomend groepje. Rit 5 was aankomst boven op green mountain, dus was een kwestie van proberen aan te klampen, uiteindelijk toch 3 minuten verloren op Nibali deze rit en gezakt naar een 6e plaats in het eindklassement. Laatste rit eindigde niptjes in een massasprint, Gaviria won, Van Avermaet en Stuyven beiden in top 10 gefinisht deze rit.

Van Avermaet sluit Oman dus af op een 6e plaats. De conditie voor het voorjaar ziet er dus veelbelovend uit.

Knap gedaan. Niet gek dat je veel verliest op een berg als Green Mountain.

Na de ritten in warme oorden was het eindelijk tijd om te koersen op de vlaamse wegen. Een terrein waarin onze ploeg enkele toppers bevat en de sponsor verwacht dan ook een prestatie. Het eerste doel van de sponsor is een top 5 positie in de omloop het nieuwsblad.

Ik begin de koers met volgende selectie: Van Avermaet, Stuyven, Sinkeldam, Van Keirsbulck, Wallays, Keisse, De Kort en Van Aert.

In het begin van de wedstrijd laat ik Sinkeldam meeglippen in de vlucht van de dag bestaande uit 11. Daarachter worden in het peleton Van Avermaet en Stuyven beschermd als de aangewezen kopmannen voor deze koers. Er ontstaat echter toch een scheurtje in het peleton en Van Avermaet zit op een slecht positie:

eTfN87U.jpg

De situatie wordt echter rechtgezet en Van Avermaet kan weer aansluiten. De voorsprong met de vroege vlucht wordt verder verkleind en de groep met favorieten wordt alsmaar kleiner. Wanneer de groep met favorieten tot op een halve minuut is genaderd slaat het noodlot toe: Sagan en Van Avermaet gaan samen tegen de vlakte in een groepje van 8 net op het moment dat Boonen en Kristof de sprong naar de kopgroep willen maken:

De03d6P.jpg

Stuyven laat de rest van de groep achter en zet solo de achtervolging in. Hij krijgt Boonen en Kristof echter niet meer te pakken. Kristof sprint naar de zege. Stuyven komt alleen binnen als derde op 1'53. In de achtergrond is er een samensmelting tussen verschillende groepjes gebeurd. Sagan spurt naar een 4e plaats op 2'05". Van Avermaet wordt uiteindelijk 7e in dit groepje:

oJ0EEpf.jpg

De dag erna werd Kuurne-Brussel-Kuurne gereden (wie had dat kunnen denken ;)). Mijn selectie bleef nagenoeg dezelfde met als enig verschil dat Van Avermaet een dagje rust kreeg en werd vervangen door Frison. Koen de Kort gaat meet in een eerste vlucht. Deze krijgt echter geen vrijheid van het peleton en wordt snel weer bijgebeend. Hierna ontstaat een nieuwe ontsnapping, deze keer stuur ik Iljo Keisse mee. Deze groep van 13 wordt doorheen het parcours flink uitgedund maar zal het wel halen tot de finish. In een sprint met 4 legt Iljo Keisse nipt de duimen voor Jelle Vanendert. De ploeg doet het een plaats beter dan gisteren maar de overwinning ontglipt ons twee keer. 

Ondanks de pech toch nette resultaten. Heb je trouwens wel eens overwogen je carrière te delen met ons via het carrièreboard op dit forum? Volgens mij lijk je daarvoor wel met de juiste insteek te spelen.

7 uur geleden zei tinyriconen:

Ondanks de pech toch nette resultaten. Heb je trouwens wel eens overwogen je carrière te delen met ons via het carrièreboard op dit forum? Volgens mij lijk je daarvoor wel met de juiste insteek te spelen.

dank je. Ik denk dat ik eerste nog wat deze carriere verder ga spelen om wat beter te worden. Misschien dat ik later wel eens een carrière start om hier te delen.

Ik heb de overstap gemaakt naar moeilijk (nadat ik twee keer met De Gendt een uitval op 20 km tot een goed eind had gebracht in sprintetappes leek het me wel tijd :p)

Tot nu toe twee koersen gereden en de resultaten vielen goed mee:

1e met Van Avermaet in de E3 en 6e met mollema in een finish bergop in ronde van Catalonië.

bwAY8n.jpg

De farce van de ploegentijdrit en eerste bergrit is deels vergeten nu. Piepoli reed met in zijn zog Simoni en Ricco weg op de slotklim, de rest had geen antwoord klaar en de twee kopmannen (Ricco voor puntenklassement/ritzeges, Simoni voor het klassement) rondden het perfect af. Deze ploeg <3

Edit: De dagvormen in de volgende rit :lachen: Nu verlies ik twee minuten op Evans en Di Luca in een rit van niets. ;c

Ag3E9B.jpg

Edited by LSDS

Heerlijk resultaat.. maar die dagvormen... af en toe zo achterlijk dat ik het gerechtvaardigd vind dat ik verkenningstages toepas.
-5,-5,-4 is wel heel droevig ja.

Nog maar een keer flink uithalen dan met deze lekkere ploeg!

UFI6K3l.png

Froome komt even de Tour domineren.

Dit was overigens de Tour 2012 op PCM 2017. Pakte nog drie ritzeges met Froome, één met Stannard na een lange solo en een sprintrit met Viviani. Thomas greep het bergklassement. Zo mooi hoe je met Sky de hele Tour kunt domineren hè :lachen:.

Dat zijn flinke verschillen zeg! En ook opvallend dat uitgerekend Valverde best of the rest is in dit veld. Bijzonder sterk deelnemersveld. Lekker gedaan.

Free Landa!

Bizarre rit in de Tour gereden, die tot dan toe heel geloofwaardig was. Elf ritten gereden met LottoJumbo-NL. Tot nu toe twee ritzeges gepakt met Groenewegen (precies dezelfde als in het echt). In de eerste twee bergritten zijn Froome, Dumoulin en Roglic de beste klimmers en staan vlak achter elkaar in het klassement. Dumoulin staat op 1 door een goede kasseienrit. Een minuutje of twee daarachter staat Kruijswijk met daarachter Nibali en een groot gat naar de rest.

Dan: de rit naar L'Alpe d'Huez. Nog voor de Madeleine ontstaat een grote kopgroep van zo'n 25 man met daarin Gesink en Valverde die achtste staat op 5'08". Aan de voet van de Madeleine zetten Sky, Bahrain en Sunweb ineens hun mannen op kop om de voorsprong die vijf minuten is terug te brengen. Ik wacht wat, maar tot mijn verbazing krijgen ze het niet dicht. Er blijft een groepje over van acht met oa Gesink en Valverde met een minuut voorsprong. Het peloton bestaat nog uit een mannetje of vijftien en van de grote drie heeft enkel Froome nog een knecht met Thomas, terwijl ik er zit met Kruijswijk en Roglic. Ik denk: 'zou het nu wel kunnen?' en val aan met Kruijswijk. Niemand volgt. Kruijswijk sluit aan bij de groep en Gesink rijdt zich helemaal leeg, waardoor Kruijswijk met Fuglsang, Yates en Atapuma met een minuutje of twee boven komen op de Madeleine.

Froome en Dumoulin weten niet wat ze moeten doen op de Croix-de-Fer, dan weer versnellen ze en rijden ze iedereen behalve Roglic eraf, dan weer wachten ze, waardoor de voorsprong blijft oplopen. Kruijswijk geeft ondertussen niet alles en houdt de andere vier dicht bij zich waardoor ze in de afdaling van de Croix-de-Fer kunnen terugkeren. De voorsprong is inmiddels zeven minuten en Barguil (die negende staat) is aan een chasse patate begonnen voor de bergpunten.

In het tussenstuk lijken Froome, Dumoulin en Roglic dan toch te wachten op hun knechten, maar dat duurt wel heel lang, waardoor het viertal met een voorsprong van negen minuten aan L'Alpe d'Huez begint. Daar lost Kruijswijk iedereen en komen Froome, Dumoulin en Roglic wel iets dichter, maar niets substantieels. Nibali, die er op de Croix-de-Fer al af was verliest meer dan tien minuten. En ineens staat de Tour op zijn kop, bijna zoals Froome de Giro op zijn kop zette.

nMSb5Vy.png

kYawyTm.png

Edited by Singh

Inderdaad wel een zeer bijzonder resultaat, aangezien normaal de AI niet al te veel aan het toeval over wil laten in dit soort ritten. Mooie score, Dumoulin moet die 5 minuten nog maar zien te pakken. En als Froome nog eens twee minuten extra!

Overigens ook realistisch dat Porte op ruime achterstand staat :P

Laat maar weten hoe het afloopt!

Op 9/11/2018 om 08:34 zei tinyriconen:

Inderdaad wel een zeer bijzonder resultaat, aangezien normaal de AI niet al te veel aan het toeval over wil laten in dit soort ritten. Mooie score, Dumoulin moet die 5 minuten nog maar zien te pakken. En als Froome nog eens twee minuten extra!

Overigens ook realistisch dat Porte op ruime achterstand staat :P

Laat maar weten hoe het afloopt!

Zo liep het dus af:

qLuZF1P.png

Kruijswijk verloor nog twintig seconden in de rit naar Mende, maar vatte de Pyreneeenritten aan met nog vierenhalve minuut voor Dumoulin. In de eerste bergrit finishten alle klimmers samen in Bagneres-de-Luchon.

In de rit naar de Portet was het echter alle hens aan dek: Kruijswijk viel in de afdaling van de Peyresourde en kwam pas halverwege de Val-Louron-Azet aansluiten, maar toen was Froome al gaan vliegen. De hele ploeg zette alles op alles en zorgde ervoor dat Kruijswijk uiteindelijk maar een half minuutje op Froome verloor. Het kostte Roglic wel uiteindelijk drie minuten, waardoor het podium buiten zicht leek.

In de laatste bergrit naar Laruns viel enkel Daniel Martin aan, maar die was niet meer gevaarlijk. Roglic won de tijdrit en Kruijswijk reed onbedreigd in het geel door Parijs. Zes kilometer voor de finish op de Champs-Elysees viel Froome waardoor hij tweeenhalve minuut verloor en uiteindelijk Roglic toch nog derde werd.

Edited by Singh

Wat een verschillen! Optimaal geprofiteerd deze ronde en zo gewoon twee man op het podium gekregen. Heerlijk. Wat een podium ook.. Oranje boven!