Tjebco

Ervaring | Ik zoek een team

488 posts in this topic

20 uur geleden zei 19CH98:

ligt eraan wat voor team je wilt natuurlijk. Zelf heb ik nog pcm15 en geniet ik het meeste van net niet teams. Dan zou je dus bij een ploeg Cannondale, Direct Energie, Cofidis uitkomen als je dit naar 2016 om zou zetten (speel zelf met IAM op 2015, is ook in 2016 een optie natuurlijk)

Ik weet zelf ook nog niet wil, ik ga waarschijnlijk één WorldTour ploeg nemen en één (Pro)Continentaal. Dacht ook al aan ploegen als Bora/Dimension Data,..

He, nadat ik een tijd niet meer pcm heb gespeeld wou ik weer herbeginnen met een nieuwe carriere. Speel met PCM15, mijn idee was om zelf een ploeg te maken op World Tour niveau, ploeg moet op termijn bij de grootste ploegen (als Sky, Etixx) gaan horen (in het begin nog niet). Focus voor de toekomst moet liggen op rondewerk en klassiekers, daarom wil ik graag Kwiatkowski en Miguel Angel Lopez in mijn team nemen (zij moeten mijn team gaan dragen in de toekomst). De eerste is al meteen een absolute kopman, de tweede is in 2015 nog aan het begin van zijn carriere en kan ik dus laten uitgroeien tot een topper (overigens iets wat ik altijd mooi heb gevonden in PCM, jonge talenten laten groeien).

Ik ben nog zoekende naar de rest van het team en welke nationaliteit de ploeg zou moeten hebben. Omdat de ploeg tot een van de groteren moet behoren, moeten er ook voldoende goede renners wegkomen, dus een groot wielerland heeft mijn voorkeur, zelf kwam ik dan uit bij Frankrijk of Italië. Uit dat land zou ik dan nog graag een ronderenner kwaliteit top 10 grote ronde willen bijpakken (bv. Barguil, Rolland, Pinot of een Italiaan?) en eventueel nog een allround type.

Kortom welk land zouden jullie kiezen (Frankrijk, Italië of nog andere opties) als basis voor het team en welke kopmannen uit dat land zouden jullie er dan bij pakken?

Als de keuze tussen Frankrijk en Italië gemaakt moet worden zou ik voor Italië gaan. Frankrijk heeft met Ag2r en FDJ twee ploegen op het hoogste niveau waar ook de sterkste ronderenners uit dat land voor koersen. Lampre is in 15 nog aanwezig, maar heeft beslist niet zo'n nadrukkelijke positie qua nationaliteit. Een sterke Italiaanse WT-ploeg met een Italiaanse topper, daar is zeker nog ruimte voor. Ook denk ik dat Kwiatkowski en Lopez qua nationaliteit beter bij een Italiaanse ploeg passen dan een Franse.

Spanje zou wat dat betreft een goed alternatief kunnen zijn, waarmee de concurrentie met Movistar extra lading krijgt. België (als een tweede Quick-step) of Groot-Brittanië (een tweede Sky) zouden natuurlijk ook prima passen in jouw plaatje.

Ik denk dat de Italiaanse ploeg het meest zou aanraden, omdat je naar mijn idee dan een leegte kan vullen.

Vlug advies qua renners:
Italië - Pozzovivo, Felline, Trentin, Battaglin
Spanje - Landa, Intxausti, Nieuwe, Lobato
België - Wellens, Bakelants, Theuns, Hermans
Groot-Brittanië - Yates (1 vd 2), Kennaugh, Rowe, Dowsett
Puur een optie hoor, probeer in ieder geval zo veel mogelijk van verschillende teams renners te pakken om niet 1 ploeg te veel af te zwakken.

Bedankt voor je reactie. Heb liever geen land waar al een absolute topploeg is, dan zal Italië wellicht het beste passen, kon mij zelf niet 123 een ronderenner bedenken die niet al een topper is (dus niet Aru of Nibali), Pozzovivo past prima in dat plaatje! Moet zeggen dat ik Trentin ook een mooie renner vind, dus denk dat ik die er dan ook bij pak.

Tenzij iemand anders nog een goed idee heeft, neig ik dus richting Italië...

Welke nationaliteiten zouden er passen in een Scandinavisch team, buiten de voor hand liggende Zweden, Denen, Finnen en Noren??

Canadezen en Amerikanen??

Britten??

Esten, Letten en Litouwers??

Russen en Wit-Russen??

Nog anderen??

Je zou IJsland nog kunnen gebruiken (Al begin ik nu te twijfelen of die wel in het spel zit).

Ik ben zelf ook met zoiets begonnen en heb eigenlijk alleen maar Noren en Denen die, tot nu toe (Pro continental inmiddels), goed genoeg zijn om mee te doen. Er zijn bijna geen Finnen & Zweden die voldoen aan het niveau maar misschien komen er bij jou een paar mooie talenten uit!

@Taz Je zou het ook een beetje kunnen laten afhangen van de (tweede) sponsor, afhankelijk waar die actief is/zijn. Maar als het je in de basis gewoon om een Scandinavisch team gaat dan zou ik eerste instantie (naast IJsland) Estland, Letland en Litouwen erbij pakken. De Scandinavische landen hebben daar verschillende banden mee. Dan zou je moeten kijken of je voldoende sterke renners hebt voor een sterke ploeg, al moet je je afvragen of je nog meer nationaliteiten erin zou willen hebben. Wit-Russen en Russen zouden ook zeker nog kunnen als alternatief. En als je al in die hoek zit zou je ook naar Oekraïne en Polen kunnen kijken, maar dan ben je al weer een heel stuk verder. Neemt bijv. niet weg dat je, als je al een aardig team hebt opgebouwd, prima een Kwiatkowski erbij kan halen als kopman. :)