Tjebco

Ervaring | Rate my team

2,117 posts in this topic

Bedankt! Ik zal mij vooral focussen op de voorjaarsklassiekers en grote rondes. Dus vandaar geen topsprinter in de ploeg genomen. Voor de sprints zal ik het met de subtoppers moeten stellen van 75 sprinten.

Ben nog volop het seizoen aan het plannen, daarna er eens aan beginnen en zien hoever we geraken. Een topsprinter kunnen we eventueel later nog binnen halen.

Lekkere ploeg hoor. De komende 5 seizoenen hoef je nauwelijks aankopen te doen volgens mij ;)

Wat denken jullie van dit team? Ga Marco Marcato er nog uithalen (en het team heeft nog wat knechten die van het venster afvallen).

Idee is Wellens, Van Aert en Colbrelli als kopmannen en Boasson Hagen, Teunissen en Küng met een vrije rol. Team is dus vooral gericht op de klassiekers. Misschien dat ik Colbrelli er nog uithaal om een sprinter ervoor in de plaats te nemen (Danny van Poppel bv.). Uiteraard een World Tour ploeg.

yHJVW95.png

Ik zou er toch nog een klimmer/ronderenner ingooien. En dan misschien nog eerder type vrijbuiter. 2 misschien zelfs. Anders worden veel kleine en grote rondes van de WorldTour-kalender behoorlijk saai. 

Je mist inderdaad wat stootkracht voor in de rondes. Je bent nu eigenlijk volledig afhankelijk van succesvolle aanvallen met Wellens, Van Aert en Hagen. Het hangt er natuurlijk van af op welk niveau je je ploeg wilt hebben, maar het doet me wat aan Lotto Soudal denken gezien de situatie die ik net schets. Maar als die balans wel naar wens is, dan zeg ik: leuk ploegje! :) Genoeg uitdaging, leuke samenstelling en beslist niet te sterk.

Ik heb eens poging gedaan een voorsmaakje van volgend jaar te maken en de CCC ploeg gefantaseerd:

https://imgur.com/a/5vDM06x

Het lukte wel niet CCC als sponsor te kiezen bij het maken van een custom team. Ik veronderstel dat dit komt omdat er al een CCC ploeg bestaat? Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Edited by zjoere

Je hebt de verkeerde De Marchi te pakken ;) Alessandro, die nu ook voor BMC fietst blijft bij deze ploeg. En dat is een stukje kwaliteit dat dit team echt hard nosig heeft. Die kunnen we een goeie slag gebruiken nog, anders wordt het echt onderaan de WT lijst bungelen. Veel te afhankelijk van GvA en Thomas/Majka. En dan is t nog maar de vraag of ze die twee zo ver krijgen. Majka zou waarschijnlijk blijven bij Bora, terwijl ik Thomas niet snel zie vertrekken. 

Maar dat is jouw zorg niet, geeft alleen maar aan dat je een realistische ploeg hebt neergezet voor wat we kunnen verwachten van CCC. Wat betreft het tenue moet je CCC toevoegen aan de lijst met vrije sponsoren via een editor. Je zou gebruik kunnen maken van het bestaande shirt, maar dan heb je wel CCC 'dubbel', als je er niet voor kiest dat team op te heffen.

Oeps, inderdaad de verkeerde De Marchi. Ochja, moet toch aanpassen met Ten Dam zijn transfernieuws. Als ze Ten Dam aantrekken veronderstel ik dat hij in dienst van een klassementsman zal moeten rijden. De vraag blijft natuurljk de welke?

Het is sowieso een team dat geen veel-winnaars in de rangen zal hebben. 

Het zou prettig zijn als het Thomas wordt, dan verspreiden de klassementsrenner zich toch weer iets meer. Is toch wel een ploeg met potentie voor een PCM carrière. Strijden met Lotto, Dimension Data en EF voor ritzeges. 

Sponsorwissel bij Axeon?

Toffe ploeg hoor, kan je een heel wat mooie overwinningen mee behalen. Zowel in continentale races als via een wildcard. McNulty :o! Die zou een prima klassement kunnen rijden (gezien z'n tijdrit en REC ook), maar is al helemaal lekker als aanvaller in een WT-ronde.

Edited by tinyriconen

Op 12-9-2018 om 10:04 zei tinyriconen:

Sponsorwissel bij Axeon?

Toffe ploeg hoor, kan je een heel wat mooie overwinningen mee behalen. Zowel in continentale races als via een wildcard. McNulty :o! Die zou een prima klassement kunnen rijden (gezien z'n tijdrit en REC ook), maar is al helemaal lekker als aanvaller in een WT-ronde.

Zelfgemaakt team op continentaal niveau, kopmannen waren toen McCabe, Kuss en Bennett. Na het eerste seizoen McNulty, Evenepoel en Philipsen kunnen halen, aangezien er geen goede Amerikanen vrij waren maar aangevuld met wat Britten en Evans.

Mooie samenstelling hoor. Complimenten voor je realistische ontwikkelingscurve, door na twee seizoenen op dit niveau te zitten. Wat is je doel?

9 uur geleden zei tinyriconen:

Mooie samenstelling hoor. Complimenten voor je realistische ontwikkelingscurve, door na twee seizoenen op dit niveau te zitten. Wat is je doel?

Nog niet over nagedacht eigenlijk. Bennett, Evenepoel en Philipsen kan ik al niet meer betalen voor volgend seizoen ondanks dat het sponsorvertrouwen perfect is waardoor ik een groter budget heb. Nu vooral renners weggeplukt bij de beloften en Kevin Rivera.

Een dikke 10 van mij!!

8 uur geleden zei Sven.:

Nog niet over nagedacht eigenlijk. Bennett, Evenepoel en Philipsen kan ik al niet meer betalen voor volgend seizoen ondanks dat het sponsorvertrouwen perfect is waardoor ik een groter budget heb. Nu vooral renners weggeplukt bij de beloften en Kevin Rivera.

Spijtig dat het budget niet met de prestaties meegroeit, maar dat maakt anderzijds de genoemde ontwikkelingscurve realistisch. Heel tof als je de WT in kleine stapjes weet te behalen.