Tjebco

Ervaring | Ergernissen & Tegenslagen

589 posts in this topic

Geplaatste Afbeelding

Iedereen heeft het wel eens tijdens het spelen, ergernissen en tegenslagen. Post ze hier om samen met je forumgenoten er om te lachen of ergeren.

Tjebco @PCM Focus

In een spurt bergop duidelijk afscheiding hebben van andere favorieten, die dan uiteindelijk toch in dezelfde tijd worden geplaatst.

Wat Hendrik zegt.

Of dat je in een sprint plots stilvalt, ondanks dat je totaal nog niet lang zelf aan het sprinten bent. Kan ook in je voordeel spelen soms. (PCM'10 vooral)

Met je kopman in een ronde goeie dagvormen hebben in vlakke etappes, om vervolgens in de allerzwaarste ritten -3 te hebben.

Dat je kopman volledig door het ijs zakt op anderhalve kilometer voor de meet (Valverde) en dat je naaste belager je dan nog een halve minuut(!)(Ullrich) aannaait... 

Waterdragers die op cruciale momenten zonder goede reden uit het peloton worden gereden. 

Of in een kleine groep zijn met kleine voorsprong en dan water gaan halen. En dan worden ingelopen door een groot, uitgerekt peloton en helemaal naar achteren gaan om water te halen.

Of te trage waterdragers die je lang genoeg voor een beklimming om water stuurt maar die zo lang treuzelen dat ze tijdens de beklimming hun sprong naar voren doen, uitgeput raken en het water niet kunnen afleveren.

Of ook gewoon water halen tegen het einde van de rit en niet meer vooruit komen in het peloton en alle krachten verliezen.

Ergernissen.

1. Dat het niveau extreem te moeilijk is, en het niveau moeilijk net iets te makkelijk is (persoonlijk).

2. Dat het peleton soms in vlakke ritten op 10-15 km van de finish volledig stilvalt (renners met hartslag ca. 140).. En een kopgroep dan terug kan uitlopen (uiterst onrealistisch en vervelend).

3. In heuvelritten als je in de tegenaanval gaat, en niet overneemt een groep van 7 renners volledig stopt met doorfietsen..

Dit spel heeft zoveel potentieel maar door deze tegenvallers is het haast niet speelbaar..

Iemand dezelfde ervaringen?

Ergernissen.

1. Dat het niveau extreem te moeilijk is, en het niveau moeilijk net iets te makkelijk is (persoonlijk).

Een beetje beter worden, zodat extreem niet te moeilijk meer is :igreen:

Neen, volgens mij kan je via een editor wel je moeilijkheidsgraad daar ergens tussen aanpassen, maar hoe dat juist moet, weet ik niet. Volgens mij heeft Syrtaki daar wel ervaring mee (?)

2. Dat het peleton soms in vlakke ritten op 10-15 km van de finish volledig stilvalt (renners met hartslag ca. 140).. En een kopgroep dan terug kan uitlopen (uiterst onrealistisch en vervelend).

Op extreem moet je zelf soms ook het initiatief nemen. Op 10à15 kilometer is dat prima te doen, lijkt me.

3. In heuvelritten als je in de tegenaanval gaat, en niet overneemt een groep van 7 renners volledig stopt met doorfietsen..

Heb ik soms ook en dat is inderdaad heel hatelijk. Wat je kan doen is je renner op een heel laag percentage zetten (pakweg 45%) en overnemen. Hij zal niet overnemen dan, maar de AI denkt van wel.

Dit spel heeft zoveel potentieel maar door deze tegenvallers is het haast niet speelbaar..

Iemand dezelfde ervaringen?

Wanneer het bergop gaat en je niet op kop van het peloton wil sleuren (omdat je bv. een renner in de aanval hebt), geen enkele andere ploeg rijdt en de favorieten met hun "beschermer" in koppels wegrijden.

Weet niet of het duidelijk geformuleerd is, maar het zou herkenbaar kunnen zijn.

Ergernissen. 1. Dat het niveau extreem te moeilijk is, en het niveau moeilijk net iets te makkelijk is (persoonlijk). Een beetje beter worden, zodat extreem niet te moeilijk meer is :igreen: Neen, volgens mij kan je via een editor wel je moeilijkheidsgraad daar ergens tussen aanpassen, maar hoe dat juist moet, weet ik niet. Volgens mij heeft Syrtaki daar wel ervaring mee (?) 2. Dat het peleton soms in vlakke ritten op 10-15 km van de finish volledig stilvalt (renners met hartslag ca. 140).. En een kopgroep dan terug kan uitlopen (uiterst onrealistisch en vervelend). Op extreem moet je zelf soms ook het initiatief nemen. Op 10à15 kilometer is dat prima te doen, lijkt me. 3. In heuvelritten als je in de tegenaanval gaat, en niet overneemt een groep van 7 renners volledig stopt met doorfietsen.. Heb ik soms ook en dat is inderdaad heel hatelijk. Wat je kan doen is je renner op een heel laag percentage zetten (pakweg 45%) en overnemen. Hij zal niet overnemen dan, maar de AI denkt van wel. Dit spel heeft zoveel potentieel maar door deze tegenvallers is het haast niet speelbaar.. Iemand dezelfde ervaringen?

Thx Mathias voor de heldere uitleg. Beter zal ik jammer genoeg niet worden vrees ik, zit geen rek meer op :-). Toch bedankt voor de tips, ik ga ze toepassen.

Toen ik in de Giro d'Italia met Mollema 1e stond terwijl sanchez op 2 minuten stond deed geen enkele ploeg in iedere heuvel/berg etappe iets. Er werd op het vlakke gewoon 30 gereden en dus was de voorsprong van een kopgroep al na 20km 10 minuten. Dit gebeurde in iedere etappe wat betekende dat ik iedere etappe volle bak voor mijn kopman moest rijden.. 

Slimme tactiek van je tegenstanders. Jij hebt per slot van rekening iets te verliezen.

Wat ik hinderlijk vind (volgens mij hierboven al genoemd) is het feit dat belangrijke renners in etappes die er niet toe doen een hele goede dagvorm hebben en in belangrijke etappes een hele slechte dagvorm. Het is alleen wel een realistisch aspect. Je kan het wel uit zetten toch? Is dat gewoon bij instellingen? En blessures. Ook realistisch, maar het kan je hele jaarplanning in de war gooien :(

Normaal kan je 'veranderende dagconditie' uitzetten. Blessures kan je dan weer plots laten genezen mbv een editor ;)

Wat mij net opviel: Ik reed de etappe naar de Bola del Mundo, Vuelta. Ik probeerde mee in de aanval te gaan met Piedra. Hij staat 15de op 36 minuten, samen met 7 andere weg, maar die 7 willen niet meerijden en we worden in gelopen door het peloton. 

Daarna komt er een aanval met 11 man met daarbij Jeanneson en De Gendt, respectievelijk 16 en 19 op 39 en 45 minuten. Daar rijden ze wel mee en de kopgroep mag uitmaken wie de etappe wint. Waarom rijden ze wel met hun en niet met Piedra die toch al op 36 minuten staat...

Ik kon die lui wel kaal scheren man....vervelend!!