Tjebco

Ervaring | Ergernissen & Tegenslagen

589 posts in this topic

In de finale van de wedstrijd (mogelijk in vrijwel de hele laatste 15 km, maar vooral rond de laatste 3): een eigen sprinter die zich zonder reden als een magneet getrokken schuin door het overvolle peloton baant, ondanks dat je nog vermoedde pogingen doet hem de andere kant op te sturen, en dan 'toevallig' precies achter die enige terugzakkende renner uitkomt en direct 20 km/h van zijn snelheid verliest, waar nou net al die AI-renners geen last van hebben. Gebeurt net even iets te vaak. Dat blokken gebeurt te vaak of te weinig.

Oja, en Valverde. Kan alles, veel te goed, ook al zeggen z'n stats soms wat anders.

Edited by tinyriconen

Is het bij jullie ook dat in het tweede seizoen van een carrière de stats veranderen... Alleen niet logisch veranderen. Jongere renners mogen wel wat beter worden. Maar wrm verliest Porte in godsnaam  2 punten in het klimmen net als Froome? Slechte winter gehad? :P

Soms opvallend, maar op zich begrijpelijk dat er bij aanvang van het tweede jaar stats zijn veranderd. Sinds de laatste koers ben je natuurlijk 2,5-3 maanden verder. Gedurende het seizoen kan er in zo'n periode ook een hoop gebeuren. Dat bepaalde renners soms echt gigantisch veranderen is wel echt bijzonder. Maar dat is de randomness van de carrières. Bij mij zijn Contador en Greipel (natuurlijk nét effe wat ouder dan Porte en Froome) flink achteruit gegaan in een korte tijd, maar ook iets mindere renners kunnen nog (erg) ver van hun pensioen af in verval raken. Waarschijnlijk in je volgende carrière blijven ze nog 6 jaar op hetzelfde niveau, dat kan ook :)

Een terugkerend frustratiepuntje.. het geblesseerd uitvallen NA de koers. Wij maar klagen over Cyanide, onrealistisch... niets is minder waar: :P 

Vuelta 2016: Lluis Mas ontwricht heup bij val op weg naar ploegbus

woensdag 24 augustus 2016 om 08:30

Op ‎19‎-‎8‎-‎2016 om 18:06 zei bothjen94:

Is het bij jullie ook dat in het tweede seizoen van een carrière de stats veranderen... Alleen niet logisch veranderen. Jongere renners mogen wel wat beter worden. Maar wrm verliest Porte in godsnaam  2 punten in het klimmen net als Froome? Slechte winter gehad? :P

Hier is Froome in seizoen 3 nog altijd 83 klimmen :)

Nu voor het eerst te kampen gehad met die blessure achteraf. Prima gereden, als vijfde in de rit gefinisht en daardoor het jongerenklassement binnengehaald, staat er een opgave bij. Een gebroken vinger ;c

Echt ;c

Op de valreep eind vorig seizoen doorgegaan van continental naar pro-continental.
Eerste seizoen als pro-continental ploeg nog niet sterk genoeg en krijg daardoor geen enkele positieve reactie op inschrijvingen voor wedstrijden. Ik heb er zo'n 45 aangevraagd en mag aan geen enkele deelnemen. Ze zijn nochtans niet van een CYA-tour niveau (GP Marseillaise, GP canton Argovië, ...)

Nu in mei en heb 3 rittenkoersen en 2 ééndagswedstrijden mogen rijden.
Is het zo dat naarmate je goed zou presteren gedurende het seizoen nog kans maakt op deelname voor wedstrijden in bv. augustus/oktober?

Guest Kinderkopke
41 minuten geleden zei Veince:

Op de valreep eind vorig seizoen doorgegaan van continental naar pro-continental.
Eerste seizoen als pro-continental ploeg nog niet sterk genoeg en krijg daardoor geen enkele positieve reactie op inschrijvingen voor wedstrijden. Ik heb er zo'n 45 aangevraagd en mag aan geen enkele deelnemen. Ze zijn nochtans niet van een CYA-tour niveau (GP Marseillaise, GP canton Argovië, ...)

Nu in mei en heb 3 rittenkoersen en 2 ééndagswedstrijden mogen rijden.
Is het zo dat naarmate je goed zou presteren gedurende het seizoen nog kans maakt op deelname voor wedstrijden in bv. augustus/oktober?

Dat hangt ervan af. Normaal gesproken nodigen de organisatoren de beste teams uit (= SuperPrestige ranking) en geven daarbij ook de voorkeur aan teams uit hun eigen land. Dus als je bijv. een Deens team hebt dat in de onderste regionen van het SP-klassement bungelt, dan zal je inderdaad weinig koersen mogen rijden.

Vandaag dan eindelijk een nieuwe PCM gekocht sinds mijn laatste versie van 2011, weliswaar PCM 2017.. Dus ik ben maar gewoon begonnen met rijden, de Giro met Sunweb. Na een paar etappes en wat tutorials al iets zeer ongelukkigs meegemaakt. Ik kwam iets te laat met mijn sprinttrein voor Matthews vanwege te laat water halen voor de finale, ja beginnersfout... Hoe dan ook, mijn klassementsman (Dumoulin) zat nog veilig op de eerste rijen in het peloton beschermd door Barguil. Toen mijn sprinttrein eenmaal de voorkant van het peloton naderde.. tja.. kijk zelf maar :'(

Uiteindelijk ruim een minuut verloren op de andere klassementsmannen en zonder op te letten aan het front heeft Barguil het nog tot een 7e plaats geschopt in de sprint.

IMG_1906.JPG

Zulke massale valpartijen mis ik wel eens in PCM14.

Je overigens ook gewoon een screenshot nemen, he.

1 uur geleden zei Dahls:

Zulke massale valpartijen mis ik wel eens in PCM14.

Je overigens ook gewoon een screenshot nemen, he.

Ik vind hier en daar een keer een valpartij niet erg, dat maakt het realistisch en dat zorgt ervoor dat je altijd vooraan wil zitten. Maar zo vaak als het tot nu toe gebeurt is niet leuk. 2 etappes na deze massale valpartij is onder andere Matthews 2 keer onderuitgegaan in een massale valpartij in de buik van het peloton waardoor ik mijn sprinter verloren ben...

Daarnaast wel mn eerste zege kunnen pakken met Barguil in diezelfde etappe :D

PCM'17 heeft naar mijn idee inderdaad best veel valpartijen, ook al staat je instelling op 100%. 

3 uur geleden zei Tijn:

PCM'17 heeft naar mijn idee inderdaad best veel valpartijen, ook al staat je instelling op 100%. 

Klopt, is wel realistisch want in het echt liggen ze er ook vaak naast (ook al zie je dat niet vaak op beeld). Maar de vraag is natuurlijk of het spel het leukste is als het zo realistisch mogelijk wordt gemaakt.. Gelukkig kan je het altijd uitzetten als je er echt last van hebt :)

Mis het in PCM15 ook wel. Gelukkig lig je er daardoor zelden bij, maar in verhouding met het echte wielrennen zijn er verrassend weinig valpartijen daar. Zeker massale.

Wat plaatjes betreft: Je kan in PCM een screenshot maken met CTRL+T. Het plaatje wordt dan automatisch opgeslagen in Mijn Documenten > PCM 2017 > exports > screenshots (of iets dergelijks). Je kan alle HUD van het scherm halen met CTRL+U en ' (het knopje twee toetsen rechts van de L). En om plaatjes hier te posten kan je ze het beste inderdaad extern uploaden (Tinypic of Postimage.org).

Nou moet ik zeggen.. heb nu 2 ritjes PCM17 getest en daarin 7 (best wel flinke) valpartijen gehad. 

4 uur geleden zei tinyriconen:

Nou moet ik zeggen.. heb nu 2 ritjes PCM17 getest en daarin 7 (best wel flinke) valpartijen gehad. 

Ja, het gebeurt vaak maar dit kan ook toeval zijn want 2 ritjes zijn er niet zoveel. Bovendien vind ik dat het zorgt voor een leuk spelelement, namelijk dat je je kopman/sprinter goed van voren moet houden want anders kan het zomaar eens afgelopen zijn. Alhoewel meestal de valpartijen niet veel uitvallers kent en je gemakkelijk terug kunt keren naar het peloton.

Als je het dan toch heel vervelend vindt kan je de valfrequentie volgens mij ook lager of zelfs uitzetten :)

Hoe bevalt het spel verder?

Dat is waar, ben benieuwd hoe dat zich in de komende ritten zal laten zien. Het schakelde in mijn geval wel zowel m'n kopman als m'n schaduwkopman uit, omdat die direct op 4-5 minuten reden en dit gat niet dicht kregen. Speelde het ook niet al te serieus nog, beetje spelen met die treintjes (nog niet helemaal ideaal.. even uitzoeken hoe en wanneer het beste te gebruiken). Het spel draait wel een stuk lekkerder dan 15 naar mijn idee. Animaties zijn er in die twee jaar ook flink op vooruit gegaan. Leunen in de bocht, meer diversiteit in bewegingen enz.

In de carrière even door de tabbladen gebladerd. Heel benieuwd naar het trainings/vorm systeem. Gelukkig kan je weer iedere renner een eigen schema geven :) Ook nieuw voor mij is dat je op 1 januari 'startvorm' kan bepalen voor het seizoen. Dus de renners die je in het vroege voorjaar (en Down Under vooral) wil hebben staan kan je een betere vorm geven, terwijl je anderen juist rustig kan laten beginnen. Dat is ook een goede ontwikkeling!

Edited by tinyriconen

Nadat ik op vorige edities al eens Parijs-Roubaix wist te winnen, nu tegenslag na tegenslag :facepalm: 

Carriere gestart met Orica, in de vroege voorjaarsklassiekers ging het uitstekend met de volgende resultaten:

6e in OHN (Keukeleire), 2e in KBK (Keukeleire) , 2e in DDV (Durbridge), 6e in E3 (Keukeleire), 2e in G-W (Ewan)

In de Ronde van Vlaanderen miste ik de slag volledig en werd ik pas 12de met Keukeleire

Maar Parijs-Roubaix was helemaal dramatisch, in het Bos van Wallers gaat bijna m'n hele ploeg onderuit behalve Hayman,

Durbridge breekt zn been en kan niet verder, Keukeleire kan met een flinke inspanning nog terug komen.

Dan rijdt Hayman met +4 dagvorm lek op Mons-en-Pévèle en vervolgens valt hij ook nog even later en Keukeleire valt later ook nog eens en dan is alles om zeep.

Mn eigen renner wordt nog 11de en Hayman komt als 17de over de streep op vier minuten van Boonen die zijn vijfde kassei wint.

PCM0064.png