Mathias

Carrièrekroeg

1,210 posts in this topic

Uitslagen kun je exporteren naar een excelfile, maar denk niet dat je de opmaak kunt behouden als je dat kopieert naar Photoshop. 

Ik maak mijn updates gewoon in Photoshop CS2 en dat zijn ook gewoon een paar tekstvakken die ik gebruik. De uitslag typ ik dan ook gewoon over. Uiteindelijk is dat niet veel werk, het meeste werk kruipt bij mij in het plaatsen van de vlaggetjes. 

3 uur geleden zei Fischer:

Heb je daar nog tips over? Heb nu gewoon 6 lichtgrijze balken met 5 witte balken er tussen en dan gewoon 11 tekstvakken daarin geplaatst.

Ik heb eerst 11 regels getypt in 1 tekstvlak en vervolgens de balken aangepast aan de grootte van de regels in dat vlak :) Dat scheelt iets tijd omdat je maar 1 vlak bewerkt. In Photoshop kan je gelukkig wel met TAB werken.

Of hetgeen wat je na een tijd hebt de handigste methode is, geen idee. Maar op een gegeven moment word je er zo bedreven in dat het een heel stuk sneller gaat dan bij de eerste posts.

2 uur geleden zei tinyriconen:

Ik heb eerst 11 regels getypt in 1 tekstvlak en vervolgens de balken aangepast aan de grootte van de regels in dat vlak :) Dat scheelt iets tijd omdat je maar 1 vlak bewerkt. In Photoshop kan je gelukkig wel met TAB werken.

Of hetgeen wat je na een tijd hebt de handigste methode is, geen idee. Maar op een gegeven moment word je er zo bedreven in dat het een heel stuk sneller gaat dan bij de eerste posts.

Dank je voor de tip! Ik ga zometeen met m'n nieuwe lay-out een eerste stukje posten, maar die zal nog wel heel vaak gaan veranderen aangezien ik zelden helemaal tevreden ben met wat ik maak! Je moet inderdaad altijd je eigen weg vinden en langzaam beter worden, maar ik was vooral een beetje bang dat er misschien een super simpele manier was die ik over het hoofd zag..

Edited by Fischer

2 uur geleden zei Jowinho:

Uitslagen kun je exporteren naar een excelfile, maar denk niet dat je de opmaak kunt behouden als je dat kopieert naar Photoshop. 

Ik maak mijn updates gewoon in Photoshop CS2 en dat zijn ook gewoon een paar tekstvakken die ik gebruik. De uitslag typ ik dan ook gewoon over. Uiteindelijk is dat niet veel werk, het meeste werk kruipt bij mij in het plaatsen van de vlaggetjes. 

Uitslagen exporteren deed ik wel al, het was meer op de lay-out gericht ja. Voor vlaggetjes heb ik wel ruimte gelaten in mijn template maar ik weet nog niet of dat me de moeite waard gaat zijn!

Een simpele manier is idd de export copy pasten. Je kan excel tabelletjes namelijk wel als laag in Photoshop plakken. Maar dat is grafisch niet zo'n succes. :)

2 minuten geleden zei tinyriconen:

Een simpele manier is idd de export copy pasten. Je kan excel tabelletjes namelijk wel als laag in Photoshop plakken. Maar dat is grafisch niet zo'n succes. :)

Ik copy paste nu gewoon de uitslag van de export (gewoon de inhoud van de excel cellen) in één keer het tekstvak en gebruik TAB om alles netjes uit te lijnen, ziet er best prima uit en gaat ook snel! De tabel is dan niets meer dan een paar balken in een laag er onder.

1 uur geleden zei tinyriconen:

Gewoon een screenshot van Excel, met een of andere Grabber (of printscreen). Je kunt in Excel natuurlijk de gridlines uitzetten, en ook alle (achtergrond) kleuren en lettertypes aanpassen. Zie je niks van dat het dan in Excel is gedaan.

Edited by Dahls

De activiteit was hier ook al minder natuurlijk, maar de 'harde kern' van de laatste jaren/maanden en de verschillende nieuwelingen maakten het altijd leuk om hier te blijven posten. Maar als ik dit zo lees denk ik dat er weinig anders meer op zit... :( 

Op 5-10-2017 om 10:54 zei tinyriconen:

De activiteit was hier ook al minder natuurlijk, maar de 'harde kern' van de laatste jaren/maanden en de verschillende nieuwelingen maakten het altijd leuk om hier te blijven posten. Maar als ik dit zo lees denk ik dat er weinig anders meer op zit... :( 

Laat de kop niet hangen, juist nu niet!

That's the spirit!