Mathias

Carrièrekroeg

1,234 posts in this topic

Ik ga dit seizoen van mijn carriere in ieder geval nog afmaken

Het is nu 1 augustus in mijn lopende carrière en dat betekent dat ik nieuwe renners kan contracteren. Enkel Nederlandse renners voor mijn Roompot-carrière.

Hoe pakken jullie dit aan? Bieden jullie een contract aan elke renner die enigszins een versterking is of gaan jullie meer gestructureerd te werk.. Kan hier wel wat hulp mee gebruiken voordat mijn ploeg komend seizoen nergens op lijkt.

Ik zou eerst eens gaan kijken wat voor type renners je nodig hebt (klimmers, sprinters, puncheurs enz.) en dan kijken wat er beschikbaar is. Roompot kan bijvoorbeeld wel een goede klimmer gebruiken.

Vervolgens probeer ik meestal 1 of 2 échte kopmannen erbij te krijgen, een paar subtop knechten en nog wat waterdragers/jonge talenten.

Edited by Enrici

Ik weet ook niet hoe het in de nieuwere edities is, maar in 15 was het zo dat je niet iedereen zomaar een contract kon aanbieden. Je zit namelijk met je budget. Uiteraard kan je iemand maar betalen wat er is, maar als je al met 3 renners in onderhandeling bent kan je de vierde alleen maar aanbieden wat je over zou houden als je die andere drie ook werkelijk zou contracteren.

Kort voorbeeld: je hebt 20.000 bduget beschikbaar. Je onderhandelt met Teunissen, De Kort en Tolhoek voor ieder 6.000 p.p. Ook al hebben zij nog niet getekent, je kan een vierde man (Sinkeldam) alleen maar 2.000 bieden. Loopt een van de onderhandelingen met een van de eerder genoemden stuk, dan heb je weer 8.000 beschikbaar.

Door iemand aan te klikken en in t scherm van een voorstel te komen kan je zien wat iemand vraagt. Je kan dan alsnog annuleren, maar dan weet je hoe 'duur' elke renner is. Dan kan je op basis daarvan een rijtje maken met welke renners je t eerst wil aanschrijven.

Je kan echter ook stap voor stap doen, eerst proberen die kopman te contracteren en later de rest. Maar dan bestaat er altijd de kans dat iemand al ergens heeft getekend.

Gezien je ambitie om Roompot te versterken en te groeien naar de beste ploeg van NL, zou ik je selectie met 2-4 renners uitbreiden wellicht en in ieder geval voor 1, liever 2, kopmannen gaan. Niet meteen niveautje Mollema/Dumoulin/Groenewegen maar wellicht meer Gesink, Van Baarle, Langeveld of Van Poppel.

Eens met hierboven, maar meestal kijk je gedurende het seizoen wel rond naar renners die je bevallen of die uitslagen rijden.
De shortlist is daar perfect voor. Soms gooi je er renners bij: meestal talenten die gescout moeten worden en renners die eventueel een aanvulling zijn voor je ploeg. Na een tijdje schoon je hem op door te elimineren (niet goed genoeg / heb ik niet nodig) of te selecteren (voorkeur bij gelijkwaardigheid). Zo heb je in juni / juli al een aardig beeld van welke renners je gaat contracteren. Aangezien de contracten al in juli opengaan, moet je dan al actie ondernemen.

Ik spreek vanuit PCM'15

:notworthy:

Nu @wielermannetje zijn carrière weer heeft opgepakt wil ik graag even melden dat we nu 13 actieve carrières hebben. 13! Waanzinnig!

Niet heel lang geleden was het board op sterven na dood en waren er wellicht 3-4 actief, maar nu is de boel weer opgebloeid én hebben we een aantal waar we lange tijd alleen maar van konden dromen.

Ga zo door: @wielermannetje @NordinJKok @Monocromo @Bergkoning01 @Jimski @Jowinho @Angus1997 @kelvin @Enrici @Taz @SeanSchleck @Ivanoe111

En natuurlijk ook hulde voor de lezers zonder eigen topic: @Rik Hesseling @PinGuN667 @LiquigasManager @RubenS @Singh @Tijn @Mattias en anderen die ik vergeet!

Ten slotte nog mentions voor @Dahls @Jeis en @yannicwkp in de hoop dat zij hun carrière weer oppakken en oudgedienden [mag ik daarvan spreken?] @LL-Fan @Joaquin Purito Rodriguez @AngliVentoux @Rubennn @Lupo @Fiets @Sem @Stijn @Skyver @Springsteen @Jarne @Jeroen88 dat we hen ooit hier weer mogen zien met iets wat in de buurt komt van hun legendarische carrières uit het verleden.

:notworthy:

Heel lang geleden heb ik hier nog carrières gepost , waarbij toch ene die heel lang meegegaan is meen ik mij te herinneren.Nu zou ik die heel graag terug willen vinden. Ik heb 952 berichten op dit forum, maar kan er maar 3 terugvindenn, iemand die mij kan helpen?

Het berichtenaantal snap ik ook niet helemaal, maar er is een heleboel verwijderd hier om ruimte te creëren. Ik vrees dat jouw carrières daar ook slachtoffer van zijn geworden.

Maar zoals ik zei, dat verklaart de dik 900 berichten niet helemaal, dus misschien weet iemand met meer rechten of het ergens nog staat.

Ik zou het helaas ook niet weten. Een hele hoop is inderdaad verwijderd helaas :( Dit forum is een beetje ten onder gegaan de afgelopen jaren, enorm zonde.

Op 26-6-2019 om 11:52 zei pamfluit:

Heel lang geleden heb ik hier nog carrières gepost , waarbij toch ene die heel lang meegegaan is meen ik mij te herinneren.Nu zou ik die heel graag terug willen vinden. Ik heb 952 berichten op dit forum, maar kan er maar 3 terugvindenn, iemand die mij kan helpen?

Hoewel al die berichten zijn verwijderd, blijft het aantal posts dat je gemaakt hebt wel bij je profiel staan. Helaas zijn al die andere berichten definitief verwijderd en ik geloof niet dat we dat nog kunnen terughalen. Hier staat wellicht meer?

Hmm net een carrière gestart en al wat documentjes gemaakt met de bedoeling een topic te starten. Nu zie ik echter dat dit hier volledig dood is... Dat niemand die carrières nog leest en er dus niet op gereageerd wordt. Waarschijnlijk niet de moeite om nog verder te doen zeker?