Michal Kwiatek

[Focus] Focus Songfestival 4

81 posts in this topic

yiaey1i6.png

Zoals al aangekondigd in het oude topic, wilde ik nog eens een poging doen om een Focus Songfestival te organiseren, de vierde editie al ondertussen. Dit keer zal ik het echter (grotendeels) in m'n eentje doen aangezien ik geen dertig deelnemers verwacht zoals vorige editie (RIP PCM Focus).

Het concept hoeft niet meer uitgebreid uitgelegd te worden, denk ik. Fundamenteel is er niets veranderd, de basis blijft: via PM een lied inzenden dat binnen het thema van de ronde past, ik die de stukjes schrijft rond de liedjes (af en toe met hulp van anderen) en dan een persoonlijke top 10 doorsturen via PM. Hoe de uitslag gepresenteerd wordt, ben ik nog niet helemaal uit maar het zal sowieso wel een iets eenvoudigere vorm zijn dan de prachtige filmpjes van vorige editie. Al probeer ik het zeker nog op een spannende manier te presenteren.

Aan de regels zijn verder ook geen toevoegingen te melden. Niet stemmen in een ronde zal nog steeds met tien minpunten bestraft worden voor die ronde. En uiteraard is het niet toegestaan om een lied te kiezen dat in deze editie al gekozen is.

1ohnlyydsg.png

i5oqj8a7j6.png    Aaron

1qvdhr1hxmj3.png  Aron24

p1alk01u.png    Danny

c699llfqvu.png    Ddamore

qbk3u8yu2ko3a.png  Erik

g4qgy6fa4k.png  Evert

brvvrvwr5rzoe.png   Jarne

gre.png    Jef_fe

ik6azh.png  Jeis

j7scz4vwvnr.png   Lehmay

kwwi27o.png   Levi

3y5478.png   LSDS

oerxpr1.png  Lukylukker

jyn4u8.png  Luuk.

jqjklal.png    Margoreo

o1zmpy6.png    Mark0174

zz5gwr.png    Mark1987

nigojflvnhbg.png  Michal Kwiatek

30g27i7s3chev.png  Michiel910715

t90sj7pe9i64.png    PinGuN667

zkmunsk3suw.png  Rubennn

uttsewi.png    Stefanvk

mt45oa.png    Stijn_D-V

bnp1lydgknbx.png  Stinooo

v09h4su.png    Suigfdhuibsyret

mrxbta96go7.png    Supermario

sen.png    Sven.

xdf638mh.png    Wielermannetje

ktyw6lvy.png  Zeus

Deelnemen kan door mij een PM te sturen met daarin het land dat je wil vertegenwoordigen op dit Songfestival.

Edited by Michal Kwiatek

@Mark0174 @Jodelaar @wielermannetje @aron24 @PinGuN667 @Mark1987 @Michiel910715 @Evert @Stinooo @Jeis @Zeus @suigfdhuibsyret

Aangezien jullie al aangaven geïnteresseerd te zijn, bij deze.

Ook nog even een mention voor de deelnemers aan het verhaal van @kelvin, de laatste overlevenden van het verhalenboard:

@Bram @007mark @komodo35 @DemoN @jef_fe @Erik @Lukylukker @Herrada @Sven. @Rubennn @Supermario

Laat ik me toch maar inschrijven dan, ik kan niet garanderen dat ik de rit uitzit, maar een poging wagen kan geen kwaad.

Allee dan, alles voor het forum

Ik wil graag Belgie!!! 

Doe mij Panama maar.

yiaey1i6.png

We zijn al met 20 deelnemers, wat veel meer is dan verwacht op dit dode forum dus bedankt allemaal voor de inschrijvingen! Het blijft natuurlijk nog steeds mogelijk voor anderen om in te schrijven. Hierbij alvast de thema's voor de eerste vijf rondes. Jullie inzendingen daarvoor ontvang ik graag via PM. Het meest dringende is uiteraard ronde 1, waarvoor de deadline om een nummer in te sturen ligt op zondag 8 november, 22u.

Citaat

Ronde 1: Throwback Time

We beginnen deze vierde editie van het Focus Songfestival met een terugblik op de vorige editie. Natuurlijk niet met een exacte kopie van de rondes van de derde editie, maar met een combinatie ervan. Hoe je die rondes combineert in je inzending maakt niet uit. De enige voorwaarde is dat je inzending moet voldoen aan twee (of meer) van de criteria uit enkele van de rondes die hieronder in de spoiler uitgelegd staan. Een voorbeeld is dus een inzending van een Australische artiest die een cover is, of een lied uit 2016 met een topografisch woord in de titel. En tal van andere mogelijkheden natuurlijk.

Spoiler

Ronde 1: Het jaar 2016

Nummers uitgebracht in 2016.

Ronde 2: Rest in peace

Nummers waarvan alle meewerkende artiesten overleden zijn (bv. The Beatles mag dus niet).

Ronde 5: Covers

Nummers die origineel van een andere artiest zijn.

Ronde 6: Royalty

Woord dat met royalty te maken heeft in naam van artiest of nummer.

Ronde 10: Eurovisión/Eurovision

Nummers in het Spaans of Italiaans, en ook van artiesten afkomstig uit Spanje of Italië.

Ronde 12: What time is it?

Nummers met een woord in het thema van ‘tijd’ in de titel.

Ronde 16: 2017

Nummers uitgebracht in 2017.

Ronde 17: Tour Down Under

Artiest(en) van de nummers zijn afkomstig uit Australië.

Ronde 18: Wereldkaart

Nummers met een topografische plaats in de titel.

Ronde 19: Zonde van de zendtijd

Nummers over iets dat aan zonden gerelateerd kan worden.

Ronde 2: 2020

Hoe een rot jaar het ook is, er is nog steeds voldoende muziek uitgebracht in het vreselijke 2020. De enige voorwaarde voor deze ronde is dus dat je inzending uitgebracht moet zijn tijdens het afgelopen jaar.

Ronde 3: What's in a name

In deze ronde zullen we songs hebben die een ode zijn aan een persoon. Concreet betekent dit dat in de titel van je inzending een naam van een persoon moet zitten. Ook al zijn we tegenwoordig nogal creatief met namen, het moet een beetje een aannemelijke persoonsnaam zijn.

Ronde 4: Onbekend is onbemind, part 2

Een van de meest aangevraagde rondes uit het vorige Songfestival maakt hier z'n comeback, maar dan in een nieuw jasje. Dit keer zullen we ons baseren op het aantal YouTube-weergaven. Dat aantal moet onder 1 miljoen zijn, op de best bekeken video die te vinden is van het nummer. Dus laat je persoonlijke favorieten maar eens horen die wat meer aandacht verdienen!

Ronde 5: O Canada

Het is dagelijkse kost dat we artiesten uit Engelstalige landen als het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten te horen krijgen bij het Songfestival. Ook aan Australië hebben we al eens een ronde gewijd, dus nu is het de beurt aan Canada (al zijn Franse liedjes hier ook wel mogelijk natuurlijk). De enige voorwaarde is hier dat de artiest of artiesten van je inzendingen uit Canada moeten komen.

@Aaron @aron24 @Erik @Evert @Jarne @jef_fe @Jeis @Lukylukker @Luuk. @Mark0174 @Mark1987 @Michiel910715 @PinGuN667 @Rubennn @Stinooo @Supermario @Sven. @wielermannetje @Zeus

Edited by Michal Kwiatek

heeel leuk @Michal Kwiatek ik ben ook terug van de partij. Ik ga terug voor Wales!
veel succes iedereen. Als je trouwens hier en daar hulp nodig hebt om tekstjes te schrijven mag je me altijd contacteren.

34 minuten geleden zei Evert:

Margoreo is Roemeens-Hongaars?

Zou ook een goede mogelijkheid zijn ja :clown: nee het is de Seychellen

Ik heb nog geen inzending ontvangen voor ronde 1 van @Aaron@ddamore@LSDS@Lukylukker@margoreo@Mark1987@Rubennn@Stinooo@suigfdhuibsyret@Mark0174en @Sven.

Indien jullie nog mee willen doen aan deze ronde ontvang ik graag een inzending voor het einde van dit weekend. Ook voor ronde 2 tot 5 is het natuurlijk mogelijk om alvast iets in te zenden, hetzij een voorlopige keuze.

Hieronder nog eens alle thema's:

Citaat

Ronde 1: Throwback Time

We beginnen deze vierde editie van het Focus Songfestival met een terugblik op de vorige editie. Natuurlijk niet met een exacte kopie van de rondes van de derde editie, maar met een combinatie ervan. Hoe je die rondes combineert in je inzending maakt niet uit. De enige voorwaarde is dat je inzending moet voldoen aan twee (of meer) van de criteria uit enkele van de rondes die hieronder in de spoiler uitgelegd staan. Een voorbeeld is dus een inzending van een Australische artiest die een cover is, of een lied uit 2016 met een topografisch woord in de titel. En tal van andere mogelijkheden natuurlijk.

Spoiler

Ronde 1: Het jaar 2016

Nummers uitgebracht in 2016.

Ronde 2: Rest in peace

Nummers waarvan alle meewerkende artiesten overleden zijn (bv. The Beatles mag dus niet).

Ronde 5: Covers

Nummers die origineel van een andere artiest zijn.

Ronde 6: Royalty

Woord dat met royalty te maken heeft in naam van artiest of nummer.

Ronde 10: Eurovisión/Eurovision

Nummers in het Spaans of Italiaans, en ook van artiesten afkomstig uit Spanje of Italië.

Ronde 12: What time is it?

Nummers met een woord in het thema van ‘tijd’ in de titel.

Ronde 16: 2017

Nummers uitgebracht in 2017.

Ronde 17: Tour Down Under

Artiest(en) van de nummers zijn afkomstig uit Australië.

Ronde 18: Wereldkaart

Nummers met een topografische plaats in de titel.

Ronde 19: Zonde van de zendtijd

Nummers over iets dat aan zonden gerelateerd kan worden.

Ronde 2: 2020

Hoe een rot jaar het ook is, er is nog steeds voldoende muziek uitgebracht in het vreselijke 2020. De enige voorwaarde voor deze ronde is dus dat je inzending uitgebracht moet zijn tijdens het afgelopen jaar.

Ronde 3: What's in a name

In deze ronde zullen we songs hebben die een ode zijn aan een persoon. Concreet betekent dit dat in de titel van je inzending een naam van een persoon moet zitten. Ook al zijn we tegenwoordig nogal creatief met namen, het moet een beetje een aannemelijke persoonsnaam zijn.

Ronde 4: Onbekend is onbemind, part 2

Een van de meest aangevraagde rondes uit het vorige Songfestival maakt hier z'n comeback, maar dan in een nieuw jasje. Dit keer zullen we ons baseren op het aantal YouTube-weergaven. Dat aantal moet onder 1 miljoen zijn, op de best bekeken video die te vinden is van het nummer. Dus laat je persoonlijke favorieten maar eens horen die wat meer aandacht verdienen!

Ronde 5: O Canada

Het is dagelijkse kost dat we artiesten uit Engelstalige landen als het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten te horen krijgen bij het Songfestival. Ook aan Australië hebben we al eens een ronde gewijd, dus nu is het de beurt aan Canada (al zijn Franse liedjes hier ook wel mogelijk natuurlijk). De enige voorwaarde is hier dat de artiest of artiesten van je inzendingen uit Canada moeten komen.

Oh ja mijn fout! Moest @Jarne zijn in plaats van jou

11 minuten geleden zei Stinooo:

Ik heb toch wel al een inzending @Michal Kwiatek?

Op 5-11-2020 om 15:05 zei Evert:

Margoreo is Roemeens-Hongaars?

Ah ik snap nu pas wat je bedoelt. Goed verzonnen wel.

Net gementioned door @levi. Als initiatiefnemer doe ik uiteraard nog een rondje mee :)

Succes @Michal Kwiatek!

Edited by Danny