Sign in to follow this  
Skyver

[TV-Series] Skyver

3,733 posts in this topic

Donderdag 21 mei 2015 | 104,74 km | 25,1 km/h

Ik had geen zin om alleen naar de Zwalmstreek te trekken dus verstuurde ik een oproep in de WhatsApp-groep. Little Goliath was zo vriendelijk om op de uitnodiging in te gaan! Dus met zijn tweetjes gingen we voor een geaccidenteerd parcours met acht noemenswaardige beklimmingen: Caudenberg, Kloosterbosstraat, Marebeekstraat (x2), Elverenberg, Vossenhol, Valkenberg, Leberg en Berendries. Geen pretje. De eerste veertig kilometer waren nog relatief vlak, soms op en af maar geen stukken waar je je kapot op kan rijden. Rond kilometer veertig was er dan de eerste helling: de Caudenberg. Zelf nog nooit gedaan maar aangenaam verrast door deze helling. Niet echt zwaar (1,5 km 2% gemiddeld) maar voldoende om al eens de klimbenen te testen. De weg is ook goed begaanbaar en rustig, zeker voor  herhaling vatbaar. Via vijf kilometer afdaling kwamen we dan aan bij de Kloosterbosstraat. Deze helling had ik nog maar één keer opgereden (Ename Classic) en wat ik er mij van herinnerde was dat de stijgingspercentages gestaag de hoogte ingingen, maximum 12% of zo. In het beginstuk kon ik nog een aardig tempo ontwikkelen maar net voor het steilste stuk sprong Olivier weg van mij en ik kon zijn demarrage niet meer beantwoorden. Wel een nieuw PR gereden! (al gaat dat maar over enkele luttele seconden). Na de Kloosterbosstraat was er.. geen afdaling. Of toch quasi niet. Want waar ik mij enorm had op miskeken was de Marebeekstraat die ik persoonlijk nog lastiger vond dan de Kloosterbosstraat. Echt een kuthelling die we tweemaal opreden, tweemaal was Olivier hier ook de sterkste want ik parkeerde vrijwel meteen.

Via een rondje kwamen we aan bij het duo Elverenberg en Vossenhol. Op de Elverenberg bleven we nog bij elkaar maar op het Vossenhol had ik voor het eerst het goede gevoel in de benen. Olivier trok gestaag op naar 27 km/h of zo iets maar ik kon makkelijk volgen en kletste er een sprintje uit op 200m van de top. 50m voor de top viel ik wel nog stil maar ik had genoeg voorsprong genomen. 

elverenberg-vossenhol.png

Op weg naar Brakel lieten we het tempo wat zakken want er restte ons nog een goede 55 kilometer met nog drie kuitenbijters. De eerste van het drietal was de Valkenberg. Deze beklimming heb ik nooit graag gedaan maar deze keer kon ik toch een regelmatig tempo vinden. Net voor de bocht (14% stuk) zette Olivier aan en zijn versnelling kon ik niet beantwoorden. Ik besloot eigen tempo te rijden en hield Olivier eigenlijk al die tijd in het vizier. Op de uitloper van de Valkenberg kon ik zelfs nog naar hem toe rijden maar op de beklimming zelf was hij zeker de sterkste. 

valkenberg.png

De voorlaatste dan: de Leberg. Dat is mijn helling. Normaal gezien ligt kort en nijdig mij niet maar deze wel. Net voor de twee bochten (13%) zette ik tweemaal fors aan en toen ik omkeek was Olivier in geen velden of wegen te bespeuren. Later gaf hij toe dat hij niet echt moeite had gedaan om mij te volgen. No shit. Wel een lekker gevoel op deze beklimming. Op de top de blaas even verlost en samen besloten we de route af te snijden. Zo sloegen we de Arme Kleie en de Boembeke over, niet erg.

adn85t0xicskow8swcks0cg-leberg_profile.j

De laatste dan, de Berendries. Daar had Barclays (Hannes) mij volledig de tering ingereden vorig jaar. Dat wou ik niet opnieuw laten gebeuren en ik nam de kop en legde het tempo hoog genoeg zodat Olivier geen versnelling zou kunnen plaatsen. Waar ik echter niet op had gerekend was dat hij al zo'n 20 meter achterop zat. Ik besloot hetzelfde tempo te rijden tot en met na de kruising waar het nog iets steiler werd. Daar trok ik even fors door en ik zag dat Olivier toen kraakte. Had ik toch niet van mijzelf verwacht dat ik nog een cartouche zou hebben om te versnellen.

Berendries_profile.jpg

Na de Berendries besloten we een cafeetje op te zoeken om even uit te rusten. Olivier wist er één zijn en ik moet toegeven, het was daar aangenaam zitten in het zonnetje. Ik denk dat we daar zo'n uurtje hebben gezeten terwijl we de Giro-aankomst meepikten en over voetbal en wielrennen hebben gepraat met twee oude joviale mannen. Zeker een cafeetje om in het geheugen te houden. 

Wat kan ik nog meer vertellen? Ah ja, net na de Kloosterbosstraat kakte een vogel op mijn stuur. Echt, pardoes een vieze witte bruine stront op mijn stuur. Gelukkig net niet op de garmin maar ik mocht wel de papieren zakdoekjes en een halve drinkbus gebruiken om het goedje eraf te krijgen. Vieze kutbeesten :L Even voordoen, of even nadien, had ik ook weer zo'n typisch lomp momentje. Niet uit het klikpedaal gerakend maakte ik weer een halve val. Deze keer geen fysieke verwondingen aan overgehouden maar een gescheurde kous en een ketting die eraf lag. Als een echte prof die ketting er terug opgelegd in tien seconden. 

Na de tussenstop was het nog zo'n 35 kilometer naar huis en ik voelde mij nog niet stikkapot zitten, dus tijd om daar verandering in te brengen dacht ik. Ik denk dat we maar heel weinig stukken onder de 30 km/h gereden hebben. Olivier zat redelijk kapot en kwam eigenlijk nooit uit mijn wiel. Niet erg, want soms was het ook te gevaarlijk om over te nemen. Langs de Schelde nog eenmaal de benen getest door met kopwind gestaag op te trekken naar 40 km/h. Kon ik echter niet lang volhouden (misschien maar 500 m) maar Olivier zat nog steeds netjes in mijn wiel! Even later namen we al fietsend afscheid en voor één keer nam ik de weg naar huis via de binnenring van Gent. Nooit meer ;c Ik denk dat ik 7 à 8 keer voor een rood licht stond. Dan nog liever afzien op de Kantienberg en rustig via de Coupure naar huis dan dit. Maar soit, andermaal een ritje over de honderd kilometer en met even veel hoogtemeters als de forummeeting in Leuven. Heel tevreden.

Klik

godver zeg jullie met die lange tochten en ik maar geen tijd hebben.
Normaal gezien zondag doe ik een lange tocht wel biljartvlak 

Jij moest zo nodig een een kind in je wijf proppen ;)

haha wijs verslag, was zeker een leuk toertje. ik had trouwens niet door dat die caudenberg de helling was, ik dacht gewoon dat dat zo'n oplopend stuk was. Op de kloosterbosstraat voelde ik mij echt bizar goed, maar we waren over het algemeen wel aan elkaar gewaagd op de klimmetjes wat wel leuk is. Stomme berendries, al de tweede of derde keer dat ik daar kapot gereden word voor die uitloper, misschien de volgende keer toch maar forceren op dat stuk, in plaats van te 'sparen' voor de uitloper.

De vorm begint toch te komen me dunkt bij u, want die laatste 30km heb ik redelijk afgezien, en toen ge optrok naar 40km/h zag ik echt alle kleuren van de regenboog, maar gelukkig zette ge u net recht toen :D

Edited by Little Goliath

Jij moest zo nodig een een kind in je wijf proppen ;)

Mja was ook wel net ziek het weekend van de meeting was toch ook een serieuze knauw in men motivatie

Donderdag 21 mei 2015 t.e.m. zondag 24 mei 2015

NIETS.

Weekoverzicht:

25/mei Game Of Thrones 1h

26/mei / 0h

27/mei / 0h

28/mei / 0h

29/mei / 0h

30/mei / 0h

31/mei / 0h

Magertjes he? In afwachting van de zomerseries. Twee nieuwe series, niets bijzonders.

https://www.youtube.com/watch?v=aVTdizy0Wds

Genoeg tijd voor mij dus om wat Game of Thrones, Better Call Saul en House of Cards in te halen :)

Maandag 25 mei 2015

Game Of Thrones S05E07 The Gift

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pnghalvester_zps2bf849ed.png

Tweede week op rij een betere aflevering van GoT met het nodige vlees, de ontmoeting tussen Tyrion en Dany en Cersei in't gevang :banana:

Dinsdag 26 mei 2015 t.e.m. zondag 31 mei 2015

NIETS. NADA. NIENTE.

Weekoverzicht:

1/jun Game Of Thrones 1h

2/jun / 0h

3/jun / 0h

4/jun / 0h

5/jun Hannibal 1h

6/jun / 0h

7/jun / 0h

Hannibal vervoegt Game Of Thrones in deze magere weken. Ik ben benieuwd of Hannibal de lijn van seizoen 2 kan doortrekken. Voor de rest een hele meuk middelmatige zomerseries die starten maar Sense8 kan wel eens interessant worden. Ik neem het niet op in mijn schema want ik ga eerst de comments afwachten.

https://www.youtube.com/watch?v=9kN7fhWnhdM

Maandag 1 juni 2015

Game Of Thrones S05E08 Hardhome

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.png

Een nieuwe maand, een nieuwe epic aflevering van GoT. Finally White Walkers! Of moet ik zombies zeggen? :s

Dinsdag 2 juni 2015 t.e.m. donderdag 4 juni 2015

NIETS.

Vrijdag 5 juni 2015

Hannibal S03E01 Antipasto

star_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pngstar_zps46c3332c.pnghalvester_zps2bf849ed.png

Ik denk dat ik niet in de juiste mood was om dit te bekijken. :s

Zaterdag 6 juni 2015 en zondag 7 juni 2015

NIETS.

Weekoverzicht:

8/jun Game Of Thrones 1h

9/jun / 0h

10/jun / 0h

11/jun / 0h

12/jun Hannibal 1h

13/jun / 0h

14/jun / 0h

Rustig weekje. Het derde seizoen van Defiance laat ik aan mij voorbijgaan. Wel enkele nieuwe series die de harten van tvkijkers proberen veroveren. 

Edited by Skyver

Donderdag 4 juni 2015 | 114,95 km | 24,9 km/h | 960 hm

Twee weken de fiets wat aan de kant gelaten door het weer en andere verplichtingen. Soit, gisteren (of eergisteren, het is maar hoe je het bekijkt) besloten nogmaals op de fiets te kruipen en om wel dezelfde tocht te doen als twee weken geleden. Veel hoogtemeters dus weer. De eerste 30 kilometer keek ik relatief veel op mijn garmin om er zeker van te zijn dat ik niet te snel reed. Ik wou zo'n 25 km/h rijden vooraleer de eerste hellingen aan te vatten.

De eerste was dus de Caudenberg. Daar al rijdend mijn eerste banaantje opgegeten. Ik had niet echt de intentie om hier al vol door te gaan. Achteraf zou blijken dat ik hier sneller had gereden dan twee weken geleden, tot grote consternatie! Soit, na de Caudenberg de Kloosterbosstraat en die ging vlotjes. Ook op het steile gedeelte voelden de benen minder verkrampt aan dan de vorige keer. Toch heb ik hier ongeveer dezelfde tijd laten optekenen. Direct erna de Marebeekstraat. Twee weken geleden hier volledig kapot gegaan, tot tweemaal toe. Nu wist ik dat ik snelheid moest halen in de afdaling van de Kloosterbosstraat om mij zo te lanceren. Ging goed, niet super vlot maar cva. 

Daarna weer de lus Elverenberg - Vossenhol - Marebeekstraat gedaan. Toen kreeg ik mijn eerste klop van de hamer. De hitte speelde daar toch ook wel een rol in. 23 graden maar de gevoelstemperatuur op de fiets was veel hoger. Goed, na deze lus resten er nog vier noemenswaardige beklimmingen: Valkenberg, Leberg, Arme Kleie en de Berendries, ofwel het zwaarste gedeelte. Ik zag het somber in maar op de Valkenberg had ik een goed ritme te pakken. In de steile bochten ging het wat minder maar zonder problemen boven geraakt. Op de Leberg (na die rotte Haaghoek) kan ik een ander verhaal schrijven. Met Olivier kon ik versnellen net voor het steile gedeelte, nu zat ik volledig kapot te gaan en maar te hopen dat ik nog één tandje overhield voor mocht ik écht niet meer kunnen. De tijd? Eén minuut trager dan mijn PR.

Ik sloeg het traditionele plasje bovenop de Leberg over en trok meteen naar de Arme Kleie, een helling die ik in meer dan een jaar niet gedaan heb. Poef, verrassing, benen ontploften helemaal. Ik schat zo net over halverwege moest ik afstappen. Ik kon nog doorgereden hebben maar dan zou ik de Berendries zeker niet over geraakt zijn. Ja, de Berendries, een haat-liefdeverhouding. Soms voel ik mij daar super, soms voel ik appelmoes in de benen. Deze keer was het dat tweede scenario. En maar kleiner schakelen en maar hopen dat het wat vlakker wordt. Tering. Na de Berendries een café opgezocht om op adem te komen. Was lekker, was tof. Nog 35 kilometer naar huis ofzo. Sommige stukken gingen goed, anderen heel wat minder. Langs de Schelde nog een pauze van vijf minuten genomen, om van het uitzicht te genieten. Neen, omdat ik stuk was. De zwaarste training vooralsnog dit jaar, zonder twijfel. Wel nog even geknald op een kasseistrook, bijna 34 km/h gemiddeld. Mooi zo. Advies aan mijzelf: ga minstens één keer fietsen per week.

Caudenberg:

21 mei 2015 5:14

4 juni 2015 4:57

Kloosterbosstraat:

21 mei 2015 2:03

4 juni 2015 1:59

Marebeekstraat:

21 mei 2015 1:55

4 juni 2015 1:41

Elverenberg:

21 mei 2015 1:26

4 juni 2015 1:36

Vossenhol:

21 mei 2015 2:18

4 juni 2015 2:31

Valkenberg:

21 mei 2015 3:13

4 juni 2015 3:13

Leberg:

21 mei 2015 3:13

4 juni 2015 3:55

Arme Kleie wordt niet opgenomen in het overzicht omdat ik daar halverwege afgestapt bent.

Berendries:

21 mei 2015 3:24

4 juni 2015 4:23

Klik